Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Språket i Donald-manga

Andeby Online > Diskusjonsforum > Språket i Donald-manga

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3

Er ikke akkurat en prippen person av meg, men jeg kom ikke mange sidene ut i den nye pocketen Donald Duck Banzai før jeg faktisk småreagerte litt.
I historien Perlefiskeren på side 11 går en kokk i land med følgende replikk"...med psykopatisk mannskap og livsfarlig last!"

Senere på side 21 er Donald i bråk med noen samuraier. Da sier han "Å? Ingen transvestitter fornærmer meg heller... Åh!"

Det er også noen små "seksuelle" preferanser uten at jeg skal komme inn på dem. Det er det at i det siste året har språket i DD blitt mere radikalisert og ioffensiv. 2004 er et interessant språklig vannskille ser det ut til.

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

18.11.2004, 16:38

Hmmm. Hørtes litt morsomt ut, synes jeg da

Odny

18.11.2004, 16:40

Når vi snakker språk, så la jeg merke til at i en historie fra "Onkel Skrues skattekiste", utbrøt onkel Skrue "Herregud!" i en av boblene.

Det er mange, meg selv, inkludert, som regner dette som banning, så jeg syns det var litt rart...

I believe in God like I believe in the sun rise. Not because I can see it, but because I can see all that it touches.
- C.S.Lewis

Det er i utgangspunktet flott med idealisme, men det er også forskjell på å barbere seg og kutte av seg haken.

- Sigvald!

http://wilfu.blogspot.com

Wilfu
21 år, Bamble

18.11.2004, 18:36

"Transvestitt"? Donald sa det? Oi. Det _er_ radikalt.

Wilfu skreiv:

Når vi snakker språk, så la jeg merke til at i en historie fra "Onkel Skrues skattekiste", utbrøt onkel Skrue "Herregud!" i en av boblene.

Det er mange, meg selv, inkludert, som regner dette som banning, så jeg syns det var litt rart...

Eg, på trass av ikkje å vere kristen, rekner det som langt verre enn banning, sidan ein vanhelliger Guds namn, mens ein når ein banner simpelthen beskulder vonde makter for å stå bak problemene sine.

"To never die and conquer all, that is winning."
- Illyria

Loke Aesir
24 år, Vik

18.11.2004, 21:24

Wilfu skreiv:

Nei da. "Herregud" er ikke banning. Det blir omtrent som "Julenissen"!

Merlock

18.11.2004, 22:15

Merlock skreiv:

Wilfu skreiv:

Nei da. "Herregud" er ikke banning. Det blir omtrent som "Julenissen"!

Eg er klar over at du skreiv det innlegget kun for å provosere folk, men eg har likevel ein merkeleg trang til å svare seriøst på denne type ting, so here we go:

Sidan uttrykket/begrepet "Gud" er ansett av ganske mange millioner menneske for å vere det absolutt mest heilage, vakre, ubesudla og opphøga, er det slik eg ser det direkte frekt å bruke ordet i nokon form for kraftuttrykk, uavhengig av om ein sjølv legg desse egenskapane til begrepet eller ikkje.

"Julenissen", derimot, er ein kommersialisert versjon av ein mellomting mellom ein eventyrfigur og ein helgen, og har kun to ting til felles med begrepet "Gud" (gode intensjonar og uprova eksistens) og vil neppe såre nokon brukt som kraftuttrykk. Muligens med unntak av born som faktisk trur på nissen, men slike har eg fortsatt til gode å møte.

- Illyria

Loke Aesir
24 år, Vik

18.11.2004, 22:30

Jeg mente ikke å provosere. Nå havner jeg vel i Helvete...

Merlock

18.11.2004, 22:42

Merlock:

Nå havner jeg vel i Helvete...

Og helvete skrives med liten h! :-) (For en pirkete kristen som meg, er slike detaljer viktige! ;-) )

Hæ? Off-topic? Jeg!? Nei, det har vi ikke sett... ? :-)

I alle fall: Sjokkerende at ordet "Herregud" er brukt i Donald!
Ordet f*** er jo bedre å misbruke enn "Herregud". Førstnevnte er i det minste ikke misbruk av Guds navn... skjønt det er vannvittig forsøppling av språket!
Du vet ikke tilfeldigvis hvem som har oversatt dette, Wilfu?

Eg rekner det som langt verre enn banning, sidan ein vanhelliger Guds namn, mens ein når ein banner simpelthen beskulder vonde makter for å stå bak problemene sine.

