Andeby Online > Diskusjonsforum > Umulig blad
Gå tilbake til forumoversikta ...

Jeg har vært på loppis og kjøpt et gammelt Donald. Det mangler omslag, noen sider først og sist, og det er ikke sidetall eller historiekode. De fleste historiene har ikke titler. Jeg lurer på hvor gammelt dette bladet er.
Den første historien jobber Donald på bakeri og får hjelp av guttene. Det går ikke så bra. Til slutt skal han lage en kjempepai og den blir fyllt med Hakkespetter.
Den neste historien er om den Lille Snille Ulven. Han og Storeulv får kurver med babyer på døra. Først bjørneungene Trill, TRall og Trull, så stinkdyrene Stink og Dink, og til slutt elefantungen Tulla. Etterhvert blir det en hel dyrehage i huset, men foreldrene henter etterhvert barna. Unntatt stinkdyrene.
I neste historie er Fant så skitten at noen tror han er en forsvunnet brun hund. Han blir tatt med til eierne, men rømmer og bestemmer seg for å finne den hunden de egentlig savner. Han får hjelp av fugler og katter på veien og finner den forsvunne brune hunden som blir kompis med Fant.
Den siste historien heter Mikke Mus i Avkrokdalen og er nok en del av en fortsetteleses historie, for det begynner med "Mikke Mus og Langbein har reist opp for å hjelpe Bestemor med å finne ut hvordor dyrene hennes er blitt så rare. De kommer ut for to bankrøvere som vil skyte skylden for tyveriet over på Mikke og Langbein". Her mangler det noen sider.
Det hadde vært spennende om noen kjenner igjen disse historiene og kan hjelpe til med å finne ut når dette bladet er fra! 
Villas Vidvei
- Andeby i Dag
Jeg går på skolen Ullevål skole
Villas Vidvei
Oslo
22.10.2007, 14:49

Eit raskt Inducks-søk viser at bladet du har fått tak i er nummer 9/1959.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
22.10.2007, 14:53

Hvordan søkte du? Jeg er ikke helt vant med inducks. 
Villas Vidvei
- Andeby i Dag
Jeg går på skolen Ullevål skole
Villas Vidvei
Oslo
22.10.2007, 14:55

Gjorde eit nøkkelordsøk på «Avkrokdalen», fann ut at den historia gjekk i DD&Co 7-9/1959, og sjekka hvilket av dei tre blada som hadde ei historie om Donald som paibaker som førstehistorie.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
22.10.2007, 15:46

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.