Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Ny don rosa - LO$ på tegnebrættet

Andeby Online > Diskusjonsforum > Ny don rosa - LO$ på tegnebrættet

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3

>The next chapter of LO$ with Goldie, is it
>on the drawingboard, or is it still only thoughts?

It is written and I started drawing it on Thursday.

Sådan, de forløsende ord, så den kan vi vel vente os om et halvt års tid....

Look Donald, this is Gneiss

Andrej

05.03.2005, 14:56

håper denne blir bra, gleder meg alltid til å få se mer av Gulda. Håper Don ikke skuffer:)

Filch, do something constructive! Find Peeves!

Andungen
19 år

05.03.2005, 15:40

Hvor mye smak kan man få inn i en smakfull ost før det blir for mye smak?
Jeg for min del hadde heller sett frem til en unik historie der det var nye opplevelser uten at man skal dra frem referanser og fylle opp sidene med hidden mickeys. Jaja... Han har enda mange gode år foran seg.

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

05.03.2005, 17:16

Einherje skreiv:

Hvor mye smak kan man få inn i en smakfull ost før det blir for mye smak?
Jeg for min del hadde heller sett frem til en unik historie der det var nye opplevelser uten at man skal dra frem referanser og fylle opp sidene med hidden mickeys. Jaja... Han har enda mange gode år foran seg.

Ingen grunn til se mørkt på dette. Katie Sullivan har sagt på DCML at hun gleder seg stort til denne historien.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
42 år, Stavanger

05.03.2005, 18:35

Blir dette en slags kapittel 8b fra Skrue McDucks liv og lesnet da??Gleder meg til enda en DR historie!!!!!!:-D

Jihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Severn
103 år, Nordkapp

05.03.2005, 19:30

Sigvald skreiv:

Einherje skreiv:
{{ Ingen grunn til se mørkt på dette. Katie Sullivan har sagt på DCML at hun gleder seg stort til denne historien.

Hvem er Katie Sullivan?

«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»

Vegar
19 år, Trondheim

05.03.2005, 22:35

severn skreiv:

Blir dette en slags kapittel 8b fra Skrue McDucks liv og lesnet da??Gleder meg til enda en DR historie!!!!!!:D

Det blir isåfall 8c. Eller glemmer jeg en historie nå?

blue blue glass moon
under the crimson air

Adamant
22 år, USA

05.03.2005, 22:53

Vegar skreiv:

Sigvald skreiv:

Einherje skreiv:
{{ Ingen grunn til se mørkt på dette. Katie Sullivan har sagt på DCML at hun gleder seg stort til denne historien.

Hvem er Katie Sullivan?

En kvinnelig amerikansk Don Rosa fan som har laget en flott hjemmeside om Skrue og hans kvinner:
http://www.sullivanet.com/duckburg/scrooge.html

Adamant skreiv:

Det blir isåfall 8c. Eller glemmer jeg en historie nå?

Nei det, gjør du ikke. Men, denne historiens handling ligger MELLOM "King of the Klondike" og "Hearts of the Yukon" slik at det er DEN som blir kapittel 8b. "Hearts of the Yukon" kan imidlertid godt omtales som kapittel 8c, men det er IKKE offisielt. Don Rosa forteller:

"Hearts of the Yukon" was designed to be the first chapter in a series of 4 or 5 stories all set in the Yukon that Bruce Hamilton was having me do to have some connection with the Dawson City centennial celebration. But apparently he never worked out whatever sort of a deal he had in mind, so I never did another story for that series. But that's why there are 4 different "types" of "Life of $crooge" stories - one type not being a "Lo$" story at all. These types are:

There's the first 12 stories which were one series -- each chapter opened with a view of Matilda's scrap book.

There are the extra chapters which I now do where each story starts and ends with $crooge telling or recalling the tale.

There is "Hearts of the Yukon" which I feel *is* a part of the "Life of $crooge" series, but which does not have the framing sequence of $crooge telling the tale (and, indeed, he *couldn't* do that since he couldn't know all the details of the story).

Then there is "Of Ducks and Dimes and Destinies" which they call "chapter 0", but which I do *not* regard as part of the "Life of $crooge" series -- it's just a story about Magica. And I don't even want to consider that the events in the story *really* took place... her Magic interfered with history, but then when she returned to the present, history went back to how it had always been before, without her involvement.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 07.03.2005, 02:25 av Sigvald

Sigvald
42 år, Stavanger

06.03.2005, 23:48

Sigvald skreiv:

Ingen grunn til se mørkt på dette. Katie Sullivan har sagt på DCML at hun gleder seg stort til denne historien.

