Andeby Online > Diskusjonsforum > BT står bak uheldig mytedannelse
Gå tilbake til forumoversikta ...

Lars Olav skreiv:
Super-Merlock skreiv:
Carl Barks og Don Rosa kan ikke sammenlignes. :-)
Det hadde vel vært greit med en begrunnelse? Slike påstander blir ikke interesange og lese for andre før de er begrunnet.
Carl Barks var ikke så sykelig opptatt av årstall og "fakta", som det Don Rosa er.Disse fikse ideene til Rosa begynner jeg å gå litt lei av. Jeg synes Barks`historier er best, for han var både en bedre tegner og forfatter en det Don Rosa er.
"Kven er kven" ruler lizzom
14.12.2004, 17:29

Scrooge skreiv:
Har fulgt med på denne debatten en stund nå og føler for å komme med et innlegg.
Velkommen som en reflektert og vel begrunnet ny bruker her. Tipper du har lusket litt rundt i kulissene en stund 
Det virker som at det er to temaer samtidig her.
Det er oftere regelene enn untaket så bare bli vant med det, eller kanskje du har sett det allerede.
Det andre er Rosa kontra Barks. Og også jeg vil hevde at de to ikke kan sammenlignes. Skal prøve å begrunne det. Vil bare legge til først at for meg er det revnende likegyldig om Barks aksepterte Rosa eller ei. Det er en sak de to imellom...
Det var en sak mellom dem og vanskelig for oss andre å tolke siden det bare er en av dem igjen. Men jeg er helt enig i at de ikke kan sammenlignes
Forøvrig så liker jeg Rosa men jeg liker ikke at han er så opphengt i systematisering og årstall. For meg så vil aldri Skrue dø. Guttene vil aldri bli eldre. For meg så er det naturlig at Skrue bli tatt DNA prøve av og at Donald får mobil. Men det er nå min mening.
Ganske enig, bortsett fra at jeg likte Rosa mye bedre før, men det er nå meg det da 
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
Innlegget blei sist redigert 14.12.2004, 18:22 av MikroMidas
MikroMidas
45 år, Trondheim
14.12.2004, 18:22

Super-Merlock skreiv:
Carl Barks var ikke så sykelig opptatt av årstall og "fakta", som det Don Rosa er.Disse fikse ideene til Rosa begynner jeg å gå litt lei av. Jeg synes Barks`historier er best, for han var både en bedre tegner og forfatter en det Don Rosa er.
Du bør ikke virre så mye i dine synspunkter Merlock. Det er bare irriterende dersom du skryter av DR den ene dagen for deretter å kritisere ham den neste.
Scrooge skreiv:
Det virker som at det er to temaer samtidig her.
Det henger sammen med at Arnstein og Olaf er skeptiske til at folk starter nye tråder som ligger nært opp til eksisterende tråder. To tråder ble nylig låst av denne grunn.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 14.12.2004, 19:27 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
14.12.2004, 19:03

Sigvald skreiv:
Du bør ikke virre så mye i dine synspunkter Merlock. Det er bare irriterende dersom du skryter av DR den ene daen for deretter å kritisere ham den neste.
For det er jo heilt utenkelig at Don Rosa er noko så simpelt som eit menneske med både gode og dårlege sider. 
Eg synest ikkje at Super-Merlock virrer på dette området, eg. Eg synest at det er koseleg å sjå at han skriver seriøse innlegg, og ser ikkje heilt problemet med at det går an å ha delte meiningar om Don Rosa. Og Don Rosa sjølv er vel einig i at han ikkje er like god som Carl Barks, er han ikkje?
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
14.12.2004, 19:14

Sigvald skreiv:
Du bør ikke virre så mye i dine synspunkter Merlock. Det er bare irriterende dersom du skryter av DR den ene daen for deretter å kritisere ham den neste.
Daen ?? Hva er dette slags moderne slang fra din side Sigvald, antar at det bare er en skrivefeil 
Sigvald skreiv i tråden Obligatorisk registrering:
La ham nå få lov til å være lit Merlock også da
Bare husk denne når du kritiserer Merlock for å være akkurat Merlock, det var det jeg tenkte å minne deg på.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
Innlegget blei sist redigert 14.12.2004, 19:23 av MikroMidas
MikroMidas
45 år, Trondheim
14.12.2004, 19:22

