Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Bønner

Andeby Online > Diskusjonsforum > Bønner

Gå tilbake til forumoversikta ...

Bønner brukast gjerne i Donald som det ultimate symbolet på mat ein spiser ikkje fordi ein har lyst på det, men fordi ein er veldig fattig og ikkje har råd til noko anna. Og heilt ut av ingenting byrja eg plutseleg å gruble på kor mange gonger Barks eigentleg brukte dette symbolet.

Eg kan hugsa to historier («Den fineste julen» og «Hertugen av Baloni»), er det fleire?

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

28.12.2007, 17:45

Som et lite apropos, så er vel Storeulv den aller største bønnespiseren. Eller, Lilleulv spiser det vel han også, men forskjellen er selvsagt at mens han liker det så hater Storeulv det. Likevel er det omtrent det eneste han får spise...

www.kelpie.no/tommy - Bloggen min!

Tommy
24 år, Odda

28.12.2007, 20:15

Som et større apropos: Selv lever jeg i dårlige tider på <reklame>nudler fra Yum Yum og tunfisk fra Landlord</reklame>.

Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist

- Det Gode Selskap -

http://www.dingus.be

Guffen Delbekk
23 år, Halden

28.12.2007, 20:45

Kommer i farten på to, men får ikke slått opp detaljene:

1. Var det ikke en veldig gammel 10-sider hvor Donald kjøper en liten fraktskute og frakter bønner som selvsagt sveller opp når de blir våte?

2. I "The Cattle King" snakkes det såvidt jeg husker om at cowboyer bare spiser bønner.

Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.

Innlegget blei sist redigert 28.12.2007, 21:16 av Nils Petter

Nils Petter
61 år, Moss

28.12.2007, 21:16

Nils Petter skreiv:

1. Var det ikke en veldig gammel 10-sider hvor Donald kjøper en liten fraktskute og frakter bønner som selvsagt sveller opp når de blir våte?

"Som man reder", en klassiker

«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»

Vegar
18 år, Trondheim

28.12.2007, 22:19

Paul Murry har vel illustrert Mikke med bokser med mais i flere klassikere, det samme har vel andre tegnere/manusforfattere av Mikke Mus også (får kanskje refs nå som det kanskje bare er fokus på Donalds bønnespising).

therogerman

31.12.2007, 19:01

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.