Andeby Online > Diskusjonsforum > Svakt av posten
Gå tilbake til forumoversikta ...

Jeg ser at noen debattanter i andre byer skryter her i forumet over å ha fått DD&Co 4/2005 i posten. Så er IKKE skjedd i Stavanger. Dette er rett og slett for svakt av posten. Mine venner som abonnerer sier at posten finner på mye rart og er mildt sagt lite å stole på. Det beste hadde nok således vært om Egmont hadde tatt konsekvensen av dette og sørget for at de få bladene som inneholder historier av Don Rosa hadde blitt sendt med A-post.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
20.01.2005, 00:32

Kvifor akkurat berre dei blada som inneheld Don Rosa-historier? Og kvar skal den ekstrautgiften takast frå, forresten - prisauking?
Ikkje godt å seie om dette skuldast posten eller at Egmont sender ut fordelt over fleire dagar (er jo ganske mange tusen blad vi snakkar om her), men uansett bør ikkje dette vera eit veldig stort problem. Egmont har aldri lova at alle abonnenter skal få bladet samtidig, og uansett om bladet kjem onsdag eller fredag kjem det uansett lenge før det er i butikken.
Eg har aldri vore borti nokon som har klaga over at dei får bladet "berre fire dagar før det er til salgs" - og eg ser ikkje problemet med at ikkje alle får bladet på same dag heller.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
20.01.2005, 00:52

Det eneste Egmont lover abonenter er at du får bladet før utgivelsesdato, ikke at alle abonenter får Donald samme dag.
Dessuten kan du slutte med suttrende kommentarer som "debatanter i andre byer skryter her i forumet". Ingen har skrøte i det hele tatt, det er bare du som er furten over at du ikke har fått bladet ditt enda, la ikke det gå ut over andre her på forumet.
Lars Olav
32 år, Grimstad
20.01.2005, 07:46

Jeg tror jeg sender mail til Egmont og ber om å få tilsendt alle blader med historier av D.Jippes som A-post. 
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Drikaton
46 år, Nittedal
20.01.2005, 08:41

Akkurat som i den ganske betente Sætre-kjeks saken ser jeg meg igjen nødt til å støtte vår venn Sigvald, da dere andre tydeligvis ikke klarer å holde dere seriøse og se viktigheten av en slik debatt.
La oss først se realiteten i øynene; Don Rosa er den eneste viktige Donaldtegneren. Alle andre kan egentlig finne seg andre jobber (unntatt vår venn Olaf som jo er norsk). Ergo er det ikke så viktig om blader uten Vårherre Rosa kommer både en og to uker for sent, så lenge budene som Don Rosa sender oss kommer så tidlig som mulig og ikke minst samtidig til alle hans disipler.
Men denne gode idéen fra vår venn Sigvald burde også overføres til andre medium.
Et eksempel: Nytt på nytt er det mest sette TV-programmet hver uke. Hadde det ikke da vært mer riktig av NRK å sende dette programmet direkte og heller utsette mindre populære programmer som nyhetene og været?
Og kan dere som til stadighet skryter her på forumet vennligst ikke si noe om dere faktisk får sett Nytt på nytt direkte, da jeg føler på meg at det bare vil føre med seg usaklige tråder fra debattanter i andre byer?
Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist
http://www.dingus.be - bloggen til Det Gode Selskap.
Innlegget blei sist redigert 20.01.2005, 11:27 av Guffen Delbekk
Guffen Delbekk
23 år, Halden
20.01.2005, 11:25

don rosist skreiv:
Begynner å bli irritert på at eg ikke har fåt HOF DR nr. 2
Livet er bare irriterende. Bli vant til det....
"Kven er kven" ruler lizzom
20.01.2005, 17:35

Jeg erklærer dette det morsomste threadet på AO hittil i år.*
Lærer dere virkelig ikke om ironi på barne/ungdomsskolen lenger?
*Dersom noen kan huske et morsommere, har jeg et meget sterkt ønske om å se det. En god latter forlenger etter signede livet, så et morsommere thread enn dette må være rene ungdomskilden.
blue blue glass moon
under the crimson air
Adamant
22 år, USA
20.01.2005, 18:04

