Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Krise for DR?

Andeby Online > Diskusjonsforum > Krise for DR?

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Jeg fikk i dag mine etterlengtede svar fra DR. Av mest interesse for AOL er det han skriver i den mailen som ikke omhandler McDuck-tartanen:

Have you now started to work on a new story?

No! I think it has finally gotten to the point where I cannot keep up with the demands made on me by fans and publishers. I am having to deal with a number of Rosa projects from Egmont such as calendars, HoF's, etc., and help arrange trips to Sweden, Norway, Greece, and elsewhere. And I can't find time for anything else! This is the point at which creators who make decent money hire an assistant... something I cannot afford to do.

Hva får dere ut av dette?

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

08.09.2004, 23:06

Tja. Jeg er ikke DR, men jeg vet at dersom jeg hadde et slikt program, ville jeg trengt 96 timer i døgnet for å få noe vettugt ut av skrivingen.

Jeg venter gjerne i flere år for å få en god Rosa-historie, slik jeg har ventet på noen bøker (10 år på det meste).

Håper han ikke sliter seg helt ut. Det ville være fryktelig synd!

Det er forferdende å reflektere over hvordan et enkelt, ubetenksomt ord kan føre til katastrofe somme tider.

~P.G.W~

Lillegull
27 år, Grimstad

08.09.2004, 23:13

Sigvald skreiv:

Jeg fikk i dag mine etterlengtede svar fra DR. Av mest interesse for AOL er det han skriver i den mailen som ikke omhandler McDuck-tartanen:

Han har mye og gjøre og savner kanskje Barks sin totale anonymitet ???

Men ett tips Sigvald, han vet at Deres personlige korrespondanse publiseres og leses av mange ???

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

08.09.2004, 23:15

MikroMidas skreiv:

Men ett tips Sigvald, han vet at Deres personlige korrespondanse publiseres og leses av mange ???

Han skjønner at jeg ikke bare spør bare for egen del. Ofte dreier det seg jo om spørsmål som har med The D.U.C.K.man å gjøre. Det har dog hendt at han uoppfordret har presisert at en gitt informasjon ikke er til å deles med andre og da respekterer jeg selvsagt det 100%.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
41 år, Stavanger

08.09.2004, 23:24

Kansje vi som er fansen burde slutte å sende han så mange emails? Dette er selvfølgelig bare en liten del av problemet hans men hvis han hadde sluppet alle emailene når han først er hjemme så hadde han muligens hatt bedre tid.

Lars Olav
32 år, Grimstad

09.09.2004, 01:12

Lars Olav skreiv:

Kansje vi som er fansen burde slutte å sende han så mange emails? Dette er selvfølgelig bare en liten del av problemet hans men hvis han hadde sluppet alle emailene når han først er hjemme så hadde han muligens hatt bedre tid.

Du har i og for seg et poeng her. Selv var jeg mye mer aktiv på den fronten for noen år siden.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
41 år, Stavanger

09.09.2004, 01:27

Sigvald skrev:

Ganske enkelt at han dessverre ikke har tid til å lage nye historier. Får håpe at han får mer tid til det i fremtiden.

Spørsmål til Sigvald:

The D.U.C.K.man

Hva står D.U.C.K. for? Jeg vet at det er hjemmesiden din, men siden den heter D.U.C.K.man, men siden du bruker punktum for hver bokstav i ordet "Duck" så virker det som at det er en forkortelse for noe. Stemmer dette og eventulet hva er det en forkortelse for? Ser også at D.U.C.K.hunt bruker denne skrivemåten. Er det en tillfeldighet eller er det en sammenheng?

Hørte jeg noen si "Kvakk!"???

Jørn McDuck
24 år, Trondheim

09.09.2004, 01:34

Jørn McDuck skreiv:

Sigvald skrev:

Ganske enkelt at han dessverre ikke har tid til å lage nye historier. Får håpe at han får mer tid til det i fremtiden.

Spørsmål til Sigvald:

The D.U.C.K.man

Hva står D.U.C.K. for? Jeg vet at det er hjemmesiden din, men siden den heter D.U.C.K.man, men siden du bruker punktum for hver bokstav i ordet "Duck" så virker det som at det er en forkortelse for noe. Stemmer dette og eventulet hva er det en forkortelse for? Ser også at D.U.C.K.hunt bruker denne skrivemåten. Er det en tillfeldighet eller er det en sammenheng?

D.U.C.K.hunt henspiller på DR-fansens jakt etter "D.U.C.K." (Dedicated to Unca Carl from Keno) dedikasjoner i Don Rosas arbeider.

Jeg bruker denne forkortelsen for å skille Don Rosa (the D.U.C.K.man) fra Barks (the Duckman) - smart hva?

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
41 år, Stavanger

09.09.2004, 01:53

Jørn McDuck skreiv:

Spørsmål til Sigvald:

The D.U.C.K.man

Jeg tar det jeg siden jeg vet svaret :)

Sigvald har brukt D.U.C.K fordi dette er det mest kjente tingen Don Rosa alltid putter inn i historiene sine (med få unntak er denne alltid lokalisert i første bide).

Dette står for: "Dedicated to Unca Carl from Keno" (Keno er Don Rosas første fornavn).

Du kan lese mer om dette hvis du faktisk går inn på D.U.C.K. index.

Sidene til Sigvald er absolutt verdt et besøk, etter min mening finnes det ikke bedre sider om Don Rosa på nettet, og denne her oppdateres alltid når det er noe nytt.

