Andeby Online > Diskusjonsforum > Ukjente filmer med donald fra 30 tallet
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Så teit. Er det mange av de samme filmene på Silly Symphonies dvd'en som det er på donald dvd'en da?? Er en del silly symphonies på donald dvd'en ihvertfall.
Det er merkelig at de putter de samme filmene på dvd'er i samme serie, dvs walt disney treasures serien.
Innlegget blei sist redigert 24.06.2005, 21:44 av Pocket
Pocket
25 år
24.06.2005, 21:41

Pocket skreiv:
Digger den hvor de spiller i korps og det kommer en virvelvind.. den er ikke på den donald dvd'en:(
Den heter "the Band Concert" og er på Mikke DVDen. Er enig i at den er veldig artig, og selv om den regnes som en Mikke film er det jo Donald som stjeler hele showet! Den er forresten den første Mikke filmen i farger. (Kom ut i 1935)
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
24.06.2005, 21:42

Hvorfor nevner du spesielt dvd-huset forresten. Har pleid å handle hos platekompaniet. Er dvd-huset bedre eller vet du ikke?
Vokste opp med Donald i femtiårene !
Helen
Oslo
24.06.2005, 21:48

Pocket skreiv:
Så teit. Er det mange av de samme filmene på Silly Symphonies dvd'en som det er på donald dvd'en da?? Er en del silly symphonies på donald dvd'en ihvertfall.
Jeg trodde"the wise little hen" var eneste Silly Symphony på Donald DVD'en. Hvilke er det jeg har glemt?
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
24.06.2005, 21:49

Har tenkt å bestille disse fra www.play.com. Er disse utgivelsene helt like? (ser sånn ut) Har dødsangst for å bestille den norske DVDn for så å bare få norsk tale. Huttetugrøss og vri seg i smerte....
"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter
Einherje
42 år, Tromsø
24.06.2005, 21:50

Helen skreiv:
Hvorfor nevner du spesielt dvd-huset forresten. Har pleid å handle hos platekompaniet. Er dvd-huset bedre eller vet du ikke?
Samme for meg hvor folk handler, men det var der jeg kjøpte den.. forresten er den billigere på dvd huset enn på platekompaniet.
Var forresten litt kjapp til å dømme treasures utgivelsen nord og ned. Har sjekka litt og ser bare at det er "The Wise Little Hen" som også er på silly symphonies dvd'en, så langt.
Her er forresten mange i serien på amazon: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/sim-explorer/explore-items/-/B00005KARF/0/101/1/none/purchase/ref%3Dpd_sxp_r0/104-4217345-3176703
Pocket
25 år
24.06.2005, 21:52

Einherje skreiv:
Har tenkt å bestille disse fra www.play.com. Er disse utgivelsene helt like? (ser sånn ut) Har dødsangst for å bestille den norske DVDn for så å bare få norsk tale. Huttetugrøss og vri seg i smerte....
På min kvakker de engelsk.. med norskt tekst til da om man vil.
Pocket
25 år
24.06.2005, 21:54

Jeg måtte ha på engelsk tekst for hørselshemmede på min Donald DVD. Skjønner ikke ett kvekk av hva han sier. Muligens noe rart med ørene mine.
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
24.06.2005, 23:14

Fikk kjøpt alle tre TREASURES-filmene på handletur idag. Var på et kjøpesenter her i Oslo, og der lå de alle tre i en ULTRA butikk.
Det står at det er 36 kortfilmer på dvd-en hvis jeg ikke har misforstått da det står at det er produsert 36 filmer fram til 1941.
Da kommer det nok mange fler etterhvert for jeg vet at det har blitt produsert ialt 128 Donald Duck-filmer.
Helen
Oslo
25.06.2005, 12:48

Ja, stemmer. DVDen inneholder bare de tidligste Donald-filmene. Resten vil dukke opp på senere utgivelser.
Jeg vil også anbefale The Chronological Goofy, en av de morsomste filmene jeg har sett. Kjøp nå.
blue blue glass moon
under the crimson air
Adamant
22 år, USA
25.06.2005, 14:43

Adamant skreiv:
Jeg vil også anbefale The Chronological Goofy, en av de morsomste filmene jeg har sett. Kjøp nå.
Kjøp nå sier du men hvor, jeg vil ha den norske versjonen og jeg kan ikke se at den har kommet på norsk ennå. Hvis den har det, hvor er den da?
Helen
Oslo
25.06.2005, 15:14

Helen skrev:
Kjøp nå sier du men hvor, jeg vil ha den norske versjonen og jeg kan ikke se at den har kommet på norsk ennå. Hvis den har det, hvor er den da?
Den er ikke kommet på norsk endnu. Ved ikke om den gør. Har hørt at de fleste WDT DVDer med Disneyfigurer udkommer i skandinavien. Men har ikke hørt noget til denne. Den kan købes fra USA her: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B00006II6N/qid=1119705301/sr=8-2/ref=pd_bbs_ur_2/102-6767245-4346560?v=glance&s=dvd&n=507846
Eller hvis du er til auktioner kan du søge på Ebay. Der er altid nogen til salg, brugte og ubrugte.
Og bare til de nysgerrige. Til december udkommer 'The Chronogical Donald vol. 2'.
The wise Little Hen:)
Mathias bøgh
18 år, Danmark
25.06.2005, 15:23

Til dere som ikke har kjøpt Treasures serien ennå vil jeg si: Løp og kjøp. Har nå sett igjennom Donald-filmen og den var bare herlig, trodde jeg hadde sett de fleste av dem men det ble ganske tydelig etterhvert at her var det flere ukjente for meg. Men det er kanskje ikke så rart siden det er 128 kortfilmer med Donald.
Jeg gir terningkast seks til den DVD-en.
Helen
Oslo
28.06.2005, 18:30

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.