Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

HOF på Tronsmo

Andeby Online > Diskusjonsforum > HOF på Tronsmo

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Jeg ringte til Tronsmo i dag. De hadde ikke fått HOF-5 og visste heller IKKE når de får den. Vedkommende som jeg snakket med beklaget seg også litt over at Egmont var så vrine når det gjalt salg fra butikk. Jeg synes ikke at dette rimer særlig godt med teorien om at Tronsmo skulle ha tegnet en drøss med abonnementer på disse bøkene.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 18.01.2005, 18:48 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

18.01.2005, 18:47

Nei vel?

Hvordan har de da skaffet bøkene hvis Egmont ikke selger bøkene utenfor abonemang?

Lars Olav
32 år, Grimstad

18.01.2005, 22:13

Lars Olav skreiv:

Nei vel?

Hvordan har de da skaffet bøkene hvis Egmont ikke selger bøkene utenfor abonement?

Det er det som er det store spørsmålet her.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
41 år, Stavanger

19.01.2005, 00:01

Sigvald skreiv:

Det er det som er det store spørsmålet her.

Og det store spørsmålet kunne du vel fått svar på ved å spørre dem? Du hadde dem jo på telefonen, og det hadde nok ikke tatt lengre enn ett minutt å fått svar på dette...

o, skjenk meg en grav - i det isgrønne hav! La bølgene kvele min gråt...

Don Martin
22 år, Rana

19.01.2005, 00:27

Det er jo ingen poeng i å spørre når en kan bruke ren logikk.

* Den eneste måten og skaffe HOF bøkene er ved å abonere!
* Tronsmo har HOF bøker.

Det skal veldig langt ned på barneskolen før du finner større ansamlinger av elever som ikke vil komme med et en ekel løsning på det spørsmålet.

All andre svar vil nemmelig også hevde at Egmont lyver, og slike påstander synes jeg vel vi bør holde oss for gode til å komme med før eventuelt noe slikt er grundig bevist.

Lars Olav
32 år, Grimstad

19.01.2005, 00:35

Lars Olav skreiv:

Det er jo ingen poeng i å spørre når en kan bruke ren logikk.

* Den eneste måten og skaffe HOF bøkene er ved å abonere!
* Tronsmo har HOF bøker.

Det skal veldig langt ned på barneskolen før du finner større ansamlinger av elever som ikke vil komme med et en enkel løsning på det spørsmålet.

Abonnentene fikk bøkene i desember - hvorfor har da ikke Tronsmo fått sine enda???

Og hvorfor skulle vedkommende da "klage" på Egmonts policy???

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 19.01.2005, 05:57 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

19.01.2005, 01:11

Det var iallfall slik i sumar at ikkje alle abonnentane fekk bøkene sine samtidig ... Var iallfall ein del folk her i forumet som var ganske irriterte over å måtte vente så lenge på å få bøkene sine.

Og at Tronsmo abonnerer vil ikkje nødvendigvis seie at dei har same avtale som andre brukarar. Ser for meg at Egmont kanskje bruker _*litt*_ sunn fornuft og forstår at ein bokhandel som abonnerer bør behandlast ein smule annleis enn vanlege abonnentar - til dømes ser eg ikkje for meg at dei pakkar alle bøkene enkeltvis. Dei har sannsynlegvis ein spesiell abonnementsavtale med ein del klausular som ikkje er så veldig positive for bokhandlaren.

Men det kan jo òg vera så enkelt som at dei rett og slett ikkje har starta abonnementet like tidleg som andre brukarar. Hugsar iallfall at i perioden då eg abonnerte på De komplette årgangene, fekk eg 1951-bøker omtrent samtidig som andre fekk 1956-bøker fordi eg starta abonnementet fire år etter at serien hadde starta.

Kva rolle spelar dette uansett?

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

19.01.2005, 01:23

Sigvald skreiv:

Tror du de liker "off-topic" spørsmål bedre enn moderatorne våre???

