Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Andre tegneserier

Andeby Online > Diskusjonsforum > Andre tegneserier

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139

Jepp! Det samme coveret vil bli brukt på den norske utgaven.

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

23.05.2006, 15:01

Chrisron skreiv:

Asterix album 32 kom akkurat ut i Seriesamlerklubben og det er da sikkert ikke lenge til den kommer i butikkene også.

Heldigvis er disse historiene utgitt annensteds, slik at det ikke er rare privilegiet disse seriesamlerfolkene har klart å grafse til seg. Etter mitt skjønn burde alle som abonnerte på Asterix Samlede Verk fått tilbud om å kjøpe dette albumet fra forlaget like tidlig som disse seriesamlerfolkene. Dessverre ser det ikke ut til at det er Asterix-fansen som er i fokus her.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 23.05.2006, 23:32 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

23.05.2006, 22:13

Sigvald skreiv:

Chrisron skreiv:

Asterix album 32 kom akkurat ut i Seriesamlerklubben og det er da sikkert ikke lenge til den kommer i butikkene også.

Heldigvis er disse historiene utgitt annensteds, slik at det ikke er rare privilegiet disse seriesamlerfolkene har klart å grafse til seg. Etter mitt skjønn burde alle som abbonerte på Asterix Samlede Verk fått tilbud om å kjøpe dette albummet fra forlaget like tidlig som disse seriesamlerfolkene. Dessverre ser det ikke ut til at det er Asterix-fansen som er i fokus her.

..og har man da hermed stigmatisert "disse folkene" som er medlem i Seriesamlerklubben som ufine grafsere? (sikkert bare oslo-øst folk uansett, i og med at de abbonerer, og ikke abonnerer)

Drikaton.

Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme

Drikaton
45 år, Nittedal

23.05.2006, 22:30

Drikaton skreiv:

..og har man da hermed stigmatisert "disse folkene" som er medlem i Seriesamlerklubben som ufine grafsere? (sikkert bare oslo-øst folk uansett, i og med at de abbonerer, og ikke abonnerer)

Garrantert østkant, sida det er snakk om //albummet// :-)

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

Innlegget blei sist redigert 23.05.2006, 22:35 av MikroMidas

MikroMidas
45 år, Trondheim

23.05.2006, 22:34

Når Egmont har oppretta ein bokklubb for teikneserieinteresserte, der albumutgivingar (eg meiner at det er ein del Asterix i den bunken?) blir utgitt i hardcover fleire månader før dei kjem i butikkane, må dei då gjera riktig i å anta at det er ein del Asterix-fans som abonnerer.

Nei, såvidt eg forstår er Seriesamlerklubben ein klubb for teikneserieinteresserte, for seriesamlarar. Når Egmont faktisk er sporty nok til å opprette ein bokklubb spesielt for teikneserieinteresserte, må dei då ha lov til å gi medlemene sine nokre fordelar.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

23.05.2006, 23:36

Sigvald skreiv:

Abonnerer du på Carl Barks Samlede Verk?

Nei, hadde nok ikke råd til det. Men De Komplette Årgangene abonnerer jeg på.

(det var da også en svært gammel post å trekke frem. 5 av bladene jeg listet opp eksisterer ikke engang nå for tiden)

blue blue glass moon
under the crimson air

Adamant
22 år, USA

24.05.2006, 00:58

Skikkeleg flashback til side 1 av tråden. :-)

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

24.05.2006, 01:01

Adamant skreiv:

Sigvald skreiv:

Nei, hadde nok ikke råd til det.

Fordi du velger å prioritere å samle på tidstiktige serier fremfor Carl Barks? Du står selvsagt helt fritt til å foreta slike valg, men så veldig donaldistisk vil jeg vel ikke akkurat si at det er :-)

Men De Komplette Årgangene abonnerer jeg på.

For all det, det er også en bra og relevant serie, selv om de aller fleste nok vil rangere CBSV et par hakk høyere.

Drikaton skreiv:

..og har man da hermed stigmatisert "disse folkene" som er medlem i Seriesamlerklubben som ufine grafsere?

Beklager, det har overhodet ikke vært min hensikt å stigmatisere noen. Jeg har bare ikke særlig sansen for at disse seriesamlerfolkene får dette albumet før den virkelige Axterix-fansen, altså dem som har abonnert på Asterix Samlede Verk :-)

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 24.05.2006, 03:53 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

24.05.2006, 02:21

a> **head**
a> **hit**
a> **keyboard**

Sigvald, av og til oppfører du deg SERIØST som eit troll.

