Andeby Online > Diskusjonsforum > Dumme -gjengen
Gå tilbake til forumoversikta ...

Jeg har studert 'B-gjengen inntar bingen' til det kjedsommelige, og lurer bare på hvorfor b-gjengen ikke grov seg gjennom veggen til pengehvelvet da de var i kjelleren? Det hadde da vært mye enklere!
Kanskje en ikke skal lure på sånne ting.
Å je ska singe ei lita vise åt dei, je!
Mats
20 år, Kongsvinger
12.02.2004, 19:17

Det er jo ytterveggene også, men b-gjengen har jo klart å hakke hull i de.
Å je ska singe ei lita vise åt dei, je!
Mats
20 år, Kongsvinger
12.02.2004, 19:41

Ja. Det tok _lang_ tid, og resultatet var at dei fekk eit lite hol som det ikkje kom ut meir enn ein liten mynt frå fordi alle pengane klumpa seg og hindra dei andre i å renne ut.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
12.02.2004, 20:19

La os lige tage fat i det jeg troede mailen handlede om: B-gjengen har blivet nogen dumme tyver... da barks skabte dem var Skrue altid rædselsslagen for den frygtelige B-Gjengen, åh fy, åh føy osv. - han ansatte Donald som jamremand, for ikke selv at bekymre sig. De var dengang en stor organisation der spredte sig over hele verden og folk rystede i bukserne overfor dem, som de også gjorde for Spøkelseskladden engang. Hvorfor har tiden gjort de tre til disse tre mere eller mindre latterlige banditter?
AC
13.02.2004, 14:14

Verden frykter da fremdeles Spøkelseskladden.
De bryr seg riktignok ikke så mye om dobbeltgjengeren hans, "Kladden med pupiller", men han har vi ikke sett så mye til i det siste.
blue blue glass moon
under the crimson air
Adamant
22 år, USA
13.02.2004, 14:31

For at bruge et godt norsk udtryk: siger du det. - Jeg ved netop hvad du sikter til, for hos Sigvald læste jeg endelig tilbake med Spøkelseskladden -
siger I han er en dobbeltgænger - fint, for han var ikke særlig skremmende, nej.
AC
13.02.2004, 16:00

AC skreiv:
"For at bruge et godt norsk udtryk: siger du det. - Jeg ved netop hvad du sikter til, for hos Sigvald læste jeg endelig tilbake med Spøkelseskladden -
siger I han er en dobbeltgænger - fint, for han var ikke særlig skremmende, nej."
Vel, etter min mening er pupill-kladden en fyr som prøver å etterligne den virkelige. Pupill-kladden havner alltid i fengsel i slutten av historiene (Han har muligens sluppet unna en gang eller to, men den virkelige Kladden havnet i fengsel i historien "Skummel Sopp" (stod i boka "Andeby's Skurker"). Historien startet med at han ble satt inn, men han flyktet ganske raskt. Han ble selvsagt også fanget i "Mikke Mus lurer Spøkelseskladden", men det vet vel de fleste), og planene hans er som regel noe Svarte-Petter kunne funnet på. De involverer som regel bankran, mens den virkelige Kladden satser på verdensherredømme.
Pupill-kladden har ikke blitt sett i det siste, så det er godt mulig at den virkelige Kladden, etter å ha ligget i dekning en del år, har kommet tilbake, og fjernet denne tåpelige etterligningen.
blue blue glass moon
under the crimson air
Adamant
22 år, USA
13.02.2004, 21:43

"Pupill-kladden har ikke blitt sett i det siste, så det er godt mulig at den virkelige Kladden, etter å ha ligget i dekning en del år, har kommet tilbake, og fjernet denne tåpelige etterligningen."
Håper eg inderleg. Kladden er ein av få "gode" skurker i bladet, og latterleggjering av han (som og er min favorittfigur nummer tre, kun slått av Skrue og Gråstein, og med Langbein like bak) plagar meg veldig. Skreiv faktisk ein fan-fic ein gong, til Fantonald, der Kladden drep ein slik dobbeltgjengar. Fekk ut litt frustrasjon med det. :)
"To never die and conquer all, that is winning."
- Illyria
Loke Aesir
23 år, Vik
14.02.2004, 12:53

AC skreiv:
"Hvorfor har tiden gjort de tre til disse tre mere eller mindre latterlige banditter?"
Alle figurene blir snillere med årene. Tenk for eksempel på Donald, som startet som Musebys verste bølle, Ole, Dole og Doffen, som ikke hadde mye Hakkespettmoral i seg til å begynne med, Langbein, som startet som en plagsom og lite sympatisk fyr, Svarte-Petter, som på 30-tallet tydde til mord i alle fall en gang, Storeulv, som i alle fall var mindre patetisk før, Mikke Mus, som i sine første tegnefilmer var ganske så ekkel med de andre dyrene på gården han bodde på og så videre.
«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»
Vegar
19 år, Trondheim
14.02.2004, 16:38

Du sier noe, men så har vi jo Anton som kanskje heller er blitt mer motbydelig enn i starten, da var han forresten ikke heldig heller og det gikk ann å ta innersvingen på han. Riktignok hender det faktisk at han kommer overens med Donald, men det er svært sjelden og stort sett når de havner i en felles knipe.
Karsten Vikshåland, ustabil teoretiker!
Peder Kåre
24 år, Karmøy
17.03.2004, 22:38

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.