Den samme oppfatningen har alltid jeg hatt. Det er derfor dette er sjokkerende.
I prinsippet hadde jo derfor f.eks. ordet f*** vært langt mindre sjokkerende enn det ordet som dessverre ble brukt...

Mvh,
Håvard

http://home.no.net/piacere/

Innlegget blei sist redigert 18.11.2004, 23:08 av Håvard

Håvard
19 år

18.11.2004, 22:54

Einherje skreiv:

Det er det at i det siste året har språket i DD blitt mere radikalisert og ioffensiv. 2004 er et interessant språklig vannskille ser det ut til.

Med mindre eg hugsar heilt feil, var oversetjinga av historia du først og fremst sikter til her den same då historia stod på trykk i Donald Pocket for fem år sidan. Er iallfall ganske sikker på at transvestittane var nemnt. Eller sa han "mann i kjole"? Hm ... Dersom nokon har Donald Pocket 217 liggjande og kan få sjekka opp dette, er det sjølvsagt det sikraste. Men eg trur at dette er noko som har skjedd over lengre tid enn sånn no plutseleg.

http://www.nettserier.no/pacham/

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

18.11.2004, 23:42

Jeg minnes et annet tilfelle, såvidt jeg vet fra en Skrue-Pocket. Vet ikke nummeret, siden jeg ikke samler på pocket, men det var bilde av Skrue med en sag på forsida. Her var det flere tilfeller av ordet "Herregud", både av Donald og Dolly. Dette ble det sak av, minnes at det ble omtalt på Dagsrevyen. De ansvarlige lovet at det ikke skulle skje igjen. Men jeg har da sett det brukt i en vitseside i DD & Co.

Ellers var jeg i Danmark i sommer og kjøpte gamle danske blader (nesten gratis). Ordet "pokker" gikk igjen som et vanlig kraftuttrykk; tro om det har svakere betydning enn i Norge, her har jeg kanskje bare sett det i en pocketbok.

"Milde Mads! Jeg er i det røde flanellsundertøyet mitt!"

Lars Martin
Stranda

19.11.2004, 10:36

Håvard:

Ordet f*** er jo bedre å misbruke enn "Herregud". Førstnevnte er i det minste ikke misbruk av Guds navn... skjønt det er vannvittig forsøppling av språket!
Du vet ikke tilfeldigvis hvem som har oversatt dette, Wilfu?

Har prøvd å finne ut av det, men har ikke sporet opp oversetteren enda, nei. Det kjipe er at alt jeg husker var at det var fra Onkel Skrues skattekiste. Og at jeg lånte den på biblioteket i Porsgrunn, så jeg kan se der... :-D
Er forresten enig i at herregud er verre å misbruke enn alle banneordene tilsammen... Kunne fort begynt et foredrag om all bruken av herregud-ordet i dagens samfunn, men skal la være. :-D

I believe in God like I believe in the sun rise. Not because I can see it, but because I can see all that it touches.
- C.S.Lewis

Det er i utgangspunktet flott med idealisme, men det er også forskjell på å barbere seg og kutte av seg haken.

- Sigvald!

http://wilfu.blogspot.com

Wilfu
21 år, Bamble

19.11.2004, 11:21

Olaf SolstrAnd skreiv:

Dersom nokon har Donald Pocket 217 liggjande og kan få sjekka opp dette...

I denne pocketen sier Donald: "Pass deg, hårfagre! Ingen mannfolk i kjole får kalle meg dum!"

Det finnes 10 typer mennesker:
De som kan det binære tallsystemet, og de som ikke kan det.

Arnstein
28 år, Klepp

19.11.2004, 13:38

Jeg har ikke vokst opp med å tolke "Herregud" som et banneord, så jeg har ikke reagert på dette....

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

19.11.2004, 14:40

Håvard skreiv:

Merlock:

Og helvete skrives med liten h! :-) (For en pirkete kristen som meg, er slike detaljer viktige! ;-) )

Hæ? Off-topic? Jeg!? Nei, det har vi ikke sett... ? :-)...

Bare vær pirkete, du. :-) Dere kristne har mer greie på ting som nevnes i Bibelen enn jeg har.

