Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Skrues liv - 50 år senere

Andeby Online > Diskusjonsforum > Skrues liv - 50 år senere

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Hm, vekker opp dette emnet fordi eg kom til å tenke på noko - dersom Skrue hadde vore født femti år seinare, kva ville skjedd med Andeby?

For at den skal forbli omtrent som me kjenner den ser eg for meg at Gamlerik Rikerud, i dette scenarioet farfaren og ikkje faren til den Rikerud me kjenner, må ha komme til Andeby omtrent når Don Rosas Skrue gjorde og spelt ein tilsvarande rolle i byens utvikling. Dette vil forøvrig forklare Rikeruds trang til å konkurrere med og vise seg overlegen Skrue når denne seinare kjem og utfordrar Rikeruds nedarva rolle som byens store sønn og filantrop.

Berre ein tanke. Synspunkt?

"To never die and conquer all, that is winning."
- Illyria

Loke Aesir
24 år, Vik

22.12.2004, 01:20

Loke Aesir skreiv:

Hm, vekker opp dette emnet fordi eg kom til å tenke på noko - dersom Skrue hadde vore født femti år seinare, kva ville skjedd med Andeby?

For at den skal forbli omtrent som me kjenner den ser eg for meg at Gamlerik Rikerud, i dette scenarioet farfaren og ikkje faren til den Rikerud me kjenner, må ha komme til Andeby omtrent når Don Rosas Skrue gjorde og spelt ein tilsvarande rolle i byens utvikling. Dette vil forøvrig forklare Rikeruds trang til å konkurrere med og vise seg overlegen Skrue når denne seinare kjem og utfordrar Rikeruds nedarva rolle som byens store sønn og filantrop.

Berre ein tanke. Synspunkt?

En slags maktkamp med andre ord? Jo, kanskje ikke så dum ide.

Sleipe-Simon Den eldste banditten i Klondyke

Innlegget blei sist redigert 22.12.2004, 01:32 av Sleipe-Simon

Sleipe-Simon

22.12.2004, 01:32

Sleipe-Simon skreiv:

En slags maktkamp med andre ord? Jo, kanskje ikke så dum ide.

Ikkje at eg ikkje set pris på svaret på _mi_ løysing, men eg spurte jo fyrst og fremst om synspunkt på kva som ville skjedd med _Andeby_ om Skrue var fødd 50 år etter... har du kanskje ein kommentar til det òg? :-)

"To never die and conquer all, that is winning."
- Illyria

Loke Aesir
24 år, Vik

22.12.2004, 01:39

Jeg tror ikke at det er "umulig" å flette krigen inn i Disney for de har nemlig gjort det selv i tegnefilmer. Donald har en fortid som nasjonalsosialist han. Og tilslutt så ser han hva han har støttet og kommer med den berømlige replikken "Oh, what have I done"....

Jeg tror ikke at Skrue ville ha blitt rammet av børskrakket for jeg tror at han selv som ung and ville ha sett at kursene var oppblåste og at det ville gå galt. Nei jeg tror at han på den tiden ville ha tjent sine første slanter på den gamle måten, nemlig ved service arbeid som skopusser og løpegutt. Og han hadde nok allerde da en stor skepsis til banker så han sparte nok i madrassen. Når krakket kom så kjøpte han skipsverft aksjer og ble rik på den måten. For når krigen kom så hadde de fulle ordrebøker.
Etter krigen så investerte han mye i fast eiendom (tomter) for han så utviklingen som ville komme.

Scrooge
34 år, Åmli

22.12.2004, 10:29

Hvor har du det i fra at Donald har en fortid som nasjonalsosialist? Der Fürhers face? Da drømte han.

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

23.12.2004, 14:52

Husker ikke navnet på filmen, om han drømte eller ei er uinteressant. Poenget var var jo som jeg skrev at Disney av og til tar med krig etc. Dette skrev jeg fordi noen hevder at Disney aldri lar det være lov til å ta med slikt...

Innlegget blei sist redigert 23.12.2004, 17:03 av Scrooge

Scrooge
34 år, Åmli

23.12.2004, 17:02

Skrue selger seg ut før krakket på børsen. Helt klart. Den STORE formuen tjener han naturligvis som entrepenør i statene etter krigen, det var småpenger å hente på gjennoppbyggingen i europa i forhold til bygging i statene. Jeg vil tro han hadde vett til å gå tidlig inn i Japan også, men den første IT bølgen ville han absolutt ikke deltatt i. Hvorfor? kunne skrevet en hel bok om det, men den ville neppe være on topic på AOL. I kortversjon kan vi si at Skrue har et religiøst forhold til penger, IT boomen ble drevet frem av mennesker med et religiøst forhold til teknologi (den som ikke har lest The New New Thing, biografien om Jim Clarke bør bøye hodet i skam og løpe og kjøpe. Nå. Den viktigste av dem alle, Gates? Bah...). Som den tradisjonalist Skrue er, hadde han vært tungt inne i Detroit på 40 og 50 tallet, og eid store skogområder i Canada samt etpar norger pampas i søramerika. I dag er han nok mest opptatt av Kina og mulighetene der, han er helt ute av bilmarkedet (for uoversiktelig og rotete) og han har skaffet seg kontakter (via stråselskaper) på Cuba. Han var nok i Irak på 80 og 90 tallet, men har trukket seg helt ut nå. For farlig. Og ikke å forglemme, han eier en pølsekiosk ved panamakanalen, der Donald selger pølser til sultne sjøfolk.

Hezekiah: If the good Lord intended women to drive he have equipped them with common sence instead of tits.
(Pervert! (2005))

176-761
40 år, Giske

01.01.2005, 04:48

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.