Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Hurtigsvarspremie

Andeby Online > Diskusjonsforum > Hurtigsvarspremie

Gå tilbake til forumoversikta ...

Jeg har tidligere irritert meg over at enkelte klager vel mye her på forumet men nå greier jeg desverre ikke å stå over akkurat det jeg heller.

For et par dager siden kjøpte jeg siste utgave av Donald og hva ser jeg, jo hvis jeg begynner og abonere på årgangsbøkene så får jeg nå med 4 kopier av Carl Bark's malerier. Dette ser fantastisk nok ut som veldig bra kopier og jeg fikk veldig lyst på disse.

Norges lover sier at en også er pliktet til og gi vekk hurtigsvarspremier til hvem som helst bare de dekker det som det vil koste og sende disse ut gratis. Dette var jeg nå veldig interesert i og jeg ser at Egmont mener de må ha 45 kroner for å sende dette og det er fear nok. Men hva ser jeg? Jo de skal ha betalingen som en krysset sjekk !!

Hvem er det som driver med sjekker fortsatt? Dette må da være et dårlig triks for å begrense antallet som krever det de etter loven har krav på?

Dette provoserte såpass mye at jeg vurderer og ta turen rett i banken i morgen for å sjekke om de kan hjelpe meg med en krysset sjekk. Uansett hva slags gebyrer de tar så vurderer jeg dette sterkt.

Innlegget blei sist redigert 21.12.2004, 21:59 av Lars Olav

Lars Olav
32 år, Grimstad

21.12.2004, 20:10

Du har vel rett i at en like godt kan ta med seg boken siden det bare er 60-70 kroner dyrere.

(men julegave blir det litt seint for uansett :-))

Lars Olav
32 år, Grimstad

22.12.2004, 01:45

Du trenger slett ingen krysset sjekk. Jeg var også allerede abonnent da dette tilbudet kom. Jeg ringte da til Egmonts kundeservice, og spurte om de kunne sende meg de fire "maleriene". Det var ikke noe problem, og jeg hørte ikke om noe sjekk-krav. Så prøv det!

"Milde Mads! Jeg er i det røde flanellsundertøyet mitt!"

Lars Martin
Stranda

22.12.2004, 13:36

Det var helt sikkert fordi du allerede var abonnent, det er ikke jeg :)

Lars Olav
32 år, Grimstad

22.12.2004, 15:00

Oops, leste visst ikke innlegget ditt godt nok.

Lars Martin
Stranda

23.12.2004, 12:14

Lars Martin skreiv:

Du trenger slett ingen krysset sjekk. Jeg var også allerede abonnent da dette tilbudet kom. Jeg ringte da til Egmonts kundeservice, og spurte om de kunne sende meg de fire "maleriene". Det var ikke noe problem, og jeg hørte ikke om noe sjekk-krav. Så prøv det!

Jeg fikk disse i posten i går.

De tre nyeste viste seg dog å være mindre [17,5cm * 25cm] enn den eldste [21,0cm * 29,7cm] (McDuck of Duckburg) som opprinnelig fulgte med Carl Barks Beste i 2001.

Noen som vet hvorfor disse ikke er laget i et enkelt standardformat?

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 14.01.2005, 05:37 av Sigvald

Sigvald
42 år, Stavanger

14.01.2005, 05:36

Nei, det vet jeg ikke. Men "Mc Duck of Duckburg" var helt perfekt, for det var bare å kjøpe en A4-ramme, og sette den inn. Disse andre passer ikke inn i noen standardrammer (hvis man vil ramme inn, da), så jeg måtte klippe litt (klippe?? vræl!!) oppe og nede, ca. 5 mm, så passet de til 18x24.

Lars Martin
Stranda

14.01.2005, 10:47

Lars Martin skreiv:

Nei, det vet jeg ikke. Men "Mc Duck of Duckburg" var helt perfekt, for det var bare å kjøpe en A4-ramme, og sette den inn. Disse andre passer ikke inn i noen standardrammer (hvis man vil ramme inn, da), så jeg måtte klippe litt (klippe?? vræl!!) oppe og nede, ca. 5 mm, så passet de til 18x24.

