Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Mystisk bilag

Andeby Online > Diskusjonsforum > Mystisk bilag

Gå tilbake til forumoversikta ...

Hei

Jeg vet de fleste ikke liker alle bilagene som følger med DD&Co, men spør likevel. Vi har fått spørsmål fra en leser som etterlyser følgende innlegg:

"Jeg vet ikke hva produktet heter. Men det var en slags brettedings, slik at når man først holdt i den så var den akkurat som et vanlig flatt, kvadratisk stykke av papp (muligens i flere lag) med en illustrasjon på. Men så gikk det an å åpne/brette den på forskjelige måter, men at den endte opp i den kvadratiske , flate formen når de nye illustrasjonene falt på plass der kantene møtte hverandre. Det gikk også an å lage en slik en selv, med egne illustrasjoner på."

Ganske vag beskrivelse, det er sansynlig at dette kom på slutten av 80-tallet/begynnelsen av 90-tallet. Ringer det noen bjeller?

Erik H.

erikh

04.03.2005, 08:03

Jeg husker denne bretteduppeditten, men jeg tror ikke den kom med DD&co...... Det var flere bilder, og om man brettet i riktig rekkefølge dannet det seg en liten historie. Men jeg vet ikke om det var dette det var snakk om, så....

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

04.03.2005, 08:34

Hehe, i og med at den kom mot slutten av 80- eller begynnelsen av 90-åra, så er det nok ikke den det er snakk om... ;-) Jeg for min del aner ikke...

I believe in God like I believe in the sun rise. Not because I can see it, but because I can see all that it touches.
- C.S.Lewis

Det er i utgangspunktet flott med idealisme, men det er også forskjell på å barbere seg og kutte av seg haken.

- Sigvald!

http://wilfu.blogspot.com

Wilfu
20 år, Bamble

04.03.2005, 14:11

Det minder mig om den folde-tingest der fulgte med et AA&Co. i 1991 - omkring nr. 45. Er det en dansk eller norsk læser? Jeg har de fleste af de ting der har fulgt med bladet stadigvæk... selvom det ofte er noget skidt...

Remember: It all started with a mouse

AC
28 år, Danmark

04.03.2005, 20:43

Meina på at det var med noko slikt i nokre Disney-godteposar seint på 90-talet eller tidleg etter tusenårsskiftet. Det var fireruters klassiske avisstriper, der ein først kunne sjå den første rute, brette litt, sjå den andre, brette litt til for å sjå den, ja, tredje, og så enda litt til for å sjå siste rute, og fullføre lesinga.

Som sagt fulgte ikkje akkurat desse med i Donald, men det er nok heller ikkje desse det er snakk om, då det også nemnast at det var anvisningar på korleis ein kunne teikne sjølv.
Ellers var det med ein såkalla "puslekube" i 2001, trur eg. Denne hugser vel dei fleste. Ein bretta på lag for å sjå forskjellige bilete. Men dette er vel eigentleg noko anna.

Bra ting, synes eg allikevel. Kor vart det av alle papptinga, som ein kunne brette, til tider lime og klippe i sjølv? Eg er lei av edderkoppar og slimmenn som feilaktig hevdar å kunne strekkast 2 meter. Eg og ein kompis greide 1,67 før høgre fot rauk.

«Information is not knowledge. Knowledge is not wisdom. Wisdom is not truth. Truth is not beauty. Beauty is not love. Love is not music. Music is THE BEST...»

-Frank Zappa - 1940-1993. Eit stort tap.

Innlegget blei sist redigert 04.03.2005, 20:48 av Jørn Inge Frostad

Jørn Inge Frostad
18 år, Vestnes

04.03.2005, 20:47

Jørn Inge Frostad skreiv:

Meina på at det var med noko slikt i nokre Disney-godteposar seint på 90-talet eller tidleg etter tusenårsskiftet. Det var fireruters klassiske avisstriper, der ein først kunne sjå den første rute, brette litt, sjå den andre, brette litt til for å sjå den, ja, tredje, og så enda litt til for å sjå siste rute, og fullføre lesinga.

Ja det var dette jeg snakket om:-)

Hehe, i og med at den kom mot slutten av 80- eller begynnelsen av 90-åra, så er det nok ikke den det er snakk om...:-) Jeg for min del aner ikke...

Oppsann... Glemte meg visst litt ;-)

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

06.03.2005, 19:38

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.