Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Årets julehefter er kommet!

Andeby Online > Diskusjonsforum > Årets julehefter er kommet!

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Så har jeg funnet årets julehefter + julepocket hos Narvesen ved jernbanestasjonen i Stavanger. Det eneste heftet jeg ikke fant var "God gammel årgang", men også det dukker nok snart opp. Jeg har selvsagt oppdatert Outducks. I årets Carl Barks' Jul er det naturlig nok "Jul på Bjørnefjell" som er hovedhistorien. Den er i samme format og med samme farger som i CBSV. Det hele er imidlertid litt mer matt p.g.a. dårligere papir.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

16.11.2007, 01:16

Juleheftene kommer vel ikke før på mandag offisielt sett, men hyggelig å høre at du har funnet dem allerede.

Var det forresten noe interessant i Walt Disney's julehefte denne gangen?

Mine filmanmeldelser på IMDB:
http://www.imdb.com/user/ur2484999/comments-expanded?order=alpha&start=0

SvK
25 år, Bergen

16.11.2007, 12:09

Jeg skal se etter i sjoskene om det har kommet i Oslo.

Villas Vidvei
- Andeby i Dag

Jeg går på skolen Ullevål skole

Villas Vidvei
Oslo

16.11.2007, 20:03

SvK skreiv:

Juleheftene kommer vel ikke før på mandag offisielt sett, men hyggelig å høre at du har funnet dem allerede.

OK, jeg ante virkelig ikke at jeg var så tidlig ute. Det har overhodet ikke på noen måte vært min mening å forsøke å fremstå i et bedre lys enn andre her. Jeg håper selvsagt at alle her får kjøpt juleheftene så snart som mulig og at dere slipper å vente helt til mandagen.

Var det forresten noe interessant i Walt Disney's julehefte denne gangen?

"Englebarna" av Barks, m.m. Jeg har forøvrig nettopp laget en større presentasjon av årets julehefter i V.Vidveis forum "Andeby i dag".

De nye coverne er forøvrig på plass i Outducks nå.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 16.11.2007, 21:52 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

16.11.2007, 21:50

Øh.. Kan du kalle meg Villas? Istdeden for V. Vidvei? Mitt fulle navn er Villas Vidvei.

Villas Vidvei
- Andeby i Dag

Villas Vidvei
Oslo

16.11.2007, 22:12

V-vidvei skreiv:

Øh.. Kan du kalle meg Villas? Istdeden for V. Vidvei? Mitt fulle navn er Villas Vidvei.

Grunnen til at han kaller deg for det er vel fordi det er det som er brukernavnet ditt.
Hvis du ønsker at folk kaller deg for Villas foreslår jeg at du endrer brukernavnet ditt til dette.

Mine filmanmeldelser på IMDB:
http://www.imdb.com/user/ur2484999/comments-expanded?order=alpha&start=0

SvK
25 år, Bergen

16.11.2007, 23:38

Det er vel det samme om man får kjøpt de nå eller på mandag. De skal jo ikke leses før om over en måned uansett :-)

Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist

- Det Gode Selskap -

http://www.dingus.be

Guffen Delbekk
23 år, Halden

17.11.2007, 00:31

SvK skreiv:

Grunnen til at han kaller deg for det er vel fordi det er det som er brukernavnet ditt.
Hvis du ønsker at folk kaller deg for Villas foreslår jeg at du endrer brukernavnet ditt til dette.

Har gjort det nå. :-)

Villas Vidvei
- Andeby i Dag

Villas Vidvei
Oslo

17.11.2007, 10:46

Guffen Delbekk skreiv:

Det er vel det samme om man får kjøpt de nå eller på mandag. De skal jo ikke leses før om over en måned uansett :)

Godt sagt, Guffen! Ingen kos med julehefter før klokkene har ringt! Får jo ikke like stor glede av dem uten julepynta hus!

www.olavskulen.no

Elise
49 år, Stord

17.11.2007, 12:30

Jeg har sett at juleheftene er kommet i Oslo i de fleste butikkene, men siden i går, har heller ikke jeg sett "Donald Duck God gammel årgang". Og nå er det gått en god stund siden de andre kom ut.

Skal det ikke komme en utgivelse av denne i år? :'-( =

Innlegget blei sist redigert 25.11.2007, 16:39 av donald100

donald100
Oslo

25.11.2007, 16:37

"Donald Duck - God gammel årgang" har kommet. Jeg kjøpte den for omtrent en uke siden.

bingo
38 år, Sandefjord

25.11.2007, 17:28

Jeg óg.

Villas Vidvei
- Andeby i Dag

Villas Vidvei
Oslo

25.11.2007, 18:37

bingo skreiv:

"Donald Duck - God gammel årgang" har kommet. Jeg kjøpte den for omtrent en uke siden.