Spørsmålet er imidlertid hvilke standarder som er riktige og hvilke som ikke er det. Jeg skulle gi min søster anetavler utskrevet i A3-format, men så viste det seg at det IKKE er A3-rammer, bare 30*40 - p.g.a. en teit fotostandard som IKKE er kompatibel med papirformatet.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
42 år, Stavanger

14.01.2005, 19:53

Sigvald skreiv:

Spørsmålet er imidlertid hvilke standarder som er riktige og hvilke som ikke er det. Jeg skulle gi min søster anetavler utskrevet i A3-format, men så viste det seg at det IKKE er A3-rammer, bare 30*40 - p.g.a. en teit fotostandard som IKKE er kompatibel med papirformatet.

}}

Nå er det slik at å kalle fotostandarden teit fordi den ikke er kompatibel med et papirformat er en smule idiotisk fra en som muligens regner seg som veldutdannet.
En standard er en standard, denne kan være kompatibel med deler av andre standarder, men hadde den vært 100% lik hadde man ikke hatt to standarder (en for foto og en for papir, noe det heller ikke er, det er ganske mange standarder for begge vil jeg tro) løsningen er enkel, man kan få kjøpt rammer på mål, og det er det som heter noe sånt som paspartou?(som jeg ikke orket å slå opp stavemåten på;-) Som løser alle dine problemer når det gjelder innramming dersom rammen ikke er 100%. Når jeg titter meg rundt i stua mi her er det ikke et av 6 bilder som har lik størrelse selv om 4 av rammene er like. Lykke til. :-)

Kalle Klovn

14.01.2005, 22:17

Jeg forstår at man i Norge kan få 4 kopier af Barks malerier,hvis man vil starte et abonnement på årgangsbøgerne. Et sådant tilbud fås ikke i Danmark - endnu (mig bekendt). Jeg har "Mc Duck of Duckburg" kopien fra "Carl Barks Bedste" bogen.Er der nogen af jer som kan fortælle mig om motiverne og titlerne på de andre 3 kopier?

"LIFE IS BUT A GAMBLE. LET FLIPISM CHART YOUR RAMBLE:"

Hans Christensen
Danmark

14.01.2005, 22:47

Kalle Klovn skreiv:

Nå er det slik at å kalle fotostandarden teit fordi den ikke er kompatibel med et papirformat er en smule idiotisk fra en som muligens regner seg som veldutdannet.

Jeg er mer enn velutdannet nok til å skjønne at tidene endrer seg. I dag er det så mye som skrives ut i A3-format at det burde være en selvfølge med rammer også tilpasset det formatet. Husk at det ikke er uten grunn at det finnes A4-rammer. I grunnen burde det også vært A5-rammer, men det er en annen sak.

Hans Christensen skreiv:

Jeg forstår at man i Norge kan få 4 kopier af Barks malerier,hvis man vil starte et abonnement på årgangsbøgerne. Et sådant tilbud fås ikke i Danmark - endnu (mig bekendt). Jeg har "Mc Duck of Duckburg" kopien fra "Carl Barks Bedste" bogen.Er der nogen af jer som kan fortælle mig om motiverne og titlerne på de andre 3 kopier?

Golden Helmet (1972)
The Sheriff of Bullet Valley (1972)
Sea Cruice (1972)

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 02.06.2006, 00:45 av Sigvald

Sigvald
42 år, Stavanger

15.01.2005, 02:42

Tusind Tak for svaret,Sigvald! - Det kan være at vi ses på DDF(R) mødet!
hilsen
Hans

"LIFE IS BUT A GAMBLE. LET FLIPISM CHART YOUR RAMBLE:"

Hans Christensen
Danmark

15.01.2005, 22:39

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.