Andeby Online > Diskusjonsforum > Mythbusters og Carl Barks
Gå tilbake til forumoversikta ...

I forrige uke viste Discovery Channel en episode av "MythBusters" der de forsøkte å heve en sunken båt på samme måte som Donald og nevøene gjorde i WDC #104. Selv om navnet "Carl Barks" aldri ble nevnt i programmet, ble noen av serierutene vist. Alt i alt et svært interessant program, og særlig siden de så og si kopierte Carl Barks. Hvordan det gikk, har jeg ikke tenkt å si noe om her. Episoden ble vist i USA i november 2004, så for alt jeg vet kan den også ha gått på nordisk Discovery Channel tidligere. Uansett, det er snakk om episode 9 i sesong 2 (noen vet sikkert å gjøre seg nytte av den informasjonen).
Geir J. Netland
http://skurkestreker.com
NetlAnd
36 år, Sokndal
18.04.2005, 19:56

Bare for å ha det sagt: det er i alt laget 30 episoder, ca. 20 som er vist i Norge på Discovery. Discovery sender også episodene i reprise hele tida, så hvis man vil se den kan man nok se den igjen om noen uker. For mer informasjon kan dere lete eter serien på Doscovery.com der mythbusters har egen side med episodeguide.
Jihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Severn
102 år, Nordkapp
18.04.2005, 21:09

NetlAnd skreiv:
Episoden ble vist i USA i november 2004, så for alt jeg vet kan den også ha gått på nordisk Discovery Channel tidligere. Uansett, det er snakk om episode 9 i sesong 2 (noen vet sikkert å gjøre seg nytte av den informasjonen).
Jeg mener det er episode 8 i sesong 2. Så sier min "kilde". Jeg har ikke fått sett episoden helt ennå, men det er tydeligvis endel Barks bilder der
Tittelen på hele episoden er forresten "Pingpong Boat Rescue, Kid Ballon Lift".
Link til Discoery Channel sine norske hjemmesider om programmet myth busters
http://www.discoverychannel.no/sannhet_eller_myte/index.shtml
I følge proramoversikten på samme nettside så sendes dette programmet tirsdag 26 april klokka 20. Når det gjelder hva slags tid discovery opererer med så er ikke jeg sikker om det er CET eller GMT. Men programmet starter enten 20 eller 21.
Forøvrig anbefales alle programmene i Myth Busters serien av meg personlig 
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
Innlegget blei sist redigert 18.04.2005, 21:47 av MikroMidas
MikroMidas
45 år, Trondheim
18.04.2005, 21:43

Den gikk på Discovery for litt over en måned siden. Jeg hadde egentlig tenkt å nevne det, men jeg glemte det. Men siden serien sendes i reprise hele tida dukker nok episoden opp igjen
Det begynner 20.00
Innlegget blei sist redigert 18.04.2005, 21:44 av HMS
HMS
24 år, Karmøy
18.04.2005, 21:43

MikroMidas skreiv:
Jeg mener det er episode 8 i sesong 2. Så sier min "kilde". Jeg har ikke fått sett episoden helt ennå, men det er tydeligvis endel Barks bilder der
Tittelen på hele episoden er forresten "Pingpong Boat Rescue, Kid Ballon Lift".
Så langt har http://www.tvtome.com/MythBusters/eplist.html vært min sikre kilde. Siden det fremdeles ikke er ulovlig å laste ned filer, kan jeg si at det var nedlasting av episode nr. 9 i sesong 2 som ga meg den rette
Et bilde av noen av sidene ble vist helt i begynnelsen og helt i slutten. Ikke så mye å skryte av, men likevel morsomt at noen gidder kjøpe mangfoldige tusen ping pong baller for å teste ut en Barks idé.
Geir J. Netland
http://skurkestreker.com
Innlegget blei sist redigert 19.04.2005, 01:44 av NetlAnd
NetlAnd
36 år, Sokndal
19.04.2005, 00:20

Noen som fikk sett dette programmet i går ??
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
27.04.2005, 10:47

Ja, fikk med meg det meste av programmet. Ble først klar over en stund etter at det hadde startet, men var uansett interessant å se. Spesielt den delen der vi fikk se noen sider fra Barks' berømte historie :-)
Tommy
24 år, Odda
27.04.2005, 12:21

NetlAnd skreiv:
Så langt har http://www.tvtome.com/MythBusters/eplist.html vært min sikre kilde. Siden det fremdeles ikke er ulovlig å laste ned filer, kan jeg si at det var nedlasting av episode nr. 9 i sesong 2 som ga meg den rette:-)
man må vist være medlem for å kunne se noe program, så... Er det noen som vet om det koster penger å melde seg inn?
I'm not worthless... I can be used as a bad example:P
General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral
Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.
Ted
16 år, Bergen
27.04.2005, 16:02

Jeg så'n. Satt og håpa på at de skulle nevne Carl Barks...
"You have to look within yourself to save yourself from your other self. Only then will your true self reveal itself."
Den rosa
19 år, Råde
07.05.2005, 21:53

Til glede for nye lesere:
Reprise i natt klokka 01.00 på Discovery.
MikroMidas
45 år, Trondheim
13.07.2005, 21:43

Så si hvordan det gikk da?? Folk er så flinke på overdrive det der med opphavsrett og greier. Fikk de hevet båten på Barks måten eller ikke?
Innlegget blei sist redigert 13.07.2005, 21:46 av Pocket
Pocket
25 år
13.07.2005, 21:45

Pocket skreiv:
Så si hvordan det gikk da?? Folk er så flinke på overdrive det der med opphavsrett og greier. Fikk de hevet båten på Barks måten eller ikke?
SPOILER:
De klarte det utmerket
14.07.2005, 01:10

Diff skreiv:
Pocket skreiv:
SPOILER:
De klarte det utmerket :)
Det var da synd;) *hehe*
Pocket
25 år
14.07.2005, 01:31

SPOILER:
Det interessante er at dei kom fram til **nøyaktig** det same som Barks gjorde. At dette var ein tungvint og idiotisk prosess, men at det var noko ein kunne ty til dersom ein ikkje hadde tilgong til noko anna hevingsutstyr enn bordtennisballar - og at dette fungerer utmerka, men det kjem til å kreve så mange bordtennisballar at det ikkje er særleg lønsomt.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
14.07.2005, 16:48

Hvis jeg ikke husker feil, så var det et tysk bergningsfirma på 70- eller 80-tallet som søkte patent på en liknende måte å heve vrak på, men fikk avslag da Barks allerede hadde tegnet dette på 50-tallet. Tror også det har skjedd minst en gang til at patenter er blitt avslått pga at Bark allerede hadde laget historier om dette.
"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter
Einherje
42 år, Tromsø
14.07.2005, 17:06

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.