Andeby Online > Diskusjonsforum > Ferioli
Gå tilbake til forumoversikta ...

Noen som har et ''index'' over hans utgivelser etter 1998??
Elsker de spennende og fantasifulle hostoriene hans!!
mvh. Severn
Jihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Severn
102 år, Nordkapp
29.12.2004, 15:39

Jeg kan gi deg en link: http://coa.inducks.org/coa/c1/creator.php/0/CFe/date
En meget god index over Ferioli-historiene!
Det skal også sies at det er svært få historier Cesar Ferioli har skrevet selv. Men forøvrig har han til meg skrevet at han har store planer om å skrive mange av historiene sine selv i fremtiden. Tegningene hans er i hvert fall fremdragende!
((((Les mer om han på mine hjemmesider.))))
Mvh,
Håvard
http://home.no.net/piacere/
Håvard
19 år
29.12.2004, 16:16

Jeg er helt enig! Fantastiske historier! Men det er nok ikke hans historier, for ferioli tegner kun, men han er en flink tegner også!
Noen av dem som har skrevet noen av disse gode historiene er Pat & Carol McGreal(Fx: Nyttårsmarerittet, tilbake til shambor, tåkeøya(mener jeg), og mange flere), Stefan petrucha( Eventyrlige mikke, Kosmisk rettsak, og mange flere) er bare noen... Skal lete etter flere
Mvh: Thomas E. Dagsvik
I'm not worthless... I can be used as a bad example:P
General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral
Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.
Ted
16 år, Bergen
29.12.2004, 16:16

Er det bare jeg som er rar, eller har Ferioli forandret stilen sin veldig? I bladene i begynnelsen av 1990-tallet (kanskje før også, aner ikke), så er det en "Ferioli" som tegner, men han tegner helt annerledes enn Ferioli gjør idag. Mye mer detaljert, og jeg syns den 'gamle' stilen var best.
I believe in God like I believe in the sun rise. Not because I can see it, but because I can see all that it touches.
- C.S.Lewis
Det er i utgangspunktet flott med idealisme, men det er også forskjell på å barbere seg og kutte av seg haken.
- Sigvald!
http://wilfu.blogspot.com
Wilfu
20 år, Bamble
29.12.2004, 16:31

Historiene til McGreal paret er nok de jeg letter etter.
Men på linken din Håvard, står det ikke noe index over norske utgivelser, bare svenske, danske og finske ...Er dette forsi det er utgitt såpass få historier eller hva....
Jihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Innlegget blei sist redigert 29.12.2004, 17:00 av Severn
Severn
102 år, Nordkapp
29.12.2004, 16:57

severn skreiv:
Men på linken din Håvard, står det ikke noe index over norske utgivelser, bare svenske, danske og finske ...Er dette forsi det er utgitt såpass få historier eller hva....
Dette er nok fordi det dessverre fortsatt er mange norske blader som ikke er indeksert i Inducks. Hvis en norsk utgivelse ikke er indeksert, kan man ofte se indeksen for samme (eller lignende) nummer i Sverige eller Danmark for å finne historiene i bladet, og dermed også når en historie kom ut i Norge.
Einar
22 år, Vennesla
29.12.2004, 17:11

severn skreiv:
Elsker de spennende og fantasifulle hostoriene hans!!
Han teikner godt, det skal han ha, men eg kan ikkje seie at eg deler din entusiasme fullt ut. Historiane hans kunne vert både lenger, fyldigare, og mer detaljerte. Dei er fantasifulle, ja, men alt for ofte hastverksprega, noko som forsåvidt pregar mykje av dagens Donaldhistoriar.
Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!
Kristian Rødvand
23 år, Rana
17.01.2005, 23:39

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.