Lars Olav
32 år, Grimstad

09.09.2004, 01:55

oups, jeg brukte for lang tid på å skrive innlegget mitt :) Sigvald slo meg der.

Lars Olav
32 år, Grimstad

09.09.2004, 01:56

Sigvald skreiv:

Jeg bruker denne forkortelsen for å skille Don Rosa (the D.U.C.K.man) fra Barks (the Duckman) - smart hva?

Jepp! Du spiller BÅDE på Don Rosa sin D.U.C.K. og Barks sin Duckman, så det er egentlig ganske smart.

Lars Olac skreiv:

Sidene til Sigvald er absolutt verdt et besøk, etter min mening finnes det ikke bedre sider om Don Rosa på nettet, og denne her oppdateres alltid når det er noe nytt.

Jepp! Liker side til Sigvald jeg. Det er en flott side med masse nyttig og bra informasjon og fakta.

Lars Olav skreiv videre:

oups, jeg brukte for lang tid på å skrive innlegget mitt :) Sigvald slo meg der.

hehe, jeg elsker at dere "sloss" for å svare meg :-)

Jørn McDuck
24 år, Trondheim

09.09.2004, 02:07

Ups! Glemte å takke dere begge for svaret! Det var hyggelig at dere kunne gå litt off-topic for å hjelpe meg:-)

Tusen takk!

Jørn McDuck
24 år, Trondheim

09.09.2004, 02:10

Sigvald skreiv:

At Don for tida veljar å bruke tid på andre ting enn å skrive historier. Men nei, eg vil ikkje kalle det krise. Det er Don som veljar å gjere det på denne måten - når han får tid til det, kjem han til å gjere det. Kan hende at eg tar feil, men eg tolkar dette svaret slik at han ikkje kjem til å slutte å skrive historier, han kjem berre til å skrive dei i eit lågare tempo.

Og dette _er_ eit spørsmål om prioritering. Don _kan_ takke nei når han blir invitert til festivalar. Don _kan_ seie til Egmont at han ikkje har tid til å skrive artiklar til Hall of Fame og liknande, og forklare at han er nøydt til å prioritere å jobbe. Det har han ikkje gjort, og då synest eg at det er eit val vi er nøydt til å respektere.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

09.09.2004, 08:31

Muligens fansen da bør stoppe og hele tiden spørre når neste historie kommer. Jeg er klar over at det kan være morro å hele tiden vite siste info om alle historier, men det legger jo et visst press på Don Rosa fra fansen om at han hele tiden må holde på med ett eller annet.

Det at vi hele tiden spørr om dette medfører mange emails, og en del frustrasjon vil jeg tro - spesielt i de tilfellene der han føler at han svikter fordi han ikke holder på med noe akkurat nå.

Selv om det kan være fristende og spørre så foreslår ihvertfall jeg at vi som norske fans går foran med et godt eksempel og lar være og spørre om slike ting. Selvfølgelig er det morro å vite slikt på forhånd og kansje noen føler at de får en del ros med å være først ute med info fra Don Rosa*, men slik det er for ham nå så ser det ut for meg som om dette er en unødvendig belastning for hans del.

Det er jo tross alt viktigere for oss at han skriver flere historier og at vi heller venter litt på svar, en at han svarer oss på en drøss med spørsmål om de historiene han holder på med og det blir litt færre av dem :)

* (Vil bare presisere at jeg ikke hinter til noen som helst, men at dette kun var en tanke fra min side om hvordan noen kan oppleve det å ha info før alle andre)

Lars Olav
32 år, Grimstad

09.09.2004, 11:15

Hvis en her på forumet f.eks spør Don om eventuelle spørsmål og sier det vider til alle andre her på forumet, sparer vi DR for en masse spørsmål.

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

09.09.2004, 17:38

Jeg tror faktisk at Hr. Rosa er nærmest sykelig opptatt av å få oppmerksomhet omkring sin egen person (selv om han alltid uttrykker seg med dårlig skjult falsk beskjedenhet) så dette er nok slik han vil ha det, dessverre.

Han burde heller jobbet med å få forbedret tegnestilen sin og fjernet den undergrunnsaktige streken sin til fordel for en klarere og mer Barksistisk stil, istede for å dra rundt og sole seg i sin egen berømmelse.

Donald Muck

10.09.2004, 19:23

Tøv... Sludder og pølsevev... jaja, hver sin mening...

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

10.09.2004, 19:28

Han hadde fått litt bedre tid også hvis han ikke hadde hengt rundt på ebay og kjøpt alt som andre også vil ha.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

10.09.2004, 22:19

MikroMidas skreiv:

Han hadde fått litt bedre tid også hvis han ikke hadde hengt rundt på ebay og kjøpt alt som andre også vil ha.

For noe tull. Mener du virkelig at han ikke burde drive med hobbyen sin bare fordi han har dårlig tid "på jobben"?

Dette provoserte meg faktisk ganske mye. Jeg håper virkelig ikke du mente dette MikroMidas. Greit nok at du ikke er noen stor fan av Don Rosa, men dette var på kanten til hatsk holdning.

Lars Olav
32 år, Grimstad

11.09.2004, 01:25

Glemte :) i forrige innlegg, Er Lars Olav beroliget da ??

MikroMidas
45 år, Trondheim

11.09.2004, 10:08

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.