Andeby Online > Diskusjonsforum > Hjelp!!!
Gå tilbake til forumoversikta ...

Hei! Har et spørsmål jeg har irritert meg over i temmelig lang tid, i grunnen, håper dere kan hjelpe meg! I ei Donald-bok, som jeg trolig har mista, er det en historie jeg husker godt. Onkel Skrue har kjøpt et hotel i en liten dal, men det er så kaldt at han setter et speil opi åsen for å reflektere sollyset ned mot hotellet. Hotellet brenner imidlertid opp, tror jeg... Er det noen som husker denne og vet hvilken bok det er? Og er det noen som vet hvilket nr. Donald Duck og fyrtøyet står i? På forhånd takk!
21.12.2004, 22:30

Donald Duck og fyrtøyet er eg ganske sikker på at står i Donald Pocket 160.
Den andre historia du snakker om veit eg at eg har lest, men eg hugsar ikkje akkurat kvar ho står. Har heller ikkje tilgong til samlinga mi sånn at eg kan leite ei stund ... men ei god historie er det. Det var vel Rikerud som saboterte denne solspegelen, noko som diverre hadde uante biverkningar (for Rikerud altså). Ja, hotellet byrja å brenne, men Ole, Dole og Doffen kom på at dei kunne bruke spegelen til å smelte ein isbre, og i tillegg til at isbreen slokte brannen og vaska rein den nydelege fjelltoppen som låg under eit tjukt lag med sot, brukte Skrue denne spegelen til å tilby turistar hurtigsoling. Fantastisk historie. Står i ein Donald Pocket, iallfall. Skal sjå kva eg klarar å finne ut.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
22.12.2004, 00:15

Hm ... kan nokon sjekke om denne historia er "Solspeilet" som står i Donald Pocket 96?
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
22.12.2004, 00:25

"Fyrtøyet" er også i en donaldpocket. Husker ikke helt hvilken, tror den er sånn ca. rundt nr. 150. Og har bilde av en glad donald utenpå, hvis jeg ikke husker helt feil.
Saturos
19 år, Stavanger
22.12.2004, 01:08

Ja, som eg sa er det nummer 160. Og ja, glad Donald utanpå. 
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
22.12.2004, 01:14

Olaf Solstrand skreiv:
Hm ... kan nokon sjekke om denne historia er "Solspeilet" som står i Donald Pocket 96?
Nei, det er en annen historie, som handler om Skrue som skyter ut et solspeil i bane rundt jorden for at det skal lyse opp en fabrikk han eier for å spare strømutgiftene. Han finner raskt ut at han kan tjene penger ved å gi andre lys midt på natta, noe Rikerud vil sette en stopper for. Han får B-gjengen til å kapre speilet og krumme speilet slik at solstrålene konsentreres og brenner/smelter bygninger på jorden. Skrue greier å kapre speilet tilbake, men Rikerud ødelegger speilet - og får skylden for at han frarøvet folk solskinn om nettene.
Husker dessverre ikke hvilken pocket den etterlyste historien er utgitt i.
Det finnes 10 typer mennesker:
De som kan det binære tallsystemet, og de som ikke kan det.
Arnstein
28 år, Klepp
22.12.2004, 13:43

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.