Fordi du velger å prioritere å samle på tidstiktige serier fremfor Carl Barks? Du står selvsagt fritt til å foreta slike valg, men så veldig donaldistisk er det ikke akkurat

Du trekker fram eit to år gamalt innlegg for å hetse og gjera narr av teikneseriesmaken til ein meddebattant?

Du kritiserer han for å vera udonaldistisk basert på at han ikkje kjøper ein luksusserie til femten tusen kroner, når du sjølv ikkje eingong gidder å kjøpe Donald Duck & Co?

Når nokon blir provosert av dette tullet, bruker du rapporteringsfunksjonen for å be om å få innlegget hans sletta (og eg sletta det, fordi eg synest at det er høflig å fjerne det som enkeltpersonar opplever som personangrep, sjølv om eg er HEILT EINIG i det dei skriver sjølv), til tross for at ein basert på det du skriver skulle tru at HEILE POENGET med at du skreiv det var å provosere oss opp på den måten?

Det har ikke vært min hensikt å stigmatisere noen, jeg har bare ikke særlig sansen for at disse seriesamlerfolkene synes at de fortjener å få dette albumet før den ekte Axterix-fansen (dem som har abonnert på Asterix Samlede Verk).

Og du held fram med stigmatiseringa ved å tilleggja alle medlemene i ein bokklubb tankar om at dei er betre enn alle andre og difor fortjener noko meir enn andre, basert på ein medlemsfordel i gjeldande bokklubb? Basert på måten du skriver på får ein nesten det inntrykket at du trur at det er *medlemmene* i slike bokklubbar som leggjar opp kva medlemsfordelar dei skal få.

Hadde desse innlegga kome frå KVEN SOM HELST andre, ville eg ha gått ut frå at dei skreiv dette for å trolle, sletta begge innlegga, og sendt dei ein advarsel om at dersom dei haldt fram med å provosere slik, ville dei bli utestengt av forumet. Men eg har prøvd å halde meg til tommelfingerregelen at eg ikkje kan straffe folk som ikkje //skjønner// kor langt over streken dei går av og til, og det er det openbart at du ikkje skjønner. Noko som er svært synd, for dette er noko som har gjentatt seg fleire gonger i dei to åra du har vore medlem, og eg skulle verkeleg ønske at veldig mange færre av innlegga dine fekk meg til å stange hovudet hardt i veggen i rein aggresjon over kor irritert eg blir av desse merkelege innlegga dine av og til.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

24.05.2006, 03:52

Sigvald skreiv:

Adamant skreiv:

Sigvald skreiv:

Nei, hadde nok ikke råd til det.

Fordi du velger å prioritere å samle på tidstiktige serier fremfor Carl Barks? Du står selvsagt helt fritt til å foreta slike valg, men så veldig donaldistisk vil jeg vel ikke akkurat si at det er :-)

Går vel heller mer på at jeg alt har lest svært mange av seriene i Carl Barks Samlede Verk, og heller vil bruke pengene på ting jeg IKKE har lest før (dessuten er ikke Barks mangelvare i De Komplette Årgangene heller, akkurat). Og en god del av seriebudsjettet mitt går også med til hardcovere med opptrykk av 40-60tallsserier (De Komplette Årgangene og Marvel Masterworks), og de er vel ikke det mest tidsriktige man kan få tak i.

blue blue glass moon
under the crimson air

Adamant
22 år, USA

24.05.2006, 03:55

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Du trekker fram eit to år gamalt innlegg for å hetse og gjera narr av teikneseriesmaken til ein meddebattant?

Nei, jeg er overhodet ikke ute etter å gjørre narr av noens smak. Jeg beklager selvsagt mitt utspill dersom det kan tolkes slik. Jeg kom forøvrig over det gamle innlegget ved en tilfeldighet.

Du kritiserer han for å vera udonaldistisk basert på at han ikkje kjøper ein luksusserie til femten tusen kroner

Nei, jeg kritiserer ingen. Det er i hvert fall ikke meningen. Jeg har bare poengtert at jeg personlig synes at det nok hadde vært mer donaldistisk å prioritere CBSV.

...når du sjølv ikkje eingong gidder å kjøpe Donald Duck & Co?

Jeg kjøper DD&Co 1/4 årgang. Jeg synes det rekker.

Basert på måten du skriver på får ein nesten det inntrykket at du trur at det er *medlemmene* i slike bokklubbar som leggjar opp kva medlemsfordelar dei skal få.

Nei, det er det rimeligvis ledelsen i bokklubbene som styrer med. De som i sin tid var ansvarlige for Asterix Samlede Verk burde dog i dette tilfellet forsvart sine tidligere abonnenters interesser.

