Andeby Online > Diskusjonsforum > Trenger du å bli kvitt 14 800 dollar?
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

... isåfall er dette sannsynlegvis eit veldig godt kjøp.
http://www.comiclink.com/itemdetail.asp?back=%2Fsearch%5Fadv%2Easp%3Fall%3Dy%26TITLE%3Dcoo%2Bcoo%26TITLEOPT%3DALL%26ISSUE%3D%26Condition%3D%26CensusRank%3D%26Pedigree%3D%26PRICEF%3D%26PRICET%3D%26DESCRIPTION%3D%26DESCRIPTIONOPT%3DALL%26SearchRemarks%3D%26SearchCGC%3D%26EXCLUDE%3D%26CATEGORIES%3D%2D1%26WCATEGORIES%3D%2D1%26SORT%3DCATEG%26%5Fwhere%5Fforsale%3Dy%26%5Fwhere%5Fauctions%3Dy%26x%3D16%26y%3D5%26where%5Fforsale%3Dy&id=609419
Visstnok inneheld dette heftet det aller tidligaste teikneseriematerialet Carl Barks laga.
Carl Barks collaborated, in 1932, with Eye-Opener to produce Coo-Coo designed to test the newsstand potential for such a magazine. Coo-Coo shows the genius of Carl Barks, who created about one-third of the gags. There never was a second issue, and the first must have been distributed in an extremely small quantity, as there is only one copy known to exist today." Book is in fine - ow pages, 2 small tears,minor bends,small piece out back cover. THE holy grail of all Barks collectors.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin
Innlegget blei sist redigert 28.09.2005, 16:50 av Olaf Moriarty Solstrand
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
02.07.2005, 01:04

Pocket skreiv:
Ganske nøyaktig 100 000.- NOK.. hehe
Skrekk og gru. Selv synes jeg knapt at opptrykket er verdt pengene.
Geir J. Netland
http://skurkestreker.com
NetlAnd
36 år, Sokndal
02.07.2005, 10:28

MicMag-nus skreiv:
Jeg bød akkurat med $2.
Har du seriøst tenkt å kjøpe det...? Det å by for tull kan faktisk føre til at du ender opp med objektet, og da er det liten hjelp i å si "Nei, det var bare på tull det".
Min far driver med frimerker. En gang viste han meg en auksjonsside, med et frimerke han godt kunne tenke seg, men som var blitt noe for dyrt (litt over 600kr). Vi fulgte med en stund og så at det var to-tre stykker som drev å bød over hverandre og det var ca. 5 min igjen da jeg sa "Nå byr vi 1kr mer enn de, bare for gøy..". Og det gjorde vi. Og hvem tror du ble sittende igjen med det frimerket? Nehei, ivhertfall ikke pappa ;P
Ikke spis mine indre organer. Jeg trenger dem selv!
Asterix
18 år, Sande i Vestfold
02.07.2005, 20:09

Asterix skreiv:
Har du seriøst tenkt å kjøpe det...? Det å by for tull kan faktisk føre til at du ender opp med objektet, og da er det liten hjelp i å si "Nei, det var bare på tull det".
Dersom han FÅR dette bladet for 2 $ - det einaste kjente eksemplaret av det bladet Carl Barks debuterte i - er det galskap å prøve å snakke seg ut av det.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
02.07.2005, 20:22

Asterix skreiv:
MicMag-nus skreiv:
Jeg bød akkurat med $2.
Min far driver med frimerker. En gang viste han meg en auksjonsside, med et frimerke han godt kunne tenke seg, men som var blitt noe for dyrt (litt over 600kr). Vi fulgte med en stund og så at det var to-tre stykker som drev å bød over hverandre og det var ca. 5 min igjen da jeg sa "Nå byr vi 1kr mer enn de, bare for gøy..". Og det gjorde vi. Og hvem tror du ble sittende igjen med det frimerket? Nehei, ivhertfall ikke pappa ;P
Det var jo bare for tull, men hvis jeg vinner (og høner legger egg og bacon), så hadde det jo bare vært gøy.
Omanga Carl
Magnus Murphy
17 år, Sandefjord
02.07.2005, 20:34

MicMag-nus skreiv:
Asterix skreiv:
MicMag-nus skreiv:
Jeg bød akkurat med $2.
Det var jo bare for tull, men hvis jeg vinner (og høner legger egg og bacon), så hadde det jo bare vært gøy.
50% sjanse for at du får det altså.
Ikke spis mine indre organer. Jeg trenger dem selv!
Asterix
18 år, Sande i Vestfold
02.07.2005, 22:28

