Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Aldersgrense

Andeby Online > Diskusjonsforum > Aldersgrense

Gå tilbake til forumoversikta ...

Er det ei aldresgrense for å lese DD & co?

Steinøy
14 år, Gaular

21.02.2004, 11:46

Lurer på om den er 18 år...Nei, nei, sjølvsagt er det ikkje noko aldergrense for Donald. Alle som vil kan lese Donald.

Målgruppa til Donald er derimot frå 6-7 år til 13-14 år. Vil eg tru.

Med gild frevleik helsar eg dykk, frendar.

Vegard
22 år, Hareid

21.02.2004, 12:45

Om målgruppa til Donald er 6 til 14, vil eg påstå at dei har mislyktes totalt, ettersom halvparten av lesarane deira er vaksne...

...men det er jo eit poeng at det redaksjonelle stoffet ofte er retta mot 11-åringar.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

21.02.2004, 19:21

Omkring 1999 (ved vort 50-års jubilæum) blev det sagt at halvdelen af AA&Co.'s læsere er over 18.
Målgruppen er nok netop 7-13, det bærer gaver og artiklesider da præg af.
Får bøæn uinder 3 Donald? hvorfor så de advarsler - hvorfor kan børn over 3 ikke lade være med at komme ting i munden de finder i Donald...
Rosas nye serie involverer både religion, historie og familieproblemer (de to har ikke set hinanden på næsten 25 år...) Det er da ikke for 7-årige i hvert fald - mindes ikke at jeg ville ha brudt mig om at læse om det.

AC

22.02.2004, 13:13

Eg har sett ein eller annan plass (hugsar ikkje kvar) at det var 10 års aldresgrense på Donald. Kan det stemme?

Steinøy
14 år, Gaular

23.02.2004, 08:03

Leser ikke du Donald, da?

«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»

Vegar
19 år, Trondheim

23.02.2004, 10:33

Øystein skreiv:
"Eg har sett ein eller annan plass (hugsar ikkje kvar) at det var 10 års aldresgrense på Donald. Kan det stemme?"

Nei, det kan nok ikkje stemme.

«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.

Sølve
19 år, Ullensvang

23.02.2004, 13:49

For å lede denne diskusjonen inn i et litt annet spor, hvor gammel BØR man være før man får lese Donald? Enkelte historier kan jo ofte være ganske voldelige. Jeg har i et innlegg i en annen tråd nevnt en Lilleulv historie der Storeulv får seg en solid knytteneve i trynet. Og i en endel tidlige historier (har nettopp lest gjennom første bindet i årgangsserien), får Ole, Dole og Doffen ris både titt og ofte.

Selv er jeg 32 år (man er aldri for gammel til å lese Donald!), og har en sønn på 4 1/2 år. Jeg lurer svært på om han bør få "lese" Donald, eller om jeg skal la ham vente noen år til.

Til nå har vi klart oss ganske bra med barnebøker, men i går kveld satt han ved siden av meg mens jeg leste Tintin. Jeg var ikke klar over at han fulgte med på bildene, men da jeg skulle bla om sa han "hei, vent, jeg er ikke ferdig med den siden enda". Så jeg måtte pent vente mens han gjorde seg ferdig, og dette fortsatte side etter side.

Hva mener dere?

Sverre Amundsen

Sverre
37 år, USA

23.02.2004, 19:28

Øystein skreiv:
"Er det ei aldresgrense for å lese DD & co?"

Nei, det kan jeg aldri tro, selv om det meste er mulig her i annerledeslandet Norge. F.eks ble det engang foreslått å innføre aldresgrense for å kjøpe cola (sic.), tror det var snakk om 10 årsgrense eller noe slikt. Det ble heldigvis aldri noe av dette forslaget.

Sigvald Grøsfjeld jr.

23.02.2004, 20:17

Vegar skreiv:
"Leser ikke du Donald, da?"

Jo, eg leser Donald. Sjølvsagt. Kva har eg her å gjøre vist eg ikkje leser Donald? Og eg hoppar over dei historiane eg synst er for voldelige.

Steinøy
14 år, Gaular

24.02.2004, 07:45

Det er det som er poenget. Hvis du er ni år gammel og leser Donald er det ikke 10-årsgrense, eh?

«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»

Vegar
19 år, Trondheim

24.02.2004, 10:27

Det er 18-årsgrense på øl og tobakk selv om trettenåringer er jevnlige forbrukere, Vegar.

andriksen

24.02.2004, 10:57

Tror det er 3 års aldersgrense på mesteparten av plastskrotet de legger ved, på grunn av smådeler som ikke skal puttes i munnen.

blue blue glass moon
under the crimson air

Adamant
22 år, USA

26.02.2004, 17:57

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.