Andeby Online > Diskusjonsforum > Donald nr. 1
Gå tilbake til forumoversikta ...

Ville bare tipse om at et stygt eksemplar av Donald nr. 1 er til salgs for 3500. Hadde det vært i penere stand og hadde jeg hatt bedre råd ville jeg trlig kjøpt det, men om noen er interessert så er linken her:
http://www.gibud.no/default.aspx?Page=Detail&Object=303164
14.04.2005, 14:29

"Sjovt"... Lige nu er der en dansk nr. 1 til salg, der også er temmelig styg: http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=17484982&ListingType=0&ListingSort=4&PageNum=1&Catg=10674
(Den er styggere!)
Remember: It all started with a mouse
AC
29 år, Danmark
14.04.2005, 14:32

huff det danske eksemplaret var stygt.. fair+ var nok noe optimistisk.. ser mer ut som en fair/poor.
husker sven furu solgte en nr 1 for et halvt års tid siden, til noenlunde samme pris- den var hakket penere; angrer meg i hjel på at jeg ikke slo til..
skulle nesten ønske vi hadde CGC i norge, slik at vi kunne fått greie på "populasjonen" på 1/48. skulle likt å hatt et mint eksemplar, hvis det finnes - og hvis jeg var svært rik 
Jeg vil leve farlig! Føle blodet rulle vilt gjennom årene! Tokke-tokke-tokk!
-Klara Ku, DD 2/78
gaute hjartåker
32 år, Stord
14.04.2005, 17:47

14.04.2005, 20:54

Bladet ligger fortsatt til salgs på GiBud.
Og nå dukket det opp nok et eks. på QXL:
http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=18585606&ListingType=0&ListingSort=4&PageNum=1&Catg=11620
Er egentlig nr. 1/48 et vanlig blad, bare veldig overpriset?? Kanskje Olav kan legge ut en poll om hvem som har dette bladet, så vi ser hvor vanlig dette er blant AO's medlemmer?
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Drikaton
46 år, Nittedal
13.06.2005, 14:41

Jeg har gjort noe mye lurere...
Kjøpte en kopi av DD&Co #1 i en bruktbutikk. Kosta 15 kr eller noe slikt. Historiene var akkurat de samme. Masse leseglede :)
Men aner jo at de fleste samlere tenker anderledes enn meg... :)
13.06.2005, 16:15

Haha.. Sant skal sies. Forøvrig en som skal selge et nummer 1 på bruktbørsen her på AOL. Er det kødd el? Noen må informere påsan om at det er verdt mer enn en 50-lapp ihvertfall.. hehe.
Pocket
25 år
13.06.2005, 16:25

Diff skreiv:
Kjøpte en kopi av DD&Co #1 i en bruktbutikk. Kosta 15 kr eller noe slikt. Historiene var akkurat de samme. Masse leseglede
Gjorde akkuratt det samme, men til 5 kroner og det var HELT strøkent
(Slike virker også å lure uvitende slektninger og venner med å si at det er orginal
)
David H
14 år, Østre Toten
13.06.2005, 17:03

Det der på qxl ser ikke til å være helt i vater. Ta å sammenlign de to bladene. Spesieøt matrosdressen og sløyfa. Det på qxl ser "nyere" ut i bildet.
"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter
Einherje
42 år, Tromsø
13.06.2005, 18:42

Pocket skreiv:
Forøvrig en som skal selge et nummer 1 på bruktbørsen her på AOL. Er det kødd el? Noen må informere påsan om at det er verdt mer enn en 50-lapp ihvertfall.. hehe.
Han nevnte vel aldri at det var nr. 1? Han sa bare at det var en førsteutgave av et DD&Co blad fra 1948.... Men for all del, de er jo verdt en god slant de og
I'm not worthless... I can be used as a bad example:P
General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral
Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.
Ted
16 år, Bergen
14.06.2005, 08:01

Ted skreiv:
Han nevnte vel aldri at det var nr. 1? Han sa bare at det var en førsteutgave av et DD&Co blad fra 1948.... Men for all del, de er jo verdt en god slant de og
Og kor mange Donald-blad blei utgitt i 1948? 
Hint: Det andre Donald-bladet som nokon gong blei utgitt, kom i 1949. 
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
14.06.2005, 11:05

oppsann! Sorry, en glipp fra min side
I'm not worthless... I can be used as a bad example:P
General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral
Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.
Ted
16 år, Bergen
14.06.2005, 14:04

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.