Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

HOF nr. fire og fem

Andeby Online > Diskusjonsforum > HOF nr. fire og fem

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Jørn McDuck skreiv:

Sigvald skreiv:

Takket være Egmonts gode service har kortet nå dukket opp også hos meg.

Dette kan vel bare tolkes slik at Olaf endelig har tatt til fornuften og viderebringet forumets klager til sine bestevenner i Egmont kundeservice...

Nei, dette ordnet jeg selv.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

24.09.2007, 03:20

Men hvorfor ikke slik du alltid vil at Olaf skal gjøre det nemlig på vegne av hele AOL ??

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

Innlegget blei sist redigert 24.09.2007, 05:26 av MikroMidas

MikroMidas
45 år, Trondheim

24.09.2007, 05:26

Drikaton skreiv:

..... Det morsomme er at postkortet har et Rosa motiv (ser ut som det er en kompilasjon fra Onkel Skrues Liv og Levnet)

Kan bekrefte at dette er coveret på HOF 5 med Don rosa.

Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©

MikroMidas
45 år, Trondheim

24.09.2007, 19:58

MikroMidas skreiv:

Drikaton skreiv:

..... Det morsomme er at postkortet har et Rosa motiv (ser ut som det er en kompilasjon fra Onkel Skrues Liv og Levnet)

Som betyr at du har fått boka ? (mens vi andre,uheldige, må stå timesvis i kø imorgen...)

Drikaton.

Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme

Drikaton
46 år, Nittedal

24.09.2007, 20:00

Ja?

Villas Vidvei
- Andeby i Dag

Jeg går på skolen Ullevål skole

Villas Vidvei
Oslo

24.09.2007, 20:07

Drikaton skreiv:

Som betyr at du har fått boka ? (mens vi andre,uheldige, må stå timesvis i kø imorgen...)

Stakkars deg...

Vi virkelig uheldige må vente over en måned før vi får den i postkassen...

borteherfra
15 år, Tromsø

24.09.2007, 20:23

Azzout skreiv:

Drikaton skreiv:

Stakkars deg...

Med mindre den finnes på svensk i Göteborg...

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
41 år, Stavanger

24.09.2007, 20:35

Sigvald skreiv:

Azzout skreiv:

Drikaton skreiv:

Stakkars deg...

Med mindre den finnes på svensk i Göteborg...

Ja, men det har dessverre ingen betydning for min del...

Håper du og alle andre som skal til Göteborg får tak i boken.
Eneste ulempe da er at du vel som vanlig vil skryte i lange baner over å ha fått boken lenge før de fleste andre?;-)

borteherfra
15 år, Tromsø

24.09.2007, 20:47

Sigvald skreiv:

[....Med mindre den finnes på svensk i Göteborg...

Ikkeno alternativ, må ha boken på mitt originalspråk. Så jeg venter til neste år og kjøper den i butikken da. Den svenske er riktignok litt bedre enn den norske, med nydelig smussomslag. Nesten så jeg får lysst til å kjøpe den svenske , kaste boken og sette smusssomslaget på min norske utgave, men bare nesten...

49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

24.09.2007, 21:10

MikroMidas skreiv:

Drikaton skreiv:

Hvor kan man få et gløtt av motivet?

Øyvind Braaten: Vet du hvor man kan se bilder av smussomslagene?

Innlegget blei sist redigert 24.09.2007, 22:13 av borteherfra

borteherfra
15 år, Tromsø

24.09.2007, 22:09

Azzout skreiv:

...Øyvind Braaten: Vet du hvor man kan se bilder av smussomslagene?

Nei, dessverre. Motivet er det samme som på boken.

49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

25.09.2007, 17:17

Kan noen her som fik HOF 5 på Tronsmo være greie å fortelle om historienes titler er de samme som før, eller om noe er endret? Jeg har sålangt kun den svenske utgaven av HOF 5 - der er det ingen endringer i titlene.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 04.10.2007, 00:36 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

04.10.2007, 00:32

Sigvald skreiv:

Kan noen her som fik HOF 5 på Tronsmo være greie å fortelle om historienes titler er de samme som før, eller om noe er endret? Jeg har sålangt kun den svenske utgaven av HOF 5 - der er det ingen endringer i titlene.

Kapitell 12 har endret tittel, fra "Eneboeren på herregården" til "Eneboeren i herskapshuset".
Når det gjelder de 2 siste historiene, så har jeg ikke originalene tilgjengelig, men de heter hhv. "Visdommens voktere" og "Fra Andeby til Lillehammer"

Drikaton.

Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme

Drikaton
46 år, Nittedal

04.10.2007, 09:58

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Men når det er snakk om ei signering *i Oslo*, er det jo ikkje så rart at dei veljar å prioritere dei i Osloområdet, er det vel? Å sende ut postkort til ALLE abonnentene sine er svinaktig dyrt, er det ikkje?

Heile poenget med dette postkortet er jo å lokke folk til Tronsmo. Kvifor kaste bort pengar på å sende ut slikt til dei av oss som eigentleg ikkje har moglegheit til å kome seg dit?