Adamant skreiv:

Går vel heller mer på at jeg alt har lest svært mange av seriene i Carl Barks Samlede Verk, og heller vil bruke pengene på ting jeg IKKE har lest før.

OK, I og for seg en fornuftig tankegang dette :-)

(dessuten er ikke Barks mangelvare i De Komplette Årgangene heller, akkurat). Og en god del av seriebudsjettet mitt går også med til hardcovere med opptrykk av 40-60tallsserier (De Komplette Årgangene og Marvel Masterworks), og de er vel ikke det mest tidsriktige man kan få tak i?

Akkurat det har du nok helt rett i. DKÅ er jo bra og da jeg vet at den aktuelle perioden var en gullalder for tegneseriegenren betviler jeg heller ikke at Marvel Masterworks holder mål.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 24.05.2006, 04:27 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

24.05.2006, 04:17

Sigvald skreiv:

De som i sin tid var ansvarlige for Asterix Samlede Verk burde dog i dette tilfellet forsvart sine tidligere abonnenters interesser.

Uhm. Då eg leste innlegget ditt første gong, gjekk eg ut frå at Asterix Samlede Verk var ein pågåande serie. Men du snakker altså om ein serie som har *slutta* å gå, du vil ha medlemsfordelar innanfor eit abonnement som er *ferdig*?

DKÅ er jo bra og da jeg vet at den aktuelle perioden var en gullalder for tegneseriegenren betviler jeg heller ikke at Marvel Masterworks holder mål.

Jøss, eg er imponert. Denne skal eg kopiere, lagre lokalt og vurdere å skrive ut. Dette var eit uvant utsagn til deg å vera, men på ein positiv måte altså -- kjempekoseleg å lese slikt av og til òg :-).

Innlegget blei sist redigert 24.05.2006, 04:35 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

24.05.2006, 04:34

Sigvald skreiv:

Chrisron skreiv:

Heldigvis er disse historiene utgitt annensteds, slik at det ikke er rare privilegiet disse seriesamlerfolkene har klart å grafse til seg. Etter mitt skjønn burde alle som abonnerte på Asterix Samlede Verk fått tilbud om å kjøpe dette albumet fra forlaget like tidlig som disse seriesamlerfolkene. Dessverre ser det ikke ut til at det er Asterix-fansen som er i fokus her.

Jeg har forstått det slik at Asterix 32 er en samling med kortere historier som tidligere bl.a. er utgitt som julehefter i Norge. Disse historiene finnes også i Asterix Samlede Verk, plassert i de bindene der de tidsmessig hører hjemme. Dermed har vi som har vært abonnenter på ASV allerede fått disse historiene //lenge// før alle andre, og altså lenge før seriesamlerfolket.

edit: Wikipedia redegjør her for innholdet i den engelske utgaven. Det bekrefter hva jeg trodde; alle disse historiene finnes i Asterix samlede verk. :-)

http://en.wikipedia.org/wiki/Asterix_and_the_Class_Act

Innlegget blei sist redigert 24.05.2006, 09:28 av Nestor Burma

Nestor Burma
43 år, Trondheim

24.05.2006, 09:17

Snakk om aa lage storm i et vannglass...
(Nei, dette var ikke paa noen maate ment som et personangrep)

Er interessant bare fordi jeg er samboer med Olaf.
http://www.andebyonline.com/forum/i53795/#53795

Anbefalt lesning som lyser opp selv den tristeste forumdag:
http://www.nettserier.no/hakkumheavy/1205535600/

krice
24 år, Tromsø

24.05.2006, 10:00

Adamant skreiv:

.... Og en god del av seriebudsjettet mitt går også med til hardcovere med opptrykk av 40-60tallsserier (De Komplette Årgangene og Marvel Masterworks), og de er vel ikke det mest tidsriktige man kan få tak i.

Så jeg er ikke alene altså :-) Koselig å se at andre vet å verdsette //tidsriktige// serier som Marvel Masterwork. Med //tidsriktige// mener jeg fra den tiden når det ble gitt ut riktige tegneserier slik som tempo på det glade 60 tall. Må bare spørre om du har fått kloa i alle av de siste begrensede utgivelsene ?

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

24.05.2006, 10:43

Sukk. Jeg gikk ut med infoen fra Seriesamlerklubben rett og slett som en hjelp til de som handler album fra butikkene. Det har desverre blitt sånn at det er vanskeligere enn noen gang å finne de nye albumene i butikkene (som de to siste Blueberry-albumene), derfor tenkte jeg at det ville være til hjelp at folk hvertfall visste hva de skulle se etter.

