Andeby Online > Diskusjonsforum > Skurken med Gullhatt
Gå tilbake til forumoversikta ...

Akkurat nå går filmen "Skatten fra Sierra Madre" på nrk2. Skurken i filmen er en meksikansk banditt med gyllen hatt. Nettopp den banditten som var innspirasjon til skurken i Don Rosa-serien der Donald er på skattejakt i Mexico. Likheten er slåendes :)
Filmen har vært innspirasjon til historier i diverse Donald Pocket også.
Innlegget blei sist redigert 28.09.2005, 17:26 av Olaf Moriarty Solstrand
27.06.2005, 23:42

Det er vel den filmen som har inspirert ett par Blueberry album også. Tok den opp og skal kikke på den i helga, men jeg bør vel lese "kopiene" først for å gjøre dette i riktig rekkefølge.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
Innlegget blei sist redigert 28.06.2005, 10:54 av MikroMidas
MikroMidas
45 år, Trondheim
28.06.2005, 10:28

Diff skreiv:
Akkurat nå går filmen "Skatten fra Sierra Madre" på nrk2. Skurken i filmen er en meksikansk banditt med gyllen hatt. Nettopp den banditten som var innspirasjon til skurken i Don Rosa-serien der Donald er på skattejakt i Mexico. Likheten er slåendes :)
Filmen har vært innspirasjon til historier i diverse Donald Pocket også.
Det hadde vært fint om du eller Olaf i stedet hadde tipset forumet på forhånd om at denne filmen skulle vises på NrK2.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
29.06.2005, 15:36

Sigvald skreiv:
Det hadde vært fint om du eller Olaf i stedet hadde tipset forumet på forhånd om at denne filmen skulle vises på NrK2.
Det hadde vore fint om du hadde gjort det òg, Sigvald ... 
Personleg gjekk eg akkurat glipp av dette (det kolliderte med Smallville), men då eg var tilbake på nett og leste dette, kasta eg meg over fjernkontrollen og fekk sett dei tre siste minutta av filmen, og der var det ingen gullhattar.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
29.06.2005, 15:41

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.