Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Carl Barks Library på ebay

Andeby Online > Diskusjonsforum > Carl Barks Library på ebay

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4

Var og titet innom ebay, og kom over den amerikanske utgaven av CBL og reagerte på prisen der. Her er litt av beskrivelsen av verket:

"These books are all in MINT or NEW condition, only five of the sets have even been opened, read carefully once and maintained in their slip covers packed away in storage boxes.".

Prisen er på 910$ noe som tilsvarer 5-6000 Norske kroner. Og er ikke det litt unormalt lavt i og med at kvaliteten skal være i MINT ?

Her er forøvrig auksjonen: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=1372&item=6537598571&rd=1

Innlegget blei sist redigert 28.09.2005, 10:23 av Olaf Moriarty Solstrand

Angus McDuck
24 år, Stavanger

10.06.2005, 13:35

Ikke det at jeg vil fremstå som noen ebay guru, men auksjonen har vært sett over 170 ganger, det er over en uke igjen å by. Gang det beløpet som auksjonen står i nå med to så har sluttsummen.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

10.06.2005, 13:41

Angus McDuck skreiv:

Var og titet innom ebay, og kom over den amerikanske utgaven av CBL og reagerte på prisen der. Her er litt av beskrivelsen av verket:

"These books are all in MINT or NEW condition, only five of the sets have even been opened, read carefully once and maintained in their slip covers packed away in storage boxes.".

Prisen er på 910$ noe som tilsvarer 5-6000 Norske kroner. Og er ikke det litt unormalt lavt i og med at kvaliteten skal være i MINT ?

Jo, enten er dette svindel eller så har vi med idioter å gjøre.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

10.06.2005, 15:16

Sigvald skreiv:

Elles har MikroMidas heilt rett i sin Ebay-analyse. Prisen kjem nok til å vera langt høgare når auksjonen er over, ettersom det er slik ein auksjon fungerer.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

10.06.2005, 15:53

Olaf Solstrand skreiv:

Sigvald skreiv:

Elles har MikroMidas heilt rett i sin Ebay-analyse. Prisen kjem nok til å vera langt høgare når auksjonen er over...

Det får vi da inderlig håpe.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
41 år, Stavanger

10.06.2005, 16:02

Angus McDuck skreiv:

}}

Så står det også "reserve not met" bak prisen, noe som betyr at minstepris ikke er oppnådd. CBC vil med andre ord ikke gå for 910$...

Ikke spis mine indre organer. Jeg trenger dem selv!

Asterix
18 år, Sande i Vestfold

10.06.2005, 16:07

Asterix skreiv:
Så står det også "reserve not met" bak prisen, noe som betyr at minstepris ikke er oppnådd. CBC vil med andre ord ikke gå for 910$...

Nu var reservpriset uppenbarligen bara $1275, men borde gå för mer. Folk bjuder sista minuterna på eBay, precis som man bör (som köpare). Å andra sidan är det snart sommar, semester etc. Går någonting billigt på Bay är det nu i juni/juli/augusti. Jag vet inte om upplagan för de sista seten var lägre men de tidigare publicerade seten (t.e.x VIII I, II och III) är mycket vanligare än till exempel V och X. Set V, som verkar vara det svåraste, går ibland för $300-$400 ensamt.

Comedy is tragedy plus time! (Woody Allen, Crimes and Misdemeanors)

germund
34 år, Sverige

11.06.2005, 09:26

Som et eksempel på hvordan prisen på en vare kan stige, kan dere jo se på dette eksemplet:
http://offer.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewBids&item=6537803095

Auksjonen har ligget ute i 4 dager, det er ennå 4 dager igjen, og minsteprisen er ennå ikke oppnådd, så den endelige summen vil nok ble langt høyere.

CBL-settet vil selvsagt ikke ende opp med en SÅ høy pris, men måten prisen stiger på kan absolutt sammenlignes.

blue blue glass moon
under the crimson air

Adamant
22 år, USA

11.06.2005, 17:11

Skremmende at folk har så dårlige kunnskaper rundt temaet auksjon.

Det er jo veldig ofte auksjoner starter på 1 kroner f.eks. hvis en er sikker på at prisen vil gå opp. Hvis der kun er 2 stk som byr vil det fortsatt gå høyt fordi disse to byr over hverandre hele tiden.

I tillegg til at det er en auksjon så har også selger puttet en minstepris. Det betyr jo i klare ordlag at han ikke selger dette for minstepris som er lagt ut.

Så selv om noen legger ut Walt Disneys egenhendige tegninger til det aller første Donald bladet (som sikkert ikke finnes, men som er et glimmrende eksempel) til bare 1 dollar så vil aldri denne gjenstanden gå for 1 dollar. Folk vil jo by som gale.

Lars Olav
32 år, Grimstad

12.06.2005, 02:38

Så var det solgt for 2005 US$, det gikk for over minstepris, det ble gitt 20 bud og auksjonen har vært sett 639 ganger. Sikkert endel ganger av brukere her.

