Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Disney i jula - på TV

Andeby Online > Diskusjonsforum > Disney i jula - på TV

Gå tilbake til forumoversikta ...

For de som merkelig nok skulle være interesserte - her kommer en TV-programoversikt over Disney i jula!

Både TV2 og til dels TV3 slår på stortromma med Disney denne jula. TV2 sender tre Disney-programmer etter hverandre. TV3 sender nok litt for de mindre: Ole Brumm, Tigergutt, Dumbo, men også Ole, Dole og Doffen - Jakten på den forsvunne lampen.

I tillegg kommer den tradisjonelle julekavalkaden på NRK1: Donald Duck og vennene hans, samt julekavalkaden på SVT1 der Kalle Anka och hans vänner önskar God Jul!

(Det er selvsagt sjanse for at jeg ikke har fått med meg alt!)

- _*På*_ _*NRK*_ _*1*_ _*-*_ _*julaften*_ -
_*14.00.*_ DONALD DUCK OG VENNENE HANS
Amerikansk tegnefilmkavalkade. Donald Duck og vennene er godt i gang med juleforberedelsene. Timmy Gresshoppe inviterer oss til å slå følge og har en liten overraskelse på lur! (fra nrk.no) (slutt ca. 15.00.)

- _*På*_ _*TV2*_ _*-*_ _*julaften*_ -
_*11.20*_ Matiné: MIKKES MAGISKE JUL - INNESNØDD I MUSEHULLET
(slutt ca. 12.25)

_*12.25*_ Matiné: MIKKE MUS OG VENNENE HANS FEIRER JUL
(slutt ca. 13. 35)

_*13.35*_ Matiné: PETER PAN - TILBAKE TIL DRØMMELAND
(slutt ca. 14.50)

- _*På*_ _*SVT1*_ _*-*_ _*julaften*_ -
_*15.00*_ KALLE ANKA OCH HANS VÄNNER ÖNSKAR GOD JUL
Det är nu åter igen dags för Kalle Anka och hans vänner att önska tittarna en riktigt God Jul. Precis som vanligt blir det inslag från Tomtens verkstad, en tur med Kalle till djungeln, Snövit och de sju dvärgarna, Ferdinand och Musse Pigg med vänner på camping. Förutom alla de gamla kära bekanta så blir det också nyheter från Disney. (fra svt.se) (slutt ca. 16.05)

- _*På*_ _*TV3*_ _*-*_ _*julaften*_ -
_*09.25*_ FILMEN OM OLE BRUMM
(slutt ca. 10.40)

_*10.40*_ TIGERGUTT
(slutt ca. 12.05)

- _*På*_ _*TV3*_ _*-*_ _*1.*_ _*juledag*_ (lørdag 25.) -
_*09.30*_ DUMBO
(slutt ca. 10.45)
Deretter kommer filmen "Lillefot og vennene hans i landet for lenge siden" som varer til 12.00. - mer for de mindre kanskje...

- _*På*_ _*TV3*_ _*-*_ _*2.*_ _*juledag*_ (søndag 26.) -
_*10.55*_ OLE, DOLE og DOFFEN - JAKTEN PÅ DEN FORSVUNNE LAMPEN
Original tittel: Ducktales: The Movie - Treasure of the Lost Lamp.
Fra 1990.
Filmen er basert på den populære Disney-tegnefilmserien. Eventyret starter med at en magisk lampe blir funnet av fantasillionæren Onkel Skrue og nevøene Ole, Dole og Doffen, pluss deres venninne Webby, under en skattejakt i Egypt. Men det Onkel Skrue og co. ikke vet, er er at to griske kjeltringer følger dem hakk i hæl. Norsk tale. (fra tv3.no)
(slutt ca. 12.15)

- _*TVNorge*_ - ikke noe Disney. -

- _*Cartoon*_ _*Network*_ (jada, jeg vet det ikke sendes noe Disney der) - julaften vet jeg ikke helt, men 1. juledag er det i hvert fall et Looney Tunes-maraton.

Men så er jo ikke jula bare TV... :-D

Mvh,
Håvard

http://home.no.net/piacere/

Innlegget blei sist redigert 16.12.2004, 21:30 av Håvard

Håvard
19 år

16.12.2004, 21:28

Ja, da må det om ikke snøen faller benkes ned foran SVT1 kl 1500!

For en herrlich høytid.

Å je ska singe ei lita vise åt dei, je!

Mats
19 år, Kongsvinger

16.12.2004, 21:50

Og skulle nokon vere interesserte, her fann eg programmet for Disney Channel:
http://www.infomedia.lu/listings/schedule.asp?chn=1326&date=20041224

(orker ikkje å gjengi ettersom det er berre Disney-ting heile dagen.)

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

16.12.2004, 22:17

Tok meg den fridom å slette eit visst småfrekt innlegg og ein del svar på dette. Likevel, for å gjera alle fornøgde: Her er dei programma som går på dansk TV, dersom nokon skulle vera interesserte i dei.

DR1 16.00: _*Disney*_ _*Juleshow*_
Fra alle os til alle jer.
Igen i år er der gensyn med Bambi på isen, Lady og Vagabondens spaghettimiddag og Anders Ands kamp med omgivelserne. Alt sammen præsenteret af Jesper Fårekylling. Og naturligvis har Disney som sædvanlig en særlig julegave til seerne.

TV2 13.05: _*Mickey*_ _*fejrer*_ _*jul*_ _*med*_ _*alle*_ _*sine*_ _*venner*_
Disney-tegnefilm for hele familien - med dansk tale.
Originaltitel: Mickey’s Once Upon a Christmas
I den dejlige julefilm kan vi møde Mickey, Minnie, Anders And, Rip, Rap og Rup, Fedtmule og en masse andre af de kendte og elskede Disney-figurer.

TV3 Danmark 05.40: _*Børnehjørnet*_ _*med*_ _*Disneys*_ _*Morgenklub*_

TV3+ 10.15: _*Flere*_ _*eventyr*_ _*med*_ _*Peter*_ _*Plys*_
Amerikansk familietegnefilm fra 1977, med dansk tale.
Originaltitel: The Many Adventures of Winnie the Pooh
Peter Plys og alle hans venner synger deres vej gennem skoven og oplever en masse vidunderlige eventyr, der både involverer honning, bier, balloner og meget meget mere.
Medvirkende: John Hahn Petersen: Peter Plys, Grislingen: Lars Thiesgaard, Tigerdyret: Torben Zeller, Ninka Ninus: Jens Zacho Boye, Æsel: Nis Bank Mikkelsen og Uglen: Nis Bank Mikkelsen.
Instruktion: Wolfgang Reitherman, John Lounsbery

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Innlegget blei sist redigert 17.12.2004, 14:12 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

17.12.2004, 13:18

Tak skal du have Olaf, jeg glæder mig.

The wise Little Hen:)

Mathias bøgh
18 år, Danmark

17.12.2004, 16:33

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.