Andeby Online > Diskusjonsforum > Donald og Mikke i felles fortellinger
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Imponerende at de gjør noe spesielt utav nummer 666 i det hele tatt. Jeg skal så avgjort kjøpe det.
«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»
Vegar
19 år, Trondheim
27.01.2006, 12:27

Men må jo seie at det i mine auge verker frykteleg merkeleg at eit Disney-hefte skal markere «Hurra, no har vi nådd djevelens nummer, det markerer vi med ei historie om Helvete».
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
27.01.2006, 12:29

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
27.01.2006, 12:42

Jag tycker det är helt fantastiskt att det nu är möjligt att publicera såhär grova serier. Inferno-serien är knappast barn-litteratur men viktig ur Disney-historiskt perspektiv. Det bådar gott för framtida reprinter av bland annat Gottfredson. Dessutom fascinerar det mig att de lagt tid och pengar på att översätta hela denna serie på vers, vilket är rätt mycket jobb. Förhoppningsvis följer allt fler italienska serier i de amerikanska tidningarna, vilket jag anser skulle vara ett lyft. Hellre mer Scarpa, Bottaro, Cavazzano, Carpi på amerikanska än Barks-repriser för femte gången.
Comedy is tragedy plus time! (Woody Allen, Crimes and Misdemeanors)
germund
34 år, Sverige
27.01.2006, 12:48

Olaf Solstrand skreiv:
Det er eg einig i, men det spørs om alle foreldrene i USA føler det på same måte.
Men barn leser da ikke Disney-tegneserier i USA uansett?
«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»
Vegar
19 år, Trondheim
27.01.2006, 12:55

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
27.01.2006, 13:13

I siste Donald Pocket "Soppangrep" (nr. 306) er det en historie med både Donald og Mikke. Historien er skrevet av Pat & Carol Mc Greal og tegnet av Fecchi.
Historien heter "Spioner som dem".
Pocketen inneholder også en Indiana Beinson-historie...
(Jeg ødelegger ikke for de som skriver siste nyhende nå? Hvis jeg gjør det; Beklager...
)
Favoritter: Don Rosa / Floyd Gottfredson / Carl Barks / Romano Scarpa
"Jeg har på følelsen av at Mikke kan komme til å rote det til for meg. Neste gang må jeg være mer ... Overbevisende" -Spøkelseskladden (1939)
(Profil oppdatert.)
Innlegget blei sist redigert 20.02.2006, 19:32 av Jonas Larsen
Jonas Larsen
16 år, Larvik
20.02.2006, 19:06

Her har Gemstone skrive litt om Mickey's Inferno, og dessutan lagt ut tre sider med smakebitar:
http://scoop.diamondgalleries.com/scoop_article.asp?ai=11346&si=121
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
24.02.2006, 17:07

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.