Fordi det blir feil at kun noen få "priviligerte" skal få muligheten til å tjene gode penger på slike samleobjekter - slik som her

Den nevnte auksjonen der derfor moralsk forkastelig på samme vis som da en person ville selge Don Rosas adresse - frekkheten og grådigheten kjenner tydeligvis dessverre ingen grenser. Du bør derfor vurdere å anmelde vedkommende til auksjonssiden på vegne av seriøse samlere/AOLere som som ikke har blitt samme gode til del kun fordi de bor på feil sted i landet.

PS!
Kan en av dere heldige som alt har den norske HOF-5 være greie å hjelpe til med å indeksere denne for INDUCKS? INDUCKSør Einar Myhre er fra Sørlandet og er således ikke blant de heldige som fikk anledning til å motta boken på Tronsmo.

Drikaton skreiv:

Sigvald skreiv:

Kapitell 12 har endret tittel, fra "Eneboeren på herregården" til "Eneboeren i herskapshuset".
Når det gjelder de 2 siste historiene, så har jeg ikke originalene tilgjengelig, men de heter hhv. "Visdommens voktere" og "Fra Andeby til Lillehammer"

Tusen takk skal du ha! De to siste har da beholdt sine titler.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 05.10.2007, 21:35 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

05.10.2007, 21:31

Sigvald skreiv:

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Men når det er snakk om ei signering *i Oslo*, er det jo ikkje så rart at dei veljar å prioritere dei i Osloområdet, er det vel? Å sende ut postkort til ALLE abonnentene sine er svinaktig dyrt, er det ikkje?

Heile poenget med dette postkortet er jo å lokke folk til Tronsmo. Kvifor kaste bort pengar på å sende ut slikt til dei av oss som eigentleg ikkje har moglegheit til å kome seg dit?

Fordi det blir feil at kun noen få "priviligerte" skal få muligheten til å tjene gode penger på slike samleobjekter - slik som her

Den nevnte auksjonen der derfor moralsk forkastelig på samme vis som da en person ville selge Don Rosas adresse - frekkheten og grådigheten kjenner tydeligvis dessverre ingen grenser. Du bør derfor vurdere å anmelde vedkommende til auksjonssiden på vegne av seriøse samlere/AOLere som som ikke har blitt samme gode til del kun fordi de bor på feil sted i landet.

Mener å huske (igjen..) at Olaf ikke utfører hverken anmeldelser eller henvendelser til Egmont på vegne av AOL eller andre. Har du glemt det??
Jeg kunne også godt tenkt meg å høre begrunnelsen for at det ikke skulle være tillatt å selge et postkort på Qxl, såfremt det ikke er tyvgods.
Et siste tips må vel være at du flytter inn til Oslo, fra din lille provinsby,slik at du slipper å irritere deg hver gang "urett" skjer.

Drikaton.

Drikaton
46 år, Nittedal

05.10.2007, 21:44

Sigvald skreiv:

anmelde

Nå igjen?

«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»

Vegar
19 år, Trondheim

05.10.2007, 23:20

Drikaton skreiv:

Mener å huske (igjen..) at Olaf ikke utfører hverken anmeldelser eller henvendelser til Egmont på vegne av AOL eller andre.

Han gjorde vel det da en fyr prøvde å selge Don Rosas adresse til uvitende ofre?

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
41 år, Stavanger

06.10.2007, 02:27

Det er da vitterlig forskjell på å prøve å "svindle" til seg penger for opplysninger man kan finne ved hjelp av et internettsøk, og det å selge et postkort som er ærlig og redelig mottatt i posten......Det ble dessuten lagt ut med en utropspris på 1 kr. At gærne samlere er villige til å betale mye for det er ikke selgerens sak..B-)

"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"

whitesand
39 år, Kristiansund

06.10.2007, 11:39

Er det noen som vet noe nærmere om når Don Rosa bok 5 kommer ut i løssalg?

Frænas nasjonalsang
(mel: Jeg er Havren)

I e frening I he spisse sko
I e fødd i bil mæ stereo,
Håret mett er fullt tå sjeselin,
deffær e I no so blank å fin

Jendem

02.06.2008, 01:33

Sigvald skreiv:

Apropos endring i titler: jeg sitter nå og leser i den amerikanske utgivelsen av The Life and Times of $crooge McDuck. Jeg er nettopp ferdig med historien "Of Ducks and Dimes and Destinies" og ser at i historiens første rute, like under tittelen står det skrevet i sort tusj: chapter 0 of The Life and Times of $crooge McDuck.

Nå er saken den: Jeg mener å huske at den historien ble laget før serien "Skrues liv", men utgitt etter at Skrues liv var ferdig utgitt. Er det Don Rosa som har skrevet inn "chapter 0 of the Life and Times of $crooge McDuck" slik at dette er en del av den offisielle tittelen eller er det Gemstone som har tilføyd denne linjen for sammenhengen sin del?

-Nei til sensur eller annen ombrekking av tegneserier

donaldist
22 år, Namdalseid

10.06.2008, 00:05

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.