Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Frank Lloyd Drake, mm.

Andeby Online > Diskusjonsforum > Frank Lloyd Drake, mm.

Gå tilbake til forumoversikta ...

For tiden oversettes del 3 av min serie om "Andeby historie" fra norsk til dansk for utgivelse i DDF(R)appet. I denne forbindelse har flere spørsmål dukket opp som jeg håper noen her kan kaste lys over:

a)
I den norske utgaven av "B-Gjengen inntar bingen" fortelles det at arkitekten som tegnet Skrues pengebinge "Frank Lloyd Drake" ellers for det meste tegnet låver. I den danske utgave sies det at han tegnet "kasser". Hva står det i den amerikanske originalen som nå skal være utgitt?

b)
I DD&Co 10/2004 finnes det en historie av Byron Erickson hvor det fortelles at Kornelius Kvakk i sin tid traff de såkalte "Jippiaiai-indianerne" - hva er navnet på denne indianerstammen i den originale engelske språkdrakten?

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

21.05.2004, 01:26

Sigvald skreiv:
"I den norske utgaven av "B-Gjengen inntar bingen" fortelles det at arkitekten som tegnet Skrues pengebinge "Frank Lloyd Drake" ellers for det meste tegnet låver. I den danske utgave sies det at han tegnet "kasser". Hva står det i den amerikanske originalen som nå skal være utgitt?"

Jeg har i mellemtiden modtaget det pågældende amerikanske blad. På side 3, rude 2 siger Grandpa Beagle om arkitekten: "...His name was Frank Lloyd Drake and he mostly designed barns!" -- så den norske oversættelse er altså helt i tråd med den amerikanske. Og hvis Gemstone skulle have ændret noget, havde det sket efter den skandinaviske oversættelse havde fundet sted, så navnet på arkitekten og hans yndlingsbeskæftigelse i norsk og USAsk udgave er sansynligvis lig med originalen.

Thomas Pryds Lauritsen

pryds
28 år, Danmark

21.05.2004, 10:01

Frank Lloyd Drake er vistnok en legendarisk arkitekt som virkelig har levd.

Sleipe-Simon Den eldste banditten i Klondyke

Sleipe-Simon

21.05.2004, 18:49

Sleipe-Simon skreiv:
"Frank Lloyd Drake er vistnok en legendarisk arkitekt som virkelig har levd."
---------------------

Ikke helt riktig... Navnet "Frank Lloyd Drake" henspiller på den kjente amerikanske arkitekten Frank Lloyd Wright (1869-1959) som var USAs betydeligste arkitekt i første halvdel av 1900-tallet. Wright oppholdt seg faktisk en del på Nord-Amerikas vestkyst, men det var først i 1920-30-årene.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
41 år, Stavanger

21.05.2004, 20:02

Godt å høyre at dette berre var eit namnespel. Eg hadde blitt sterkt skuffa over Don Rosa dersom han hadde hevda at USAs viktigaste arkitekt i første halvdel av 1900-talet stort sett teikna låvar...

Men legg merke til at det ikkje er Frank Lloyd Drake som har teikna pengebinga. Han er konstruktør, men binga er teikna av "D. Shane". Sjølvsagt er dette ein signatur frå mannen som laga denne arbeidsteikninga saman med Don Rosa, Dan Shane, men samtidig vil eg påstå at når ein slik detalj er med i ei historie av Don Rosa, som alltid er så nøye på detaljane, må vi anta at det faktisk levde ein D. Shane i eller nær Andeby rundt århundreskiftet òg... Eller?

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

21.05.2004, 20:42

Olaf Solstrand skreiv:
"Godt å høyre at dette berre var eit namnespel. Eg hadde blitt sterkt skuffa over Don Rosa dersom han hadde hevda at USAs viktigaste arkitekt i første halvdel av 1900-talet stort sett teikna låvar...

Men legg merke til at det ikkje er Frank Lloyd Drake som har teikna pengebinga. Han er konstruktør, men binga er teikna av "D. Shane". Sjølvsagt er dette ein signatur frå mannen som laga denne arbeidsteikninga saman med Don Rosa, Dan Shane, men samtidig vil eg påstå at når ein slik detalj er med i ei historie av Don Rosa, som alltid er så nøye på detaljane, må vi anta at det faktisk levde ein D. Shane i eller nær Andeby rundt århundreskiftet òg... Eller?"
---------------------
I "B-Gjengen inntar bingen" går det klart frem at det er Frank Lloyd Drake som er pengebingens arkitekt - det er faktisk et hovedpoeng i den historien.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
41 år, Stavanger

21.05.2004, 23:32

"I "B-Gjengen inntar bingen" går det klart frem at det er Frank Lloyd Drake som er pengebingens arkitekt - det er faktisk et hovedpoeng i den historien."

I same historie kjem det VELDIG tydeleg fram at pengebinga er teikna av D. Shane. Sjølve arbeidsteikninga er nemlig merka "Tegner: D. Shane".

Shane KAN ha vore eit menneske som jobba for Drake - dersom F. L. Drake har registrert eit firma i sitt namn (noko som vel ikkje var eller er så uvanleg i USA?) vil det framleis vere "F. L. Drake" som er "konstruktør", slik teikninga er merka. Og B-Bestefar vil hugse at det var F. L. Drake som hadde kontor i Andeby og forbinde hans namn med konstruksjonen av pengebinga - han hadde jo ikkje innsidekunnskap i F. L. Drake, så han rekna sjølvsagt med det. Men arbeidsteikningane er klart og tydeleg, to stader, merka "Tegner: D. Shane".

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

21.05.2004, 23:40

Olaf Solstrand skreiv:
"I same historie kjem det VELDIG tydeleg fram at pengebinga er teikna av D. Shane. Sjølve arbeidsteikninga er nemlig merka "Tegner: D. Shane"."

I den USAske udgivelse står der "DR: D. Shane". "DR" står sikkert for "drawer" eller "drawings", men det ved jeg ikke med sikkerhed. Det kan være en teknisk betegnelse for fx "rentegner."

"Shane KAN ha vore eit menneske som jobba for Drake - dersom F. L. Drake har registrert eit firma i sitt namn (noko som vel ikkje var eller er så uvanleg i USA?) vil det framleis vere "F. L. Drake" som er "konstruktør", slik teikninga er merka."

Jeg tror, han har arbejdet for Drake, men ikke nødvendigvis som arkitekt. Det kan vel sagtens være Drake, der har været arkitekten, og Shane har så blot rentegnet Drakes arbejdstegninger? Jeg ved ikke hvordan sådan noget foregår, men det forekommer mig lidt underligt, hvis en lokal arkitekt, der mest tegner lader, har en eller flere arkitekter ansat under sig, men en enkelt rentegner (sikkert til lav løn) er vel ikke udelukket.

Til gengæld understøtter et andet citat fra historien dit argument om, at Drake skulle have registreret en virksomhed i sit navn: 'Well, in one of those buried buildings is the shop of "F.L. Drake, Architect"!'

Thomas Pryds Lauritsen

pryds
28 år, Danmark

22.05.2004, 14:28

Sigvald skreiv:

b)
I DD&Co 10/2004 finnes det en historie av Byron Erickson hvor det fortelles at Kornelius Kvakk i sin tid traff de såkalte "Jippiaiai-indianerne" - hva er navnet på denne indianerstammen i den originale engelske språkdrakten?

Har spurt Byron om dette, og svaret er "Wiccahaucha".

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

02.06.2004, 14:09

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.