Det er rart. Har vært i flere kiosker og butikker her i Oslo, men jeg finner den ikke. Jeg må nok lete mer, for "God gammel årgang er en veldig fin utgivelse som jeg kjøper hver jul. Men uansett, det viktigste er at jeg får den, og en uke eller to spiller ingen rolle. :-)

donald100
Oslo

25.11.2007, 20:17

Du må se etter et rødt hefte i stående format. Det kan være moro å høre hvor mange butiker du må innom før du endelig finner det. Mulig at bladcentralen har surret det til litt i Oslo også.

Superboy
48 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

25.11.2007, 20:32

Vet ikke om det hører hjemme her eller under "Andre serier", men uansett: I en tid da juleheftene består av 90% resirkulert materiale, står årets Flåklypa-hefte ut som en klar ener. Bladet består av en eneste laaang og morsom historie med Solan i hovedrollen, skrevet av den ikke ukjente Haakon W. Isachsen og glitrende tegnet av den (for meg) ukjente Svein Samuelsen. Selv om du ikke er noen stor Flåklypa-fan, bør du sikre deg dette heftet bare på grunn av tegningene. Detaljrikdommen er utrolig, og alt er helt korrekt gjengitt på en måte som vi ellers bare ser i det beste av fransk/belgiske serier. Nå skal jeg innrømme at som tog-entusiast er jeg forut inntatt. Nesten hele handlingen foregår nemlig på Rørosbanen, og Samuelsens gjengivelse av togets in- og eksteriør der det sliter seg fram gjennom snølandskapet er intet mindre enn fantastisk. Og så får vi selvsagt en dæsj god, gammeldags julestemning på kjøpet. Anbefales!!

Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.

Innlegget blei sist redigert 06.12.2007, 23:49 av Nils Petter

Nils Petter
61 år, Moss

06.12.2007, 23:46

Nils Petter skreiv:

90% resirkulert materiale

Når det fremdeles kommer ut julehefte med Tommy og Tigern, blir jeg nesten lei meg. Watterson har noen av de mest fantastiske julestriper, men likevel.

Nesten hele handlingen foregår nemlig på Rørosbanen, og Samuelsens gjengivelse av togets in- og eksteriør der det sliter seg fram gjennom snølandskapet er intet mindre enn fantastisk. Og så får vi selvsagt en dæsj god, gammeldags julestemning på kjøpet. Anbefales!!

Hvordan vet du dette, har du lest heftet før julaften? ;) Det du forteller om "god gammeldags julestemning," frister meg aller mest. Det er få steder man får slikt, nå til dags.

Av Disney-relaterte juletrykksaker blir det pocketboka DDs Julehistorier på meg. Den er ikke så bra, men det er tradisjon.

"Det er harde tider, gamle venn."

S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach

MatsGull
19 år, Kongsvinger

07.12.2007, 15:01

Ja, jeg tilstår. Jeg har lest det. Julestemningen bygges gradvis opp etttersom toget jobber seg oppover gjennom det snødekte østerdalske vinterlandskapet. Og den slår til for fullt helt mot slutten av historien - uten at jeg vil røpe hva som skjer.

Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.

Nils Petter
61 år, Moss

07.12.2007, 15:21

Nils Petter skreiv:

Ja, jeg tilstår. Jeg har lest det. Julestemningen bygges gradvis opp etttersom toget jobber seg oppover gjennom det snødekte østerdalske vinterlandskapet. Og den slår til for fullt helt mot slutten av historien - uten at jeg vil røpe hva som skjer.

Sitter på toget oppover en snødekt
Østerdalen akkurat nå. Det heftet må kjøpes til returen. (hipp hurra for Opera Mini og mobiltelefon i mangel på noe bedre å finne på. Denne togreisen er, med unntak av en død elg, ganske udramatisk.)
Satser på at de selger det på Tynset nå, til tross for høyt postnummer..

Diff

07.12.2007, 19:29

Nils Petter skreiv:

(...)står årets Flåklypa-hefte ut som en klar ener. Bladet består av en eneste laaang og morsom historie med Solan i hovedrollen, skrevet av den ikke ukjente Haakon W. Isachsen og glitrende tegnet av den (for meg) ukjente Svein Samuelsen. (...) Anbefales!!

Problemer med julehefter er at man desverre ikke kan kjøpe alle:-( Arild Wærness er helt enig med deg i dette Nils Petter. På Serienett går han så langt som å sammenligne det med klassikere som vår alles venn Poirot.

Jeg for min del gleder meg mest til juleheftet for menn med hår på brystet, brylcreem i håret og Elvis på platespilleren; nemlig Rex Rudi. Den gir meg alltid en skikkelig rock'n'roll-julestemning.

Hørte jeg noen si "Kvakk!"???

Jørn McDuck
24 år, Trondheim

07.12.2007, 19:31

Julehefter skal ikke kjøpes. De skal la bli kjøpt, for så å ligge innepakket mens man lurer på hvilket hefte man har blitt utvalgt til å få dette året.

...deretter skal de løpes ned til nærmeste kiosk første handledag etter jul for å raske med seg alt som virker interessant men ikke ble kjøpt i første omgang.

blue blue glass moon
under the crimson air

Adamant
22 år, USA

08.12.2007, 12:41

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.