Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Perthwillaby papers

Andeby Online > Diskusjonsforum > Perthwillaby papers

Gå tilbake til forumoversikta ...

Hallo.
Jeg lurte på om det går ann å få tak i the perthwillaby papers og andre tegneserier Don Rosa har lagd før Donald? Eller i det minste lese det... Og hvordan og hvor.
F.eks om det er noe på internett...

Omanga Carl

Innlegget blei sist redigert 01.03.2005, 15:59 av Magnus Murphy

Magnus Murphy
16 år, Sandefjord

01.03.2005, 15:44

Pertwillaby Papers og Captain Kentucky kan kjøpast på Tronsmos heimesider.

www.tronsmo.no

«Information is not knowledge. Knowledge is not wisdom. Wisdom is not truth. Truth is not beauty. Beauty is not love. Love is not music. Music is THE BEST...»

-Frank Zappa - 1940-1993. Eit stort tap.

Jørn Inge Frostad
18 år, Vestnes

01.03.2005, 17:28

Du kan lese om dem her

http://www.perunamaa.net/donrosa/nondisney_pp.shtml

og her

http://www.perunamaa.net/donrosa/nondisney_ck.shtml

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

02.03.2005, 10:02

Ok. Takk.

Omanga Carl

Magnus Murphy
16 år, Sandefjord

02.03.2005, 14:52

Schuyler Roatch III is Lance's roommate in college. He doesn't like Lance, because his intelligence and honesty have replaced Schuyler's (or more better his parents' money's) position as college's most popular. He also knows that Lance is in college for free, but can't proove it. He commonly works with prof. Smyte but doesn't, unlike Smyte, want to kill Lance, just to embarrass him

Hm... Noen flere enn meg som synes denne fyren ligner mistnkelig på Arpin Lusene? :-)

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

03.03.2005, 15:48

Lige den sammenligning kan jeg ikke følge dig i, men jeg mener det var her på forummet en nævnte indianerhøvdingen fra Caberlleroes serien - han er ganske rigtigt fra Lost in (an alternate version of) the Andes - Pertwillaby Papers (uden h!)

Remember: It all started with a mouse

AC
28 år, Danmark

03.03.2005, 23:02

AC skreiv:

Pertwillaby Papers (uden h!)

Ja det var den H'en ja. Jeg tenkte ikke over å sjekke det. Underbevisstheten min gikk vel bare ut i fra at det var med H.

Omanga Carl

Magnus Murphy
16 år, Sandefjord

04.03.2005, 16:34

Kan godt følge ræsonnementet - den australske by Perth staves med h - så burde Pertwillaby også, kunne man tænke :-) men sådan ville Rosa det altså ikke.

Remember: It all started with a mouse

AC
28 år, Danmark

04.03.2005, 20:44

Typisk Don Rosa å framstille seg selv som superhelt! Skal vedde på at han står og speiler seg halve dagen.

"Kven er kven" ruler lizzom

Merlock

05.03.2005, 23:17

Merlock skreiv:

Typisk Don Rosa å framstille seg selv som superhelt! Skal vedde på at han står og speiler seg halve dagen.

Synes du ikke at du er lidt forudindtaget nu??

Look Donald, this is Gneiss

Andrej

06.03.2005, 12:20

Andrej skreiv:

Niks.

Merlock

06.03.2005, 12:42

Merlock skreiv:

Andrej skreiv:

Niks.

Hmmm, fordi man laver en tegneserie hvor hovedpersonen blot ligner én selv, behøves man da ikke at dømmes som Narcissist...

Andrej

06.03.2005, 13:38

Andrej, du trenger ikke ta det Merlock skriver alt for seriøst. Han skriver vel så ofte kun for å provosere og da faller han litt igjennom om ingen svarer han.

Lars Olav
32 år, Grimstad

07.03.2005, 01:47

Lars Olav skreiv:

Andrej, du trenger ikke ta det Merlock skriver alt for seriøst. Han skriver vel så ofte kun for å provosere og da faller han litt igjennom om ingen svarer han.

Hehe :-) Okay....

Andrej

07.03.2005, 10:15

Velkommen til forumet forresten Andrej. Jeg ser du har vært her siden desember men jeg kan ikke huske at du har postet så mye. Alltid morro å se nye folk her inne.

Lars Olav
32 år, Grimstad

07.03.2005, 10:31

Lars Olav skreiv:

Velkommen til forumet forresten Andrej. Jeg ser du har vært her siden desember men jeg kan ikke huske at du har postet så mye. Alltid morro å se nye folk her inne.

Hehe, tak... Jeg har ikke computer derhjemme, så det er ikke altid jeg er på nettet, og har tid til at skrive i de forskellige tråde....

Andrej

07.03.2005, 12:02

Lars Olav skreiv:

Beklager. Jeg forsøkte bare å være objektiv.

Merlock

09.03.2005, 19:21

Jørn Inge Frostad skreiv:

www.tronsmo.no

I motsetning til HOF kan disse bestilles fra hvilken som helst norsk bokhandel.

Jeg så forresten nylig 3 HOF-bøker på Løvås (Scarpa, Vicar og Murry). Antagelig meeeget pent brukte.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 10.03.2005, 01:08 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

10.03.2005, 01:08

Sigvald skreiv:

Jørn Inge Frostad skreiv:

www.tronsmo.no

I motsetning til HOF kan disse bestilles fra hvilken som helst norsk bokhandel.

Det er jeg litt usikker på. Jeg har vel fått inntrykk av at utgiver har gått tom og at det nå kun er det som er i butikkene som er igjen.

Lars Olav
32 år, Grimstad

10.03.2005, 09:47

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.