Katie er heilfrelst Gyldne Gulda-fan og Rosa-fan i tillegg, så det er ikkje rart at ho gleder seg til ei slik historie. Eg er sikker på at dette blir ei veldig god historie for folk som liker dei same historiene som Katie liker. Folk som er litt lei av Barks-oppfølgjarar kan derimot berre sjå mørkt på dette, for ein Barks-oppfølgjar blir det definitivt. :-)

http://www.nettserier.no/pacham/

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

07.03.2005, 15:30

I en eller annen tråd som jeg ikke greier og finne nå så ble det nevnt Klondike Kate, og siden jeg ikke har hørt om henne før tenkte jeg at det kunne være lurt og sjekke det ut.

Så langt jeg kan se er vel denne Klondike Kate og Gyldne Gulda en og samme person. Forsjellige navn, ja, men bakgrunnen og alt som kommer frem viser vel at det kun er snakk om samme skikkelse i Skrues liv.

Etter min mening er det ikke så rart at det har blitt skiftet navn fra Klondike Kate til Gyldne Gulda heller for hvis en kjører et nettsøk på Klondike Kate så ser man fort hvor navnet kommer fra (http://library.thinkquest.org/11313/Gold_Rush/kate.html). Etter min mening var det derfor klokt og gjøre figuren mer eventyraktig. Ingen historiske skikkelser bør rote seg for dypt inn i Donald.

Lars Olav
32 år, Grimstad

07.03.2005, 15:46

Don Rosa forteller:

"Hearts of the Yukon" was designed to be the first chapter in a series of 4 or 5 stories all set in the Yukon that Bruce Hamilton was having me do to have some connection with the Dawson City centennial celebration. But apparently he never worked out whatever sort of a deal he had in mind, so I never did another story for that series.

Leser med interesse ett sitat fra Don direkte hvor vår gode venn Bruce Hamilton nevnes og hvor ordet DEAL brukes. Pengemakta, neida sikkert ikke ???

Sigvald Skreiv:

Men, denne historiens handling ligger MELLOM "King of the Klondike" og "Hearts of the Yukon" slik at det er DEN som blir kapittel 8b. "Hearts of the Yukon" kan imidlertid godt omtales som kapittel 8c, men det er IKKE offisielt.

Kan IKKE være lett å holde oversikt over alle godbitene som drysser ut av tusjen til denne mannen her. Det som VAR del 8B er nå del 8C, men ikke offisiellt ?? Eller kanskje vi bare kan kalle den "8B rev 2" inntil videre. Hvorfor lage så unødvendig mye rot over noe så enkelt, hvorfor ikke lage enkeltstående historier med gode plott i Carl Barks sin ånd istedet for denne stakato historiefortellingen.

Men jeg gleder meg faktisk til denne historia kommer. Da vil sikkert mange lure på om "AOL sin største Don Rosa hater"(tm) skal slakte denne historien allerede ? Nei faktisk ikke. Jeg hadde fortsatt stor respekt for Don Rosa når de originale 12 kapitlene i denne serien gikk og kanskje han klarer å bygge opp noe av det inntrykket jeg hadde da. Men det er dessverre en laaaang vei opp igjen. Er det noen som vil gi ett kvalifisert tips på når denne historien står på trykk i Norge ?

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

Innlegget blei sist redigert 07.03.2005, 18:34 av MikroMidas

MikroMidas
46 år, Trondheim

07.03.2005, 18:05

Jeg ser vel egentlig ingen grunn til å "hate" en mann som bare tegner og skriver historier til folket. Han kan vel ikke klandres for dette? Vel, vel, det er off-topic, men jeg for min del gleder meg ekstremt til denne historien kommer:-) Synes alltid det er gøy å lese historier fra tiden Skrue var i Klondike, og omegn. :-D Hoppla hei!

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

07.03.2005, 19:06

Ted skreiv:

Jeg ser vel egentlig ingen grunn til å "hate" en mann som bare tegner og skriver historier til folket.

Nåja, jeg tror ikke John Byrne var så populær da han sa "Drit i det som har vært canon i 30 år. Den dritten jeg lager nå, DET er canon."

blue blue glass moon
under the crimson air

Adamant
22 år, USA

07.03.2005, 20:34

MikroMidas skreiv:

Er det noen som vil gi ett kvalifisert tips på når denne historien står på trykk i Norge ?

Senhøstes 2005?

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
42 år, Stavanger

07.03.2005, 22:00

Adamant skreiv:

Nåja, jeg tror ikke John Byrne var så populær da han sa "Drit i det som har vært canon i 30 år. Den dritten jeg lager nå, DET er canon."

Sikter du til John Byrne og "The Man of Steel" fra 1986? Jeg synes det var en ganske bra serie. John Byrne ga jo Supermann en skikkelig vitamininnsprøytning på en tid da salgstallene til Supermann lå på bånn.