Skulle ønske at vi for en gangs skyld kunne få et innlegg her på AOL der noen har fått et produkt før deg Sigvald, uten at du klager over det.

Nestor Burma skreiv:

edit: Wikipedia redegjør her for innholdet i den engelske utgaven. Det bekrefter hva jeg trodde; alle disse historiene finnes i Asterix samlede verk. :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Asterix_and_the_Class_Act

Untatt "Chanticleerix" fra 2003 som kun finnes i julealbum.

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

24.05.2006, 10:48

MikroMidas skreiv:

Adamant skreiv:

.... Og en god del av seriebudsjettet mitt går også med til hardcovere med opptrykk av 40-60tallsserier (De Komplette Årgangene og Marvel Masterworks), og de er vel ikke det mest tidsriktige man kan få tak i.

Så jeg er ikke alene altså :) Koselig å se at andre vet å verdsette //tidsriktige// serier som Marvel Masterwork. Med //tidsriktige// mener jeg fra den tiden når det ble gitt ut riktige tegneserier slik som tempo på det glade 60 tall. Må bare spørre om du har fått kloa i alle av de siste begrensede utgivelsene ?

Jeg har lenge vurdert å begynne og samle på disse jeg også. Eneste problem er jo at en god del av dem er utsolgt og at Marvel ikke har planer om å trykke nye opplag på en god stund. Brukt er det jo ingen vits å prøve å kjøpe dem. De går fort for $100 eller mer på eBay.

I tillegg har jo Omnibus-bøkene begynt å komme ut. http://www.amazon.com/gp/product/0785121013/qid=1148461097/sr=2-1/ref=pd_bbs_b_2_1/104-3922742-3551160?s=books&v=glance&n=283155
De inneholder 3-4 masterworks hver og er i ekstra stort format. Hvis Marvel satser på å gi ut alt de gir ut i Masterworks også som Omnibus, tror jeg at jeg kommer til å velge sistnevnte serie isteden.

Jeg har derimot begynt å samle på diverse DC Archives titler som jo er DC's svar på Masterworksbøkene.

ばか! (Baka!)

Innlegget blei sist redigert 24.05.2006, 11:01 av Chrisron

Chrisron
31 år, Tønsberg

24.05.2006, 11:00

Tre nye fantastiske sider fra Alexander Barks sine geniale hånd i siste Larson. Dette likte jeg virkelig :-D

MikroMidas
45 år, Trondheim

24.05.2006, 12:42

Nils Petter skreiv:

Jeg mener å ha lest at Jeff Smith bevisst tegnet Bonene så nøytrale og detalj-løse for at alle skulle kunne identifisere seg med dem. Så kan man jo selv velge hvem av dem man identifiserer seg mest med. For øvrig anbefaler jeg Scott McClouds nærmest geniale bok "Understanding Comics". Her står det mye om hvorfor det ofte er nettopp de enkleste figurene som blir mest populære. Man tenker umiddelbart på den lille musa med to sorte ører som er like runde uansett hvilken vinkel man ser dem fra.

Når det gjelder Bone, tror jeg mye av serien appell ligger i at figurene er såpass dype og komplekse. De har gode og dårlige sider, akkurat som alle oss andre. Tenk på Smiley. Tilsynelatende en blid og harmløs Langbein-type, men når det kommer til stykket er det ikke grenser for all den jævelskapen han lar seg lokke med på av sin mer kyniske bror.

Og ... beklager, men

SPOILER:

vi får aldri vite hvorfor Bone-gutta ser ut som de gjør, og vi besøker aldri Boneville. Men det gjør ikke noe. Slutten på historien er under alle omstendigheter drivende spennende og ikke minst, vel ... riktig.

Har no lest Bone #2 og kan slå fast at den godeste Smith ikkje var så dum då han kokte i hop denne merkelege serien sin. (Skjønt, eg hadde gjerne sett at serien hadd begynt i Boneville så vi hadde fått sjå byen og korleis Bone'enen vart kasta ut.) Nokon som har kjøpt dei engelske utgåvene av Bone fra Amazon og kan fortelle meg om dei er i fargar eller ikkje?

Då eg va liten og lite visste
Då fekk eg tak i ei Donald-bok
Eg las den ut heilt til det siste
og plutseleg vart eg klok!

Kristian Rødvand
23 år, Rana

24.05.2006, 13:11

Nå kommer **BONE** på norsk. Håper at folk kjøper disse og støtter serien, slik at vi forhåpentligvis får hele serien på norsk.

Superboy
48 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

24.05.2006, 13:32

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.