Til dere under 18; Guffen Delbekk brukte noe som kalles for IRONI. Altså, han mente ikke det han sa. Men ved å skrive det, fikk han frem sin egentlige mening.
Man må være litt eldre for å forstå det. Æresord. 
Adamant; man må være littebitt tilårskommen for å forstå ironi. Selv i min alder kan den være vanskelig å se, og det er jo til tider dens hensikt. Hehe.
"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter
Innlegget blei sist redigert 20.01.2005, 18:27 av Einherje
Einherje
42 år, Tromsø
20.01.2005, 18:25

Vel, tilbake til det posten handlet om, ja, posten.
Har personlig ingen problemer med å få et Donald-blad noen dager senere enn andre i dette landet. Det er en filleting for meg, jeg har all verdens tid når det gjelder postgang. Egmont gjør nok så godt de kan, men det er nok ikke så enkelt å få posten fram til alle, samtidig. Spesielt når vi tenker på geografien vår, den er ikke akkurat fordelaktig for hurtig postgang...
Og, at Egmont skulle sende Don Rosa-historier som A-post må være noe med det latterligste jeg har hørt. Det blir bare sykt å tenke på at man skulle bruke masse penger på å få ut et tegneserieblad ekstra kjapt, bare fordi det er en historie skrevet av Don Rosa i det. Tegneserier er ikke det viktigste i livet, jeg klarer ihvertfall å vente en dag eller to på Donaldet mitt.
o, skjenk meg en grav - i det isgrønne hav! La bølgene kvele min gråt...
Don Martin
22 år, Rana
20.01.2005, 21:50

Don Martin skreiv:
Vel, tilbake til det posten handlet om, ja, posten.
Som sikkert ikke er de eneste som har feil i denne tragedien som vi diskuterer her. Det kan være at forlaget/trykkeriet sender de enorme mengdene med blader over flere dager også. Så kommer det med hvor du velger å bosette deg i landet også.
Har personlig ingen problemer med å få et Donald-blad noen dager senere enn andre i dette landet.
Helt enig og jeg kan ikke fatte og begripe at dette nesten er verdens undergang for noen.
Og, at Egmont skulle sende Don Rosa-historier som A-post må være noe med det latterligste jeg har hørt.
Vil modifisere den der til å si at det å sende ut historier av hvem som helst (om det så måtte være Olaf Solstrand
) som A-post er latterlig. Hva ville ikke dette koste ekstra i inndeling av abonnementstyper og det å holde oversikt/vedlikeholde dette, eller vent litt da ville jo noen fått noe mere og klaget over da det garantert ville blitt dyrere enn bare portoøkningen 
Tegneserier er ikke det viktigste i livet, jeg klarer ihvertfall å vente en dag eller to på Donaldet mitt.
Helt enig og jeg har ikke startet å lese historien en gang.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
20.01.2005, 22:12

Måtte moderere en del her siden diskusjonen gikk off-topic og man begynte å angripe personer. Som en påminnelse vil jeg henvise til forumregel 4 som sier at vi _*ikke*_ tolererer personangrep. Uansett hvor komplett idiotisk en oppfatter en annens utsagn, er det _*ikke*_ lov å angripe personer.
Det finnes 10 typer mennesker:
De som kan det binære tallsystemet, og de som ikke kan det.
Innlegget blei sist redigert 20.01.2005, 22:23 av Arnstein
Arnstein
28 år, Klepp
20.01.2005, 22:18

Lars Olav skreiv:
Jeg er ikke sikker på hva du mener med å angripe personer, men jeg kan ikke se noen personangrep i denne tråden. (nå skal det sies at jeg ikke ser alle postene heller, men hvis du refererer til personangrep kunne det vært interesangt og se hva du definerte som det, kansje med et sitat.
Det som var er nå borte, men jeg skjønner godt at du spør etter sitater sånn for å definere grensene for personangrep til senere referanser. Men det er jo helt tydelig at takhøyden her inne varierer veldig fra dag til dag når noe slikt som dette
http://www.andebyonline.com/index.php?area=forum&innlegg=8078#8078
ikke slås ned på. Uttalelsen i går var en brødsmule sammenlignet med de ordene som blir brukt ovenfor.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
21.01.2005, 08:18