MikroMidas skreiv:
Sigvald skreiv:
{{ Du bør ikke virre så mye i dine synspunkter Merlock. Det er bare irriterende dersom du skryter av DR den ene daen for deretter å kritisere ham den neste.
Daen ?? Hva er dette slags moderne slang fra din side Sigvald, antar at det bare er en skrivefeil ;)
Det er selvsagt en skrivefeil ja.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Sigvald
41 år, Stavanger
14.12.2004, 19:26

MikroMidas skreiv:
La ham nå få lov til å være lit Merlock også da
Bare husk denne når du kritiserer Merlock for å være akkurat Merlock, det var det jeg tenkte å minne deg på.
Siden Sigvald har svart på resten av posten din MikroMidas og samtidig ignorert denne så er det vel nærliggende og tro at han liker alle som skryter av Don Rosa (noe Merlock stig har gjort) og de tillater han alt fra men ikke skriv noe slemt, da blir han sur. 
Lars Olav
32 år, Grimstad
14.12.2004, 23:05

Lars Olav skreiv:
MikroMidas skreiv:
La ham nå få lov til å være lit Merlock også da :)
Siden Sigvald har svart på resten av posten din MikroMidas og samtidig ignorert denne så er det vel nærliggende og tro at han liker alle som skryter av Don Rosa (noe Merlock stig har gjort) og de tillater han alt fra men ikke skriv noe slemt, da blir han sur. :)
Hm... Jeg har overhodet ikke vært slem. Jeg har faktisk vært snill svært lenge.
16.12.2004, 16:55

I denne samanhengen snakkar vel Lars Olav om "slemt" som i samanhengen "bittebittebittebittelittegrann kritisk mot Don Rosa".
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
16.12.2004, 17:04

Olaf Solstrand skreiv:
I denne samanhengen snakkar vel Lars Olav om "slemt" som i samanhengen "bittebittebittebittelittegrann kritisk mot Don Rosa".
Sigvald har tidligere kritisert Van Horn! Jeg ble ikke irritert av den grunn. Argh!
16.12.2004, 17:22

Olaf har rett, jeg mente ikke noe negativt om deg Merlock.
Problemet er bare at Sigvald ikke tåler at noen har noen form for kritiske innlegg mot Don Rosa (eller som Sigvald vil greie og tolke negativt)
Lars Olav
32 år, Grimstad
16.12.2004, 23:12

Lars Olav skreiv:
Problemet er bare at Sigvald ikke tåler at noen har noen form for kritiske innlegg mot Don Rosa (eller som Sigvald vil greie og tolke negativt)
Dette er feil. Når jeg i dette tilfellet tok tak i Merlocks uttalelse så var det først og fremst fordi han har uttalt seg annerledes før, slik at det kunne virke som om han snudde litt på tingene for å tekkes den som hadde skrevet den meldingen han la inn et svar til.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Sigvald
41 år, Stavanger
17.12.2004, 03:56

Føler for å si litt om kritikk ang kunstnere. Det er etter min mening viktig at en har en "kunstkritisk" tone angående våre Disney kunstere. Det er da man får frem nyansene og sammenligningsgrunnlaget. Det forutsetter da at kritikken er satt frem på en slik måte at man kan diskuttere det over en kopp kamillete 
Har merket meg at det er kanskje en som er muligens totalt ukritisk til Don Rosa og mener at alt han står for uansett er bra og forsvarer han til siste and. Det er han naturligvis i sin fulle rett til, men når en tar diskusjon om Don Rosa i denne tråden så blir det litt feil føler jeg å ikke kunne se kritikken i sitt rette lys. Men når det er sagt så har jeg en liten følelse at andre kritiserer for å kritisere og henger seg kanskje litt opp i bagateller som skrivefeil etc???... Bare noen tanker fra meg
Scrooge
33 år, Åmli
17.12.2004, 11:58

Sigvald skreiv:
Lars Olav skreiv:
Dette er feil. Når jeg i dette tilfellet tok tak i Merlocks uttalelse så var det først og fremst fordi han har uttalt seg annerledes før, slik at det kunne virke som om han snudde litt på tingene for å tekkes den som hadde skrevet den meldingen han la inn et svar til.
Tekkes den som hadde skrevet meldingen jeg la inn svar til?? Sigvald, du må da ha skjønt at jeg gir blaffen i alle andres meninger? 
19.12.2004, 00:02

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.