Ja, det tror jeg. De jobber tross alt i et serviceyrke og får betalt for jobben sin. Og ved å svare på dine spørsmål, hadde nok du fått et bra inntrykk av servicen og de hadde fått en potensiell kunde. Tror neppe de hadde sagt at dette var off-topic og lagt på ;-)

o, skjenk meg en grav - i det isgrønne hav! La bølgene kvele min gråt...

Don Martin
22 år, Rana

19.01.2005, 01:25

Olaf Solstrand skreiv:

Kva rolle spelar dette uansett?

Det spiller i det minste en rolle for vår venn AC som gjerne ser at jeg får fatt i et eksemplar til ham før jeg drar til Danmark i februar.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
41 år, Stavanger

19.01.2005, 01:51

Ja, såklart, men det hjelper ikkje AC at vi spekulerer i ulike teoriar om korleis Tronsmo får tak i bøkene. Sjølvsagt er det beste for AC om Tronsmo får inn boka så fort som mogleg, men når du seier at det store spørsmålet er korleis Tronsmo får tak i bøkene, seier eg at akkurat det strengt talt ikkje spelar så kjempestor rolle, fordi poenget her ikkje er korleis dei får tak i bøkene, men når.

Men ettersom Egmont jo averterer med at bokserien kun er tilgjengeleg gjennom abonnement, er det jo ikkje rart om dei prøver å halde bøkene som blir sendt ut til bokhandlarar litt forsinka ...

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

19.01.2005, 01:58

Olaf Solstrand skreiv:

Ja, såklart, men det hjelper ikkje AC at vi spekulerer i ulike teoriar om korleis Tronsmo får tak i bøkene. Sjølvsagt er det beste for AC om Tronsmo får inn boka så fort som mogleg, men når du seier at det store spørsmålet er korleis Tronsmo får tak i bøkene, seier eg at akkurat det strengt talt ikkje spelar så kjempestor rolle, fordi poenget her ikkje er korleis dei får tak i bøkene, men når.

Men ettersom Egmont jo averterer med at bokserien kun er tilgjengeleg gjennom abonnement, er det jo ikkje rart om dei prøver å halde bøkene som blir sendt ut til bokhandlarar litt forsinka ...

I Danmark behøver man ikke at abonnere på HOF bøgerne. Man kan også købe dem enkeltvis hos boghandlerne. Det gør jeg selv.
Er det kun muligt at få bøgerne i abonnement i Norge? Kan man ikke købe dem enkeltvis?

"LIFE IS BUT A GAMBLE. LET FLIPISM CHART YOUR RAMBLE:"

Hans Christensen
Danmark

19.01.2005, 04:08

Ja, Hans - saka er at serien her i landet berre er å få tak i gjennom abonnement. Egmont har til og med reklamert med at serien berre er å få tak i via abonnement.

Enkelte bokhandlarar (iallfall Tronsmo, den STORE norske bokhandelen for oss som er interesserte i teikneseriar) har tatt konsekvensen av dette og kjøper inn masse abonnement av serien for å få lov til å selja denne. Nøyaktig kva det er Tronsmo har gjort, er eg ikkje sikker på - og det er kanskje det denne tråden handlar om, kva dei har gjort for å få lov til å selja desse bøkene. Men det er altså unntakstilfella. Dei fleste norske bokhandlarar har ikkje denne bokserien.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

19.01.2005, 04:23

Olaf Solstrand skreiv:

Ja, Hans - saka er at serien her i landet berre er å få tak i gjennom abonnement. Egmont har til og med reklamert med at serien berre er å få tak i via abonnement.

Enkelte bokhandlarar (iallfall Tronsmo, den STORE norske bokhandelen for oss som er interesserte i teikneseriar) har tatt konsekvensen av dette og kjøper inn masse abonnement av serien for å få lov til å selja denne. Nøyaktig kva det er Tronsmo har gjort, er eg ikkje sikker på - og det er kanskje det denne tråden handlar om, kva dei har gjort for å få lov til å selja desse bøkene. Men det er altså unntakstilfella. Dei fleste norske bokhandlarar har ikkje denne bokserien.