Merlock

19.11.2004, 17:36

Håvard skreiv:

Merlock:

Med rimeleg stor fare for å gå off topic: Dette må då vere eit personleg valg? Sidan ordet "helvete" kan vere ein generell betegnelse, eit samnamn (til dømes "i sju mørke helveter") eller eit særnamn, og då gjerne på det kristne Helvete. Og særnamn skrivest på norsk med stor forbokstav, grammatikken bøyer seg ikkje for religionen lengre... (Dette blir det samme som "gud"/"Gud"-skrivinga. Fyrste er slik ein skriv det om ein snakkar om ein guddom på generelt grunnlag (til dømes "Mars var ein romersk gud") medan det andre er eit særnamn på den kristne guden.

I prinsippet hadde jo derfor f.eks. ordet f*** vært langt mindre sjokkerende enn det ordet som dessverre ble brukt...

Heilt einig.

Eg likar forresten ikkje denne liberaliseringa av språket i Donald. Eg er konservativ nok til å meine at noko så mange born har lett tilgang på bør vere sensurert.

- Illyria

Loke Aesir
24 år, Vik

19.11.2004, 21:37

Jeg synes Donald skal få lov til å si "herregud"! Jeg mener, når en and først har lært seg å snakke....

Merlock

20.11.2004, 11:43

hehe:-)

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

20.11.2004, 15:11

Det er få ender som vet hvem/hva Gud er. (De har neppe tenkt tanken en gang.) Så det at Donald sier noe slikt, kan dere kristne sette pris på. Tenk dere: En fugl som tenker "Gud"! Det er jo en hyllest til kristendommen! Selv i en liten fuglehjerne er det plass til Vårherre.
Donald, en and som tenker STORT! Nyt det!

Merlock

20.11.2004, 16:31

Merlock skreiv:

Det er få ender som vet hvem/hva Gud er. (De har neppe tenkt tanken en gang.) Så det at Donald sier noe slikt, kan dere kristne sette pris på. Tenk dere: En fugl som tenker "Gud"! Det er jo en hyllest til kristendommen! Selv i en liten fuglehjerne er det plass til Vårherre.
Donald, en and som tenker STORT! Nyt det!

Det går ikkje på kva Donald tenkjer/seier, men på kva som blir trykka i eit blad unger heilt ned i fire-fem årsalderen kan lese i på eiga hand.

- Illyria

Loke Aesir
24 år, Vik

20.11.2004, 17:53

Loke Aesir skreiv:

Eg likar forresten ikkje denne liberaliseringa av språket i Donald. Eg er konservativ nok til å meine at noko så mange born har lett tilgang på bør vere sensurert.

I prinsippet er eg ueinig med deg, fordi born faktisk har svært lett tilgong på det meste. For å bruke eit eksempel frå teikneserieverda, er det no mogleg å få kjøpt ei norsk utgåve av "League of Extraordinary Gentlemen" i daglegvarebutikkane. Eg er ganske sikker på at det ikkje er ei aldersgrense for kven som har lov til å kjøpe desse, og innhaldet i serien er etter mi meining absolutt ikkje eigna for små born (til tross for at det er ein svært teikneserie). Men eg vil ikkje ha bladet ut av butikkane av den grunn. Der trur eg det er viktig at foreldre tar ansvar og faktisk held seg oppdatert på kva det er borna deira leser. Vi kan ikkje kvitte oss med alt som barn ikkje har godt av berre fordi dei har tilgong på det. Det er ganske mykje av innhaldet på Dagsrevyen eg tviler på at born har så godt av, men eg synest ikkje at dette innhaldet bør bort av den grunnen. Eg trur at det er viktig for at samfunnet skal fungere at det faktisk er ålmenn tilgong på informasjons- og underhaldningskjelder, inkludert dei som ikkje nødvendigvis er så godt tilpassa born, så kan den enkelte forelder, kombinert med aldersgrenser der det trengs, ta ansvar for kva bornet faktisk har tilgong på.

Men ... det var i prinsippet. Donald er unntaket. Når det gjeld Donald, har jo serien blitt marknadsført under mottoet at dette er ein serie du trygt kan gi til borna dine utan å ha lest han sjølv på førehand. Og då er det vel noko som skurrer litt her. Personleg skal eg innrømme at eg ikkje legg merke til desse uttrykka, men eg kan forstå at dei kanskje ikkje er så godt eigna for små born. Uansett vil eg tippe at det snart kjem ein del sinte presseoppslag om desse uttrykka, og at Serieforlaget vil kome med ei utsegn om korvidt dette er noko dei kjem til å halde fram med eller ikkje.

http://www.nettserier.no/pacham/

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

20.11.2004, 18:07

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.