Andeby Online > Diskusjonsforum > Hvilken Donald foretrekker du?
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

På NrK-Rogaland og NrK-Dagsrevyen kunne man i dag (7.juni) se innslag der anti-amerikanske demonstranter i Stavanger hadde laget plakater med bilder av Donald Duck og USAs utenriksminister Donald Rumsfeldt samt spørsmålet "Hvilken Donald foretrekker du?". Slikt er etter mitt skjønn et misbruk av vår kjære Donald Duck som Egmont/Disney burde slå hardt ned på ved å gå til søksmål mot arrangørene av demonstrasjonen RV+SV+AP+LO.
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 28.09.2005, 18:18 av Olaf Moriarty Solstrand
![]()
Sigvald
43 år, Stavanger
07.06.2005, 20:32

Av og til er det best å holde KJEFT, og jeg velger å gjøre det
snakkes..............
Slike eksperter™ synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
![]()
MikroMidas
47 år, Trondheim
07.06.2005, 20:44

Sigvald skreiv:
Egmont/Disney burde slå hardt ned på ved å gå til søksmål mot arrangørene av demonstrasjonen RV+SV+AP+LO.
Jeg tviler på at Egmont ville drite seg så loddrett ut med å gjøre noe slikt. Ingen ville kommet noen vei i det hele tatt. Egmont ville blitt gjort til latter og skam.
![]()
Lars Olav
34 år, Grimstad
07.06.2005, 23:22

Vil bare minne om forumregel nr. 2, selv om den kanskje ikke kan hindre denne tråden...?
Den ble vel nemlig til en Donald-diskusjon, enten man tror det eller ikke...
I believe in God like I believe in the sun rise. Not because I can see it, but because I can see all that it touches.
- C.S.Lewis
Det er i utgangspunktet flott med idealisme, men det er også forskjell på å barbere seg og kutte av seg haken.
- Sigvald!
http://wilfu.blogspot.com
Innlegget blei sist redigert 07.06.2005, 23:30 av Wilfu
![]()
Wilfu
22 år, Oslo
07.06.2005, 23:26

Lars Olav skreiv:
Sigvald skreiv:
Egmont/Disney burde slå hardt ned på ved å gå til søksmål mot arrangørene av demonstrasjonen RV+SV+AP+LO.
Jeg tviler på at Egmont ville drite seg så loddrett ut med å gjøre noe slikt. Ingen ville kommet noen vei i det hele tatt. Egmont ville blitt gjort til latter og skam.
La oss ikkje gløyme at Disney saksøkte ein barnehage for å male Mikke, Donald og Langbein på veggen, med eit mediaoppstyr som varte i vekesvis. Det er LITT verre enn å gå til sak mot Noregs politiske venstrefløy. Så eg trur at det er heilt feil at Disney ikkje ville drite seg så loddrett ut. Men Egmont trur eg ikkje gjer noko, nei, og Disney får kanskje aldri vite om det, så ...
Veit ialfall kva Donald eg ville ha vald.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Innlegget blei sist redigert 08.06.2005, 00:48 av Olaf Moriarty Solstrand
![]()
Olaf Moriarty Solstrand
28 år, Ski
07.06.2005, 23:28

Ingen, selv ikke Disney, ville kommet noen veg med en så stupid sak som dette. Denne saken ville måtte føres i Norge, og her i landet har vi ytringsfrihet. Dersom de nevnte grupper overhodet skulle la seg kunne dømme (noe som skal godt gjøres da det langt på veg dreier seg om politiske partier (om jeg eller Sigvald liker dem eller ikke er FULLSTENDIG uinteressant) som har og må ha utvidet ytringsfrihet) må de ha en organisasjon i USA for å kunne dømmes etter amerikansk (USAsk) lov i USA. Altså må Disney komme til Norge, og få dem dømt etter norsk lov.
Hezekiah: If the good Lord intended women to drive he have equipped them with common sence instead of tits.
(Pervert! (2005))
Innlegget blei sist redigert 08.06.2005, 00:49 av Olaf Moriarty Solstrand
![]()
176-761
41 år, Giske
07.06.2005, 23:55

Olaf Solstrand skreiv:
La oss ikkje gløyme at Disney saksøkte ein barnehage for å male Mikke, Donald og Langbein på veggen, med eit mediaoppstyr som varte i vekesvis. Det er LITT verre enn å gå til sak mot Noregs politiske venstrefløy. Så eg trur at det er heilt feil at Disney ikkje ville drite seg så loddrett ut. Men Egmont trur eg ikkje gjer noko, nei, og Disney får kanskje aldri vite om det, så ...
Det er forsjell på å male masse tegneseriefigurer permanent på en vegg som en del av barnehagens utsmykking og en tilfeldig plakat i en parade :) Jeg har sett flere bruke Mikke Mus i protester i USA uten at de blir anmeldt så hvorfor skulle de finne på noe slikt i Norge? Nei, uten alt for inngående kjennskap til disse lovene tviler jeg veldig sterkt på at noe ulovelig er skjedd her.
Men legg også merke til at jeg aldri nevnte Disney i min post, kun Egmont :)
Innlegget blei sist redigert 08.06.2005, 00:49 av Olaf Moriarty Solstrand
![]()
Lars Olav
34 år, Grimstad
08.06.2005, 00:28