Det er godt nok mærkeligt at Egmont har forskellig udgivelsespolitik i de nordiske lande! Men det er jo det samme med Don Rosa´s kalendere.Det må være frustrerende at være Rosa fan i Norge! Man SKAL abonnere på HOF bøgerne og man kan ikke købe alle Rosa´s kalendere - tsk-tsk.I det mindste kan I købe Rosa kalendere og HOF bøger enkeltvis fra Danmark! Det er simpelthen for dårligt af Egmont i Norge! - Er det mon det Egmont forstår ved begrebet "kundepleje"? :)

"LIFE IS BUT A GAMBLE. LET FLIPISM CHART YOUR RAMBLE:"

Hans Christensen
Danmark

19.01.2005, 04:45

Jeg har enda ikke fått min HOF bok nr.5. Pleier alltid og få det en god stund etter de andre. Kansje Tronsmo gjør det og.

Lo$ Companion
www.raptus.no

don rosist
16 år, Bergen

19.01.2005, 07:36

Sigvald skreiv:

Abonnentene fikk bøkene i desember - hvorfor har da ikke Tronsmo fått sine enda???

Nå har det kommet frem at andre abonenter heller ikke har fått boken enda.

Og hvorfor skulle vedkommende da "klage" på Egmonts policy???

Skjønner du ikke det? Når du jobber i en butikk så er det jo veldig tungvint og bestille abonemanger for å kunne tilby en bok i butikken. Det er jo mye greier og bestille fra forlaget. Policyen til Egmont har gjort det veldig vanskelig for Tronsmo og da er det jo veldig logisk at de klager (akkurat som vi gjør).

Lars Olav
32 år, Grimstad

19.01.2005, 07:49

Hei.

Vi har tegna en drøss med abonenmenter. Det burde vel jeg vite som har gjort det. HOF 5 kan definitvt kjøpes på Tronsmo.

Terje

TerjeT

20.01.2005, 17:12

TerjeT skreiv:

Og bare for å legge til og oppklare. Vi må kjøpe inn HOF til full abo-pris. Vi selger dem videre for kr 350,-
Vi gjør med andre ord ikke dette for å håve inn store penger, men for å kunne yte en service kunder neppe vil få andre steder.

Terje

i

Innlegget blei sist redigert 20.01.2005, 17:20 av TerjeT

TerjeT

20.01.2005, 17:19

Jeg må si meg enig med dere som viser til ren logikk i HOF-saken: det finnes ingen logiker mellom Aristoteles og Wittgenstein som ville tatt denne informasjonen for god fisk!

andemann

20.01.2005, 17:43

TerjeT skreiv:

Og bare for å legge til og oppklare. Vi må kjøpe inn HOF til full abo-pris. Vi selger dem videre for kr 350,- Vi gjør med andre ord ikke dette for å håve inn store penger, men for å kunne yte en service kunder neppe vil få andre steder.

En service mange har satt stor pris på i mange år. Helt greit det prispåslaget Dere gjør på bøkene også, for meg ihvertfall.

Nå er jeg litt spent på å se om Sigvald er mann nok til å svare på dette her og da helst med noe annet enn å kritisere en eller annen filledetalj med nettbutikken til Tronsmo eller noe med at AC ikke får bestilt til danmark ;-)

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

20.01.2005, 19:13

MikroMidas skreiv:

Nå er jeg litt spent på å se om Sigvald er mann nok til å svare på dette her og da helst med noe annet enn å kritisere en eller annen filledetalj med nettbutikken til Tronsmo eller noe med at AC ikke får bestilt til danmark ;)

Sigvald pleier skjeldent og skrive noe konkret om ting han er bevist feil i. Forståelig nok da det ville blitt alt for mye beklagelser og det er jo ikke morro i lengden for en som er såpass påståelig. Men hvis han drar AC inn i dette så vil jeg vel påstå at han har lagt gullegget fordi Tronsmo selger til utlandet (noe jeg og Olaf har påpekt tidligere) så gjør han det har han virkelig lagt gullegget.

Lars Olav
32 år, Grimstad

21.01.2005, 00:10

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.