Ja, jeg vet at det er off-topic....

Sleipe-Simon Den eldste banditten i Klondyke

Sleipe-Simon

07.03.2005, 22:04

MikroMidas skreiv:

Don Rosa forteller:

"Hearts of the Yukon" was designed to be the first chapter in a series of 4 or 5 stories all set in the Yukon that Bruce Hamilton was having me do to have some connection with the Dawson City centennial celebration. But apparently he never worked out whatever sort of a deal he had in mind, so I never did another story for that series.

Leser med interesse ett sitat fra Don direkte hvor vår gode venn Bruce Hamilton nevnes og hvor ordet DEAL brukes. Pengemakta, neida sikkert ikke ???

De vil tjene penger, ikke sant? Hva er det som er så galt med det? Slik er det frie markedet. Don Rosas serier selger. Ingenting i Disneys verden er drevet av veldedighet.

Sleipe-Simon

07.03.2005, 22:11

Sleipe-Simon skreiv:

Adamant skreiv:

Sikter du til John Byrne og "The Man of Steel" fra 1986? Jeg synes det var en ganske bra serie. John Byrne ga jo Supermann en skikkelig vitamininnsprøytning på en tid da salgstallene til Supermann lå på bånn.

Ja, jeg vet at det er off-topic....

Nei, jeg siktet til "Spider-Man: Chapter One", som originalt var canon. Siden serien ble så dårlig mottat, ble dette droppet, og de originale historiene fra sekstitallet ble canon igjen. Takk og pris for det.

Ja, jeg burde kanskje vært litt mer presis.

blue blue glass moon
under the crimson air

Adamant
22 år, USA

07.03.2005, 22:26

Sleipe-Simon skreiv:

De vil tjene penger, ikke sant? Hva er det som er så galt med det? Slik er det frie markedet. Don Rosas serier selger. Ingenting i Disneys verden er drevet av veldedighet.

Overhodet ikke noe problem at de vil tjene penger, og, hold deg fast, jeg unner dem det også :-)

Det jeg mente å sette fingeren på var det punktet som jeg har nevnt før: Du kan ikke ta slike som Bruce Hamilton som noe annet enn det de er, forretningsmenn. Det å bruke noen med så store økonomiske interesser som sannhetsvitner i en tråd vi hadde for en stund siden som omhandlet Don Rosa sitt gode navn og rykte i forhold til Barks er ikke mulig. Det var det jeg tenkte å nevne nå når vi hadde ett sitat fra kilden (Don) direkte.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
46 år, Trondheim

07.03.2005, 23:11

MikroMidas skreiv:

Det jeg mente å sette fingeren på var det punktet som jeg har nevnt før: Du kan ikke ta slike som Bruce Hamilton som noe annet enn det de er, forretningsmenn. Det å bruke noen med så store økonomiske interesser som sannhetsvitner i en tråd vi hadde for en stund siden som omhandlet Don Rosa sitt gode navn og rykte i forhold til Barks er ikke mulig. Det var det jeg tenkte å nevne nå når vi hadde ett sitat fra kilden (Don) direkte.

Du har et poeng der....

Sleipe-Simon

07.03.2005, 23:59

MikroMidas skreiv:

Er det noen som vil gi ett kvalifisert tips på når denne historien står på trykk i Norge ?

Mitt kvalifiserte tips må vera å vente med denne gjetninga til historia faktisk er ferdig. :-) Det har jo hendt tidlegare òg at Don har forkasta eit heilt manus for å starte på nytt. Men ettersom historia enno ikkje er ferdig, og Don bruker lang tid på å teikna ... og han bruker stadig meir tid på heilt andre ting enn å lage historier, vil eg vel gjette ... tja, våren 06 kanskje. Forutsatt at det blir ei historie av det, og at den historia blir ei Egmont-historie.

Forresten, sa ikkje Egmont for nokre år sidan at dei ville slutte med å lage Life of Scrooge-kapittel - eller har dei gått tilbake på det no? OK, vi veit jo at Don er så populær at han kan gå til eit anna forlag dersom Egmont skulle nekte på nytt og difor får utgitt alt det han lager uansett - men blir dette ein Piscou-serie, blir historia utgitt her til lands lenge etter seinhaustes 2005.

Personleg synest eg kanskje at dette er eit tema eg helst vil overlate til fantasien i staden for å lese ei historie om det - kva som eigentleg skjedde på den hytta er det jo berre Carl Barks som veit/visste. Men eg skal sjølvsagt ikkje slakte ei historie eg ikkje har lest. :-)

http://www.nettserier.no/pacham/

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Innlegget blei sist redigert 08.03.2005, 09:42 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

08.03.2005, 09:40

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.