Sigvald skreiv:
Slikt er etter mitt skjønn et misbruk av vår kjære Donald Duck som Egmont/Disney burde slå hardt ned på ved å gå til søksmål mot arrangørene av demonstrasjonen RV+SV+AP+LO.
Ja, hvorfor ikke
100% slem!
![]()
A. Brekkum
23 år
08.06.2005, 15:52

Atle Brekkum skreiv:
Sigvald skreiv:
Slikt er etter mitt skjønn et misbruk av vår kjære Donald Duck som Egmont/Disney burde slå hardt ned på ved å gå til søksmål mot arrangørene av demonstrasjonen RV+SV+AP+LO.
Ja, hvorfor ikke
Ja, det er vel akkurat det vi har argumentert for hvorfor ikke. 
![]()
Lars Olav
34 år, Grimstad
08.06.2005, 15:57

Lars Olav skreiv:
Dårlige argumenter. 
100% slem!
![]()
A. Brekkum
23 år
08.06.2005, 15:58

A. Brekkum skreiv:
Lars Olav skreiv:
Dårlige argumenter.
Ok, kan du begrunne det bedre. 
![]()
Lars Olav
34 år, Grimstad
08.06.2005, 15:59

Det er ikke noe reflektert svar på spørsmålet mitt.
Du synes våre begrunnede svar er dårlige, da kan du jo komme med et nytt begrunnet svar på hvorfor det er dårlig.
![]()
Lars Olav
34 år, Grimstad
08.06.2005, 16:32

Lars Olav skreiv:
Det er ikke noe reflektert svar på spørsmålet mitt..
Å. Du er ute etter et reflektert svar?! Det eneste jeg kan si er at herr Sigvald har rett. Det er moralsk forkastelig å utnytte en kjent og kjær Disney-figur. Fornøyd nå? 
100% slem!
![]()
A. Brekkum
23 år
08.06.2005, 18:19

A. Brekkum skreiv:
Lars Olav skreiv:
Det er ikke noe reflektert svar på spørsmålet mitt..
Å. Du er ute etter et reflektert svar?! Det eneste jeg kan si er at herr Sigvald har rett. Det er moralsk forkastelig å utnytte en kjent og kjær Disney-figur. Fornøyd nå?
Nei, fordi Donald ikke blir sammenlignet med noen ting her. Målet er at folk skal velge Donald Duck fremfor Donald Rumsfeld og da ser jeg ikke misbruket. Men selvfølgelig, har du en annen mening er jeg fortsatt åpen for et reflektert og begrunnet svar 
![]()
Lars Olav
34 år, Grimstad
08.06.2005, 19:22

Lars Olav skreiv:
Men selvfølgelig, har du en annen mening er jeg fortsatt åpen for et reflektert og begrunnet svar :)
Jeg liker bare ikke tanken på Donald Duck som kommunist-symbol.
100% slem!
![]()
A. Brekkum
23 år
08.06.2005, 19:35

Merlock skreiv:
Jeg liker bare ikke tanken på Donald Duck som kommunist-symbol.
Det er ikkje akkurat eit kommunistsymbol det er snakk om sjølv om han blir sett i forhold til Donald Rumsfield.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
![]()
Olaf Moriarty Solstrand
28 år, Ski
08.06.2005, 19:44

Olaf Solstrand skreiv:
Det er ikkje akkurat eit kommunistsymbol det er snakk om sjølv om han blir sett i forhold til Donald Rumsfield.
Det kommer an på øyet som ser...
100% slem!
![]()
A. Brekkum
23 år
08.06.2005, 20:01

Hmmm? Flere her som tydeligvis har ramlet i trappen og slått hodet som barn... Donald som kommunistsymbol... Herre jemini. Dere skulle sett han her i Tromsø der han holder en burger og "reklamerer" for Donald-burger. Skikkelig kapitalist-griskt det der spør du meg.
Den sjappa er forresten nederst i Storgata rett over for Verdensteateret for de som vil se begredeligheten.
"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter
![]()
Einherje
44 år, Tromsø
08.06.2005, 22:10

Einherje skreiv:
Den sjappa er forresten nederst i Storgata rett over for Verdensteateret for de som vil se begredeligheten.
Må nesten prøve å ta ein titt på det.
Når det gjelder dette med kommunistsymbol skal vi nok ikkje ta det alt for seriøst, då han som skreiv det har lang erfaring i dette forumet med å skrive masse tull berre for å provosere.
![]()
Olaf Moriarty Solstrand
28 år, Ski
08.06.2005, 22:15

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online er © Solstrand Tekst og Bobler. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand. I redaksjonen: Kristin Cecilia Saue Romundset.
Dersom du mot formodning skulle finne bilete av Disney-figurar på sidene er desse © DISNEY og brukt anten med løyve eller i samsvar med norsk åndsverkslov.