Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Gullbøkene

Andeby Online > Diskusjonsforum > Gullbøkene

Gå tilbake til forumoversikta ...

Den har vel egentlig ikke noe offisielt navn, denne serien. Men jeg vurderer å selge gullet for å delfinansiere CBL. Vet noen hvor mye en komplett serie på 18 bøker er verdt? Og om det lønner seg å selge den samlet eller enkeltvis?

Molle

27.10.2004, 16:03

Hej.

Nu kender jeg ikke til de svenske udgaver, men i Danmark kan det klart betale sig at sælge udgaverne enkeltvis.

Hilsen Lasse.

Lasse

27.10.2004, 17:56

Lasse skreiv:

Nu kender jeg ikke til de svenske udgaver[...]

Eftersom dette er et norsk forum, navnene på de omtalte bøger er norsk og indlægget er skrevet på norsk, tænkes der vel på de norske udgaver, ikke de svenske ;-)

Men uanset -- mon ikke det forholder sig forholdsvis ens i Norge og Danmark på dette punkt?

Thomas Pryds Lauritsen

pryds
28 år, Danmark

27.10.2004, 19:37

Molle skreiv:

Vet noen hvor mye en komplett serie på 18 bøker er verdt?

Det vet kun den personen som ønsker å kjøpe, og ikke minst tilstanden/kvaliteten på bøkene spiller en ganske stor rolle på prisen du får.

Og om det lønner seg å selge den samlet eller enkeltvis?

Jeg ville solgt dem enkeltvis og startet med å liste de vanligste, selg dem først. Deretter lister du de tre fire sjeldne/dyre. Vil folk ha dem så har de råd til de også uansett om de har kjøpt noen andre av de mere vanlige først. Det er min erfaring som selger ihvertfall.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

27.10.2004, 20:56

pryds skreiv:

Lasse skreiv:
{{ Nu kender jeg ikke til de svenske udgaver[...]

Eftersom dette er et norsk forum, navnene på de omtalte bøger er norsk og indlægget er skrevet på norsk, tænkes der vel på de norske udgaver, ikke de svenske ;-)

Selv om navet "Molle" kan høres svensk ut så skriver personen på norsk. Jeg er derfor enig med deg, Thomas.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 28.10.2004, 00:26 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

28.10.2004, 00:26

MikroMidas skrev:
Jeg ville solgt dem enkeltvis og startet med å liste de vanligste, selg dem først.

Tilleggspørsmål fra Molle:
Hvilke er de vanligste, og hva er de verdt?

MikroMidas skrev:
Deretter lister du de tre fire sjeldne/dyre.

Tilleggspørsmål fra Molle:
Hvilke er dette, og hva er realistisk utropspris?

Innlegget blei sist redigert 29.10.2004, 00:57 av Molle

Molle

29.10.2004, 00:56

Hva de er verdt er UMULIG å si uten at jeg vet tilstanden på dem og hvor desperat kjøperen er. Ta deg en tur på qxl og se hva de går for der for eksempel.

De sjeldneste er de tre første og gylne streker.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

29.10.2004, 08:16

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.