Andeby Online > Diskusjonsforum > Sensorene slår til igjen!
Gå tilbake til forumoversikta ...

Nylig startet jeg en tråd "Verre enn Merlock" som Olaf eller en annen av sensorene valgte å låse. Før det var også en annen tråd "Dumt!" som var startet av denne "Odny" blitt låst. Nå har den tråden jeg startet blitt slettet, mens den andre låste tråden ikke er det. For meg virker det derfor som om sensorene opptrer litt vilkårlig, jeg håper derfor at Olaf i det minste kan forklare hvofor den ene av de låste trådene er slettet og ikke den andre.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Innlegget blei sist redigert 26.10.2004, 05:21 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
26.10.2004, 05:20

Trådane blei låst av ulike årsakar.
Tråden din var ein tråd som kanskje burde ha vore sletta frå første innlegg, fordi temaet for tråden var "Det er heilt greitt å trolle, fordi eg får spam, og det er mykje verre". Eg låste denne, og sletta seinare denne, fordi det er eit tema det berre er dumt å diskutere her, og det så ut som om vi var heilt ferdige med diskusjonen. Og når vi til og med er ferdige med diskusjonen, er det eit tema eg gjerne kaster ut av forumet.
"Dumt" var på ein måte ei grei informativ melding, men likevel noko så off-topic at eg ikkje ville at det skulle utvikle seg ein lang diskusjon rundt det. Difor låste eg denne. Eg har no sletta denne etter ønske frå deg, Sigvald - ikkje fordi innlegget var tilnærma lik trolling slik innlegget ditt var, men fordi eg innser at det som stod i innlegget ikkje lenger gav meining etter at eg har sletta alle dei Merlock-innlegga eg har sletta, så det håper eg at Odny kan tilgi meg for.
Men poenget er at trådar kan bli låst av fleire grunnar, og difor behandla ulikt. Pluss at det har mykje å gjera med kor trøtt ein er om kvelden når ein bestemmer seg for å moderere litt. OK?
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
26.10.2004, 08:32

En god huskeregel kan dog også være at alt som ikke har allmen interesse kan taes på email og ikke i forumet. Denne tråden her er vel kansje et godt eksempel på hva som ikke har allmen interesse da det kun er Sigvald som vil ha svar på hvorfor hans innlegg blir slettet og ikke andres.
Lars Olav
32 år, Grimstad
26.10.2004, 13:26

Olaf SolstrAnd skreiv:
Trådane blei låst av ulike årsakar.
Tråden din var ein tråd som kanskje burde ha vore sletta frå første innlegg, fordi temaet for tråden var "Det er heilt greitt å trolle, fordi eg får spam, og det er mykje verre".
Temaet var i grunnen at det er ting som er verre enn Merlock. Jeg forsøkte å sette ting litt i perspektiv.
Poenget er at trådar kan bli låst av fleire grunnar, og difor behandla ulikt. Pluss at det har mykje å gjera med kor trøtt ein er om kvelden når ein bestemmer seg for å moderere litt. OK?
Helt i orden.
Lars Olav skreiv:
En god huskeregel kan dog også være at alt som ikke har allmen interesse kan taes på email og ikke i forumet.
Forutsatt at man har e-postadressen til den man vil ta kontakt med. Det var tilfelle i dette tilfellet, men slett ikke alltid. Konklusjonen er selvsagt at Olaf etter hvert bør får direktemelding-systemet på plass igjen.
Denne tråden her er vel kansje et godt eksempel på hva som ikke har allmen interesse da det kun er Sigvald som vil ha svar på hvorfor hans innlegg blir slettet og ikke andres.
Jeg er ikke helt enig. Når en melding eller en tråd fjernes så er det en handling som registrerers av AOL-forumets allmenhet - slik sett blir det forsåvidt en sak som anngår denne allmenheten. For alt du og jeg vet kan også andre debattanter ha sittet og lurt på det samme som meg.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
26.10.2004, 14:56

Sigvald skreiv:
For alt du og jeg vet kan også andre debattanter ha sittet og lurt på det samme som meg.
Det kan jeg garantere deg at ingen andre gjorde.
Så ikke skyld på at direktemail systemet til siden er nede, og bruk vanelig mail istedenfor. Du har emailen til Olaf så det er ingen grunn til å kjøre alt det du gjør ut på forumet.
Lars Olav
32 år, Grimstad
27.10.2004, 00:14

Kanskje der er slik at Sigvald lever mye av sitt liv her inne, og når det oppstår vakum der det ikke finnes noen tråder å svare på, og ingen fornuftige ideèr til nye tråder dukker opp, så starer Sigvald en meningsløs tråd??
Donald Mock
27.10.2004, 08:00

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.