Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Irriterende lokalpatriotisme

Andeby Online > Diskusjonsforum > Irriterende lokalpatriotisme

Gå tilbake til forumoversikta ...

Jeg er ikke den som hele tiden starter tråder som dette men siden det er en trend at det fort blir problemer med enkelte og deres lokalpatriotisme så tenkte jeg at det var lurt og starte et sammlende tema om saken.

Enkelte på forumet her (Ja, Sigvald jeg mener deg) er hele tiden ute og irriterer seg over at Andeby har Stavangervri på navnene sine. Dette blir jo stadig veldig selvsentrert og min mening er at det blir irriterende.

Hvis alle skulle holde på slik hadde jeg hele tiden klaget over at fotballaget ikke heter noe med Jerv, at ordføreren i Andeby ikke rimer på Svein Per Harberg og hva nå ellers jeg kan komme på å klage på av navn

Så kunne Adamant klaget over at Andeby ikke hadde fotballag som rimer på Kvik Halden, eller ordfører med navn som rimer på Torhild Johnsen

Arnstein kunne klaget over at fotballaget ikke heter noe som rimer på Klepp IL og at ordføreren ikke rimer på Elfin Lea.

Så kunne vel egnetlig hele forumet her blitt en klageforum over alt som ikke dreier seg om nettopp vår by eller bygd.

De aller fleste av oss ser vel at dette ikke ville vært noe hyggelig, og det er nok derfor vi andre ikke holder på slik. Derfor hadde det vært veldig flott om du Sigvald snart også kunne sluttet og dra frem Stavanger hele tiden. Det er en flott by men det er da måte på. Det har veldig liten interesse for alle oss som ikke bor der.

Kan vi ikke bare si oss veldig fornøyd med at f.eks. ordføreren i Andeby for litt over 15 år siden var oppkalt etter Oslo ordføreren Albert Nordengen. Ja, Nordengen døde på lørdag men det gjør det ikke noe bedre og frata han denne oppkallingen. Det er greit at enkelte tydeligvis ikke liker Oslo i det hele tatt, men kan en ikke bare holde det inne i seg istedenfor og forsure forumet med slike tullete forslag hele tiden.

Innlegget blei sist redigert 19.12.2004, 05:39 av Lars Olav

Lars Olav
32 år, Grimstad

19.12.2004, 05:33

Lars Olav skreiv:

Kan vi ikke bare si oss veldig fornøyd med at f.eks. ordføreren i Andeby for litt over 15 år siden var oppkalt etter Oslo ordføreren Albert Nordengen. Ja, Nordengen døde på lørdag men det gjør det ikke noe bedre og frata han denne oppkallingen. Det er greit at enkelte tydeligvis ikke liker Oslo i det hele tatt, men kan en ikke bare holde det inne i seg istedenfor og forsure forumet med slike tullete forslag hele tiden.

Vel talt.....eh....skrevet!

"Kven er kven" ruler lizzom

Merlock

19.12.2004, 12:27

Merlock skreiv:

Lars Olav skreiv:

Vel talt.....eh....skrevet!

Merlock, du bør vise at du kan mer enn bare å dilte etter visse kverulanter her i gruppen. Jeg liker best den gamle Merlock som selv kjører showet i stedet for å dilte etter andre.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

19.12.2004, 23:24

Sigvald skreiv:

Merlock, du bør vise at du kan mer enn bare å dilte etter visse kverulanter her i gruppen. Jeg liker best den gamle Merlock som selv kjører showet i stedet for å dilte etter andre.

Ja, eg veit at det er off-topic. Men den gamle Merlock dilta faktisk etter ein viss kverulant her i gruppa ganske ofte. Ja, eg snakkar om deg, Sigvald. Du klaga aldri på det?

Eg likar heller ikkje korte "enig"-innlegg. Men skal ein telle, er det snakk om at Merlock har "dilta etter" Lars Olav i eit par innlegg (eitt eller to), og etter Sigvald i tre-fire gonger så mange innlegg. Så du kan gjerne klage på at Merlock dilter etter folk, men det er ikkje Lars Olav han i første omgang har dilta etter.

For å i tillegg kommentere trådens hovudpoeng: Eg er ikkje heilt einig, Lars Olav. Eg synest at det er eit heilt OK poeng at Donald bør hente inspirasjon frå meir enn berre Oslo. Sigvald veljar å kome med eksempel frå Stavanger fordi det er den staden han veit mest om ... eg ser ikkje noko problem med det.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

19.12.2004, 23:48

Olaf Solstrand skreiv:

For å i tillegg kommentere trådens hovudpoeng...

Din kommentar er helt grei og trenger ikke min kommentar - derimot merker jeg meg at noen ganger når jeg har startet en ny tråd nært knyttet til en annen pågående tråd så har Lars Olav klaget og trådene har blitt låst. Nå har Lars Olav gjort det samme som han tidligere har beklaget seg over at jeg har gjort - og tråden har ikke blitt låst. I og med at du har satt skapet på sin rette plass har ikke jeg noe mot denne tråden, men jeg tillater meg å undres litt over den tilsynelatende forskjellen i det Lars Olav sier og det han nå gjør - eller har jeg misforstått noe her?

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 19.12.2004, 23:58 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

19.12.2004, 23:57

Vel, det Lars Olav tar opp i denne tråden er strengt talt heilt off-topic for diskusjonane på Andeby Online. Difor er det ein fin ting at han prøver å fjerne denne krangelen frå dei seriøse trådane.

Det du gjorde, var å opprette fleire trådar om same tema. Innlegga du skreiv var heilt greie, men moderatorteamet foretrakk altså å halde den diskusjonen i ein tråd i staden for å dele den i tre.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

20.12.2004, 00:02

Olaf Solstrand skreiv:

Eg likar heller ikkje korte "enig"-innlegg..

Vel, det bryr jeg meg ærlig talt ikke noe om.

Merlock

20.12.2004, 17:21

Det var vel et greit svar til han som driver og eier forumet her :-)

Lars Olav
32 år, Grimstad

20.12.2004, 19:28

Lars Olav skreiv:

Det var vel et greit svar til han som driver og eier forumet her :-)

Mulig at han eier forumet, men meg eier han ikke! Øh....jeg mener...
Beklager, Olaf. Jeg var nok litt uhøflig.

Merlock

20.12.2004, 19:45

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.