Dette blir jo ikke solgt for under 14800USD (100 000.- NOK), så jeg tviler på at selger tar bud på 2 USD seriøst.
Pocket
25 år
02.07.2005, 22:44

Pocket skreiv:
Nesten i hvertfall
Det blir omtrent 96 200 NOK, så LITT billigere blir det ihvertfall
I'm not worthless... I can be used as a bad example:P
General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral
Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.
Innlegget blei sist redigert 04.07.2005, 11:26 av Ted
Ted
16 år, Bergen
04.07.2005, 11:25

Jeg har en kopi som jeg gladelig selger for 1% av den prisen der 
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
04.07.2005, 13:54

Ted skreiv:
Pocket skreiv:
Nesten i hvertfall;) Det blir omtrent 96 200 NOK, så LITT billigere blir det ihvertfall:D
Veit ikke helt hvilken kurs du regner ut i fra, men det er IKKE den riktige ihvertfall. Kursen var i dag tidlig 6.762 og det blir da 100 077,6. Det er 77 kroner og 60 øre mer enn 100 000.-
Pocket
25 år
04.07.2005, 17:58

Pocket skreiv:
Veit ikke helt hvilken kurs du regner ut i fra, men det er IKKE den riktige ihvertfall. Kursen var i dag tidlig 6.762 og det blir da 100 077,6. Det er 77 kroner og 60 øre mer enn 100 000.-
Du har gjort regnestykket med bankenes salgskurs. Den ligger alltid høyere enn den reelle kursen som idag er 6.6297. Det betyr at bladet koster 98119,56 idag.
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
04.07.2005, 18:43

chrisron skreiv:
Pocket skreiv:
Du har gjort regnestykket med bankenes salgskurs. Den ligger alltid høyere enn den reelle kursen som idag er 6.6297. Det betyr at bladet koster 98119,56 idag.
Men er det ikke salgskursen en må forholde seg til får å få de korrekte kostnaddene ved et eventuelt kjøp ?
Lars Olav
32 år, Grimstad
04.07.2005, 18:50

Lars Olav skreiv:
Men er det ikke salgskursen en må forholde seg til får å få de korrekte kostnaddene ved et eventuelt kjøp ?
Jeg må lære meg til å lese innleggene bedre. Jeg trodde det var snakk om bladets verdi i NOK og ikke hva dere måtte betale ved å kjøpe det fra Norge.
Du og Pocket har dermed fullstendig rett og jeg beklager hvis jeg har skapt noen forvirring i saken.
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
04.07.2005, 19:38

Pocket skreiv:
Dette er tyeligvis en helt annen selger enn de tåpene som driver og dumper CBL.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
04.07.2005, 21:11

Sigvald skreiv:
Pocket skreiv:
Dette er en side for salg, mens det du refererer til er en auksjon. Når noe legges ut med lav minstepris på en auksjon kalles det ikke dumping nettopp fordi prisen da vil gå opp.
Lars Olav
32 år, Grimstad
04.07.2005, 23:00

Sigvald skreiv:
Fortsatt hårsår fordi noen fikk det billigere enn det du måtte betale ? Kan jeg spørre
"priskuratoren" Sigvald, hva han mener at dette verket burde gå for på auksjoner. Det virker jo som om du har mye lærdom å komme med når det gjelder nettauskjoner så hvorfor ikke dele litt med oss andre uvitende istedet for bare å komme med bombastiske uttalelser.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
06.07.2005, 10:29

MikroMidas skreiv:
Sigvald skreiv:
Fortsatt hårsår fordi noen fikk det billigere enn det du måtte betale ? Kan jeg spørre
"priskuratoren" Sigvald, hva han mener at dette verket burde gå for på auksjoner. Det virker jo som om du har mye lærdom å komme med når det gjelder nettauskjoner så hvorfor ikke dele litt med oss andre uvitende istedet for bare å komme med bombastiske uttalelser.
Forsiktig nå Mr. Mikro. Noen er tydelig hårsår om dagen. Fikk denne advarselen i et annet innlegg:
Nok mobbing for i dag Mr. Einherje. Mer dritt fra deg eller andre i dag omkring min dannelse eller andre forhold omkring min person så skal Olaf sannelig få beskjed.
Jeg for min del har faktisk nå lyst til å dumpe min CBL for en skarve femmer på en eller annen auksjon bare for å være barnslig ekkel...
"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter
Einherje
42 år, Tromsø
06.07.2005, 11:58

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.