Og det er på vei til Norge, sikkert noen som har funnet det billigere å kjøpe den utgivelsen enn den norske. Hvis det er noen brukere her som har kjøpt det så vil jeg gjerne vite prisen på frakten hit og hvorden en kan få noe slikt fraktet hit billigst mulig.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

Innlegget blei sist redigert 18.06.2005, 11:30 av MikroMidas

MikroMidas
45 år, Trondheim

18.06.2005, 11:29

Hvis de som kjøpte den er fra Norge, så tviler jeg at den ble kjøpt for å spare penger i henhold til den norske utgivelsen. 2005 dollar blir sånn circa 16 162 kroner, og da er ikke frakten i beløpet. Såfremt vedkommende ror over atlanteren for å hente bokverket selv for så å ro tilbake til gamlelandet, ja da går han i minus.

Og forresten, jeg for min del ser på disse to utgivelsene som separate verk. Jeg har den amerikanske, nå vil jeg ha den norske. Det er nok også tankegangen til en eventuell norsk kjøper...(tror jeg.)

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

18.06.2005, 12:35

Einherje skreiv:

Hvis de som kjøpte den er fra Norge, så tviler jeg at den ble kjøpt for å spare penger i henhold til den norske utgivelsen. 2005 dollar blir sånn circa 16 162 kroner, og da er ikke frakten i beløpet. Såfremt vedkommende ror over atlanteren for å hente bokverket selv for så å ro tilbake til gamlelandet, ja da går han i minus.

Jeg får det til å bli 12832 kr (Dollarkurs 6.40)

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

18.06.2005, 12:51

chrisron skreiv:

Einherje skreiv:

Aaaaargh! Beklager. Brukte euro istedet for dollar på valutakalkulatoren. Huffda... Men alikevel står jeg ved min uttalelse. Det er da ikke allverdens å spare på å hoste ut kanskje opp mot 13 500 om ikke nærmere 14 000 for å spare noe som spres utover 3 år. Det er nå min mening da.

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

18.06.2005, 13:23

Einherje skreiv:

Det er da ikke allverdens å spare på å hoste ut kanskje opp mot 13 500 om ikke nærmere 14 000 for å spare noe som spres utover 3 år. Det er nå min mening da.

Kan hende det er noen som har pengene klare nå, men er redd for å bruke dem opp før det er gått tre år som har kjøpt dette :-)

MikroMidas
45 år, Trondheim

18.06.2005, 13:42

MikroMidas skreiv:

Kan hende det er noen som har pengene klare nå, men er redd for å bruke dem opp før det er gått tre år som har kjøpt dette :-)

Det er godt mulig. Kunne jeg betalt 15600 for den norske CBL nå, istedenfor å måtte betale hver fjerde måned, ville jeg uten tvil valgt denne løsningen. Men siden jeg ønsker det norske må jeg jo innfinne meg med at jeg ikke får betalt ferdig før i august 2007. (Det plager meg ikke veldig altså :-))

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

18.06.2005, 14:06

chrisron skreiv:

Einherje skreiv:

Ja, ja, forhåpentligvis er portoen høyere fra USA enn fra Tyskland slik at denne kjøperen ikke slipper altfor billig unna.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 18.06.2005, 17:28 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

18.06.2005, 17:26

Sigvald skreiv:

Ja, ja, forhåpentligvis er portoen høyere fra USA enn fra Tyskland slik at denne kjøperen ikke slipper altfor billig unna.

Kvifor i alle dagar **håper** du at denne norske donaldisten må betale så mykje som mogleg?

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

18.06.2005, 19:05

Er det en norsk som kjøpte den?

Ville aldri tatt sjanges på å betale så mye penger uten å se varen først, eller være sikker på at jeg fikk den? Det er farlig å deale på ebay med større summer. Har aldri blitt lurt hittil, men har hørt om mange som har blitt det as.

Pocket
25 år

18.06.2005, 19:07

Olaf Solstrand skreiv:

Sigvald skreiv:

Kvifor i alle dagar **håper** du at denne norske donaldisten må betale så mykje som mogleg?

Ikke så mye som mulig, men gjerne like mye som jeg måtte betale i vinter. Jeg betalte i underkant av 15.000 kroner, et beløp som både Erik Hørthe og AC mente var akseptabelt.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
41 år, Stavanger

18.06.2005, 20:45

Sigvald skreiv:

Ikke så mye som mulig, men gjerne like mye som jeg måtte betale i vinter. Jeg betalte i underkant av 15.000 kroner, et beløp som både Erik Hørthe og AC mente var akseptabelt.

Da kunne Olafs spørgsmål vel omformuleres til: Hvorfor i alle dage **håber** du, at denne norske donaldist må betale mindst det samme som dig? Jeg selv er da uselvisk nok til at håbe, at vedkommende har fået eksemplaret så billigt som muligt. Ser ingen vits i at ønske noget skidt for andre.

Thomas Pryds Lauritsen

pryds
29 år, Danmark

18.06.2005, 21:18

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.