Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Milton

Andeby Online > Diskusjonsforum > Milton

Gå tilbake til forumoversikta ...

I en anden tråd fortæller Tommy at hans første serie skal tegnes af Freddy Milton - det ledte mig til følgende lange melding

Tillykke Tommy - og jeg glæder mig til at se serien engang - Milton er en af mine yndlingstegnere. Men får vi serien at se på norsk? Er de norske redaktion opmærksom på den, sådan at de får den bestilt og trykt når tiden er?

Jeg synes ikke Milton er en brugt tegner... han har lavet så utroligt mange serier hvoraf bemærkelsesværdigt få er trykt i Skandinavien. 4-5 serier om året i Donald-bladet er ingeting i forhold til at han f. eks. havde en ensides-serie i hvert nummer af det nederlandske Donald-blad i to årgange i 90'erne (har dem begge, komplet, af samme grund).

Jeg ved ikke om vi skal satse på en HOF-bog med Milton?

Det hollandske album lyder højst interessant - har du det? lidt mere info, titel og serier osv. havde været højfint!

Det der efter min mening er en mangel på serier af Milton i danske blade skyldes så vidt jeg ved en berøringsangst overfor hans serier. Efter at han lavede nogle ting for Gutenberghus i 70'erne har han jo arbejdet for Holland - og det er for mig logisk at spørge hvorfor den bedste danske tegner (IMO) ikke arbejder for den danske udgiver... Men der er åbenbart stadig en vis afstand imellem hovedafdelingen og Milton... (har jeg hørt) -
Men noget tyder på at det i hvert fald mellem den danske redaktion og Milton er tøet op. Freddy er blevet hyret til at afpudse de gamle oversættelser af Barks til Barks-biblioteket. Klassiske Sonja Rindom kunne nok også have brug for lidt afpudsning sine steder - særligt de serier der har været censurerede bærer præg af i anden omgang kun at have været nyoversat de nye steder...

Remember: It all started with a mouse

AC
28 år, Danmark

25.10.2004, 18:37

"Det hollandske album lyder højst interessant - har du det? lidt mere info, titel og serier osv. havde været højfint!"

Jeg kjøpte ikke albumet. Har problemet med språket. Men albumet lignet på album i serien "Beste historier fra DD & Co." Mener det var en kort artikell om Milton først i albumet. Tror det besto stort sett av 10-siders historier.

Drikaton.

Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme

Drikaton
45 år, Nittedal

25.10.2004, 18:54

AC skreiv:

Men får vi serien at se på norsk? Er de norske redaktion opmærksom på den, sådan at de får den bestilt og trykt når tiden er?

Å ja da, dei veit det.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

25.10.2004, 19:15

Jeg kjøpte ikke albumet. Har problemet med språket.

Du har problemer med sproget? ;-) Ja, jeg kan heller ikke flydende hollandsk - hvor mange her kan det? Men det kan læses, hvis man kan skandinavisk engelsk og tysk... og ud fra helheden

Men albumet lignet på album i serien "Beste historier fra DD & Co." Mener det var en kort artikell om Milton først i albumet. Tror det besto stort sett av 10-siders historier.

Okay, tak.

Min favorit blandt Miltons serier er forrestenm Det store nys/the big sneeze - som oprindeligt blev lavet som en serie om ænder til Gutenberghus. De afslog den, hvorfor Milton udgav den på Interpresse som Gunner Gås-blad (hans egen figur). Senere er den udgivet i Holland, med ænder. Og med Hacke Hackespætt (Søren (Sort)Spætte) og Familien Gnuff. Er en eneste af disse udgivet på norsk??

AC
28 år, Danmark

25.10.2004, 20:20

Men får vi serien at se på norsk? Er de norske redaktion opmærksom på den, sådan at de får den bestilt og trykt når tiden er?

Å ja da, dei veit det.

Okay godt. Dere er venlige at si fra når den udkommer på norsk - må da ha den, om den ikke udkommer på dansk samtidig altså...

AC
28 år, Danmark

25.10.2004, 20:21

Min favorit blandt Miltons serier er forrestenm Det store nys/the big sneeze - som oprindeligt blev lavet som en serie om ænder til Gutenberghus. De afslog den, hvorfor Milton udgav den på Interpresse som Gunner Gås-blad (hans egen figur). Senere er den udgivet i Holland, med ænder. Og med Hacke Hackespætt (Søren (Sort)Spætte) og Familien Gnuff. Er en eneste af disse udgivet på norsk??
}}

Kjenner ikke til om disse er kommet på norsk, men jeg kjøpte i sin tid den danske utgaven (20-25 år siden?) og jeg er enig i at den er veldig bra. Har generelt veldig sans for det som Milton lager, og håper derfor at han dukker opp i HOF.

Drikaton.

Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme

Drikaton
45 år, Nittedal

25.10.2004, 22:42

Åh ja, det var vist i 1977 eller deromkring hæftet med Kalle Klodrik udkom. Sjov sammenstilling... Kalle (Anka) Klodrik (deres cousin Fethry, danskernes Vims) og nevøerne i serien hedder Kvik, Kvak og Kvek elller lignende - det er næsten de hollandske navne til ungerne.

AC
28 år, Danmark

25.10.2004, 22:46

Familien Gnuff - var det noen grønne drageliknende vesner?

Det er forferdende å reflektere over hvordan et enkelt, ubetenksomt ord kan føre til katastrofe somme tider.

~P.G.W~

Lillegull
27 år, Grimstad

25.10.2004, 23:03

Ja.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

25.10.2004, 23:04

Familien Gnuff er (ikke var) netop grønne dragelignende væsner - hvad får dig til at tro at de er døde. Der udkommer fremedeles albums med disse. Nr. 13 kom for en tid siden, nr. 14 og 15 er på vej.

AC
28 år, Danmark

26.10.2004, 06:48

Ingenting får meg til å tro at de er døde. Det er bare ganske naturlig for meg å skrive i fortid da jeg leste denne serien på sent 80-tall og egentlig har glemt dem siden.

Det er forferdende å reflektere over hvordan et enkelt, ubetenksomt ord kan føre til katastrofe somme tider.

~P.G.W~

Lillegull
27 år, Grimstad

26.10.2004, 06:54

Ok :-)

AC
28 år, Danmark

26.10.2004, 07:01

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.