Andeby Online > Diskusjonsforum > Mikke Mus bok fra Carl Barks
Gå tilbake til forumoversikta ...

Huff, jeg føler meg dum på dette nå som jeg har begynt og få en stor interesse for Carl Barks litografier og slikt.
I det siste har jeg sett en del på en bok som heter Mickey Mouse in living color men jeg har ikke blitt helt klok på den.
Boken skal være signert av Barks og Gottfredson og den er bare kommet i 3000 eksemplarer men det som får meg til å stusse litt er at den kom i 1998. Det er jo to år etter at Gottfredson døde.
Det ser veldig seriøst ut og stadig vekk er det jo slike bøker på Ebay.
Har noen her peiling på dette, og eventuelt hva den er verdt?
Det hadde vært en veldig morsom bok å ha i sammlingen sin, men siden jeg sammler på autografer så vil jeg ikke kjøpe noe tull heller.
Lars Olav
32 år, Grimstad
03.12.2004, 13:18

Lars Olav skreiv:
Huff, jeg føler meg dum på dette nå som jeg har begynt og få en stor interesse for Carl Barks litografier og slikt.
Blir det ikke vel dyrt det her :)
Boka kom i 1988, ikke 1998. Niels skrev om den i forrige tråd om dette, tror også ISBN nummeret var der. Mangler du det så kan jeg gi deg det når jeg kommer hjem.
Det er en STOR bok og ikke minst tung bok så beregn å betale endel porto for den.
Den finnes ny for 200 US$ fortsatt hvis du er interesert så send meg en mail så sender jeg linken til deg.
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
03.12.2004, 14:14

MikroMidas skreiv:
Blir det ikke vel dyrt det her
Joda, men med en dollarkurs nede i 6 kroner så må man benytte sjansen mens en har den 
Takk for tipset om den andre tråden. Jeg skal leite den opp igjen.
Når det gjalt utgivelsesdato så tenkte jeg rett (og skrev galt) men fortsatt så er det vel etter Gottfredson's død?
Edit: Nå har jeg leitet og leitet etter den tråden til Niels, husker du hva den heter?
Innlegget blei sist redigert 03.12.2004, 16:37 av Lars Olav
Lars Olav
32 år, Grimstad
03.12.2004, 15:56

Lars Olav skreiv:
Når det gjalt utgivelsesdato så tenkte jeg rett (og skrev galt) men fortsatt så er det vel etter Gottfredson's død?
Det kan godt hende men selve signaturene kan godt være laget på forhånd og så er det arket bundet inn i boken etterpå. Det ser faktisk slik ut da selve signatur arket er av en helt annen papirtype.
ISBN er 0517025388
Og her er link til en slik bok som selges på ebay nå for tiden.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=1372&item=2289570986&rd=1
Den kan kjøpes ny for 200 US$ også og Russ Cochran selv driver og selger restopplaget på ebay til tider for mellom 175US$ og 200 US$.
Men vær veldig oppmerksom på at det finnes en billigutgave av denne boken som er usignert og uten litt av innholdet. En slik har du her.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=1372&item=2285569817&rd=1
En annet tips er at den signerte boken er svær. Den er like høy som CBL og andre store Barks utgivelser (12"
, men det er bredden som er problemet. Den er like bred som to bøker på siden av hverandre (18"
så bare begynn å bygg ny bokhylle med en gang 
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
04.12.2004, 09:17

MikroMidas skreiv:
Og her er link til en slik bok som selges på ebay nå for tiden.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=1372&item=2289570986&rd=1
Det var denne auksjonen som fikk meg til å spørre her 
{{ En annet tips er at den signerte boken er svær. Den er like høy som CBL og andre store Barks utgivelser (12"
, men det er bredden som er problemet. Den er like bred som to bøker på siden av hverandre (18"
så bare begynn å bygg ny bokhylle med en gang
} Det skal gå bra for bokyllen min er ganske stor.
Det værste blir portoen.
Lars Olav
32 år, Grimstad
04.12.2004, 14:58

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.