Ja, jeg er enig i at det ikke alltid er helt konsekvens i alt.
Jeg har følelsen av at noen modereres litt kraftigere en andre fordi noen tåler det mens andre bare blir mer irritert og lager mer bråk av det.
Etter min mening burde det vært kjørt en litt mer konsekvent linje og ikke bare alltid gå etter det som skaper minst støy.
Lars Olav
32 år, Grimstad
21.01.2005, 09:53

Lars Olav skreiv:
Etter min mening burde det vært kjørt en litt mer konsekvent linje og ikke bare alltid gå etter det som skaper minst støy.
Dersom moderatorene skal være 100% konsekvente må de følge med på AOL hele tiden. Jeg synes faktisk ikke at vi kan forvente det. Så fort som noen av trådene tar av, blir det jo nærmest håpløst å skulle finlese hvert innlegg for å "gradere" dem etter en helt konsekvent "sensur-skala".
Geir J. Netland
http://skurkestreker.com
NetlAnd
36 år, Sokndal
21.01.2005, 11:20

Lars Olav skreiv:
Ja, jeg er enig i at det ikke alltid er helt konsekvens i alt.
Misforstå meg nå rett
det var det jeg prøvde å vise med linken min. Jeg tåler å bli kalt både det ene og det andre som er verre av noen få og det var ikke den saken jeg linket til som jeg ønsket å starte om igjen. Men det jeg også savner er en konsekvent holdning og klare grenser. Det er ikke lett, det vet jeg. Klager gjør jeg ikke, men klare grenser tror jeg kunne hjulpet oss alle sammen til å gjøre dette forumet ennå bedre.
NettlAND skreiv:
Dersom moderatorene skal være 100% konsekvente må de følge med på AOL hele tiden.
De skal selvfølgelig slippe å "bo her" men litt mer faste grenser tror jeg hjelper.
Innlegget blei sist redigert 21.01.2005, 11:26 av MikroMidas
MikroMidas
45 år, Trondheim
21.01.2005, 11:24

Nå har jo forumet faste grenser i reglene sine, det er bare det at enkelte ikke greier og forstå dem skikkelig og derfor stadig vekk kommer med ting som bryter dem.
Lars Olav
32 år, Grimstad
21.01.2005, 15:20

Har sletta litt meir i denne tråden (og alt det som blei sletta i går har eg fått på e-postvarsel ... at det ikkje skal gå an å ta seg ei natt fri :-)).
MikroMidas skreiv:
Men det er jo helt tydelig at takhøyden her inne varierer veldig fra dag til dag når noe slikt som dette
http://www.andebyonline.com/index.php?area=forum&innlegg=8078#8078
ikke slås ned på.
Det du sikter til her skjedde i den perioden då vi ikkje hadde slettemoglegheitar i forumet. Ja, det innlegget var langt over streken, og det meste av den tråden var vel òg over streken, som jo er grunnen til at moderatorane fleire gongar har gått inn og sagt "Stopp denne diskusjonen no! Gå tilbake til å diskutere det tråden faktisk handlar om!" Dette burde sjølvsagt ha vore moderert etter at funksjonen kom på plass igjen, men det blei skrive ganske mykje som burde ha vore moderert i den fire-fem månader lange perioden då forumet ikkje hadde modereringsfunksjon, og difor er det ein kjempejobb som det rett og slett skal ein del tid og tålmod til for å gå gjennom og moderere i etterkant. Den konkrete tråden skal eg gå inn og moderere straks eg er ferdig med dette innlegget.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
21.01.2005, 16:07

Lars Olav skreiv:
Nå har jo forumet faste grenser i reglene sine, det er bare det at enkelte ikke greier og forstå dem skikkelig og derfor stadig vekk kommer med ting som bryter dem.
Er det meg du sikter til?
"Kven er kven" ruler lizzom
21.01.2005, 16:30

Sånn, MikroMidas - tråden er moderert. Har du tips om andre trådar som bør modererast, tips gjerne (men ta det helst gjennom "Kontakt AOL"-skjemaet, eller til e-postadressa mi - og ikkje i ein tråd som handlar om Don Rosa og posten.)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
21.01.2005, 16:34

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.