Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Hvem er hvem i Andeby

Andeby Online > Diskusjonsforum > Hvem er hvem i Andeby

Gå tilbake til forumoversikta ...

Jeg viser til Who's who in Duckburg seksjonen på min Don Rosa site The D.U.C.K.man. Jeg skal være den første til å innrømme at det er lenge siden den har vært skikkelig oppdatert. Nylig har jeg mottatt en mail hvor en slik oppdatering etterlyses. Et av forslagene er at jeg bør ta med de ulike personenes pets (kjæledyr) dersom de har et slikt. Personlig føler jeg vel at kjæledyr ikke er blant de mest sentrale og interessante elementene hos Barks og enda mindre hos Rosa. Det er vel derfor jeg ikke har fokusert på det tidligere på den siden.

Før jeg eventuelt går i gang og oppdaterer siden, tar jeg gjerne mot råd, forslag og ideer fra dere.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 03.07.2008, 21:04 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

03.07.2008, 21:04

Vel, det kan da være interessant å snappe opp slike ting som bare nevnes i 1 historie, eller et par ganger gjennom livsløpet. Tegn på at noen følger veldig godt med.
Kanskje greit å ta med noen av stilene til forfatterene også, og hva de helst tar med og kjennetegn i en historie.

Rosa sa det at han hater Mikke Mus (litt sterkt ord), men ble spurt om han ikke kunne ta med Mikke i en historie, og kom med svar på da at skulle han det ville det i såfall vært under foten til elefant etter at den hadde trampet ned egoet :P

Samler

Orlel
24 år

04.07.2008, 13:51

Rosa teikna jo Mikke Mus i historien "Tre lystige fyrer rir igjen". Eine gongen som ein "capybara", andre gongen springande bak ein flokk med dyr som Donald hadde satt fri, og tredje gongen gjømt i edelsteinane som pryda veggen i hola Donald og Co fann. Alle tre i samme historie.

~Odgor

Ikkepedia

Odgor
16 år, Ullensvang

04.07.2008, 14:02

Ja, må si det var veldig sentrale roller i tegneserien :)

Samler

Orlel
24 år

04.07.2008, 18:52

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.