Andeby Online > Diskusjonsforum > Carl Barks samlede verk
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Drikaton skreiv:
Men Egmont har vel ikke veldig gode rutiner på å oppdatere web-sider med informasjon.
Noko som er svært synd, då vi i denne informasjonsalderen har vent oss til å kunne gjera ting på nett, og difor legg større tillit i nettsidene til Egmont enn vi burde ha gjort. serieverket.no og serie.no er teikn på at dei kan når dei vil, men carlbarks.no er diverre eit tydeleg signal om at ikkje alt er som det skal. Eg meiner, denne tråden blei starta fordi Egmont ikkje hadde fjerna søknadsskjemaet på carlbarks.no og heller ikkje klarer å sende ein e-post til dei som bestiller der dei opplyser om at beklager, verket er utsolgt for over eit år sidan.
Carlbarks.no var ei veldig fin side då serien starta, då kunne ein få informasjon om kva ein hadde i vente, og ikkje minst var det kjempeenkelt å bestille abonnement der. Men så hadde heimesidene utspelt si rolle då promotering av verket ikkje lenger var nødvendig, og då slutta dei å oppdatere.
Det er tydeleg at dette er eit satsningsområde for Egmont, men dei kunne godt ha satsa langt betre på dette. Som å halde carlbarks.no oppdatert. Som å faktisk linke til sine eigne sider (kvifor er det ikkje link til carlbarks.no verken frå egmont.no eller donald.no (meiner iallfall at det ikkje er det, har ikkje tid til å finlese no)?). Som å vera tilgjengelege på e-post (Donald Duck & Co. har ikkje ei e-postadresse! Kvifor i alle dagar har dei ikkje det?). Som å fikse nettsidene sine i løpet av «nokre dagar» når det er det dei går ut og lover, og ikkje ha «Arbeid pågår» liggjande i eit halvt år etter at dei første annonsene for sida har kome i Dagbladet.
Nettsatsinga til Egmont er heilt klart på veg opp (eit tiltak som t.d. pondus.no trur eg ikkje vi kunne ha drøymt om for nokre år sidan), og det håper eg verkeleg at held fram.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
06.09.2007, 09:39

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Drikaton skreiv:
Men Egmont har vel ikke veldig gode rutiner på å oppdatere web-sider med informasjon.
.
Carlbarks.no var ei veldig fin side då serien starta, då kunne ein få informasjon om kva ein hadde i vente, og ikkje minst var det kjempeenkelt å bestille abonnement der. Men så hadde heimesidene utspelt si rolle då promotering av verket ikkje lenger var nødvendig, og då slutta dei å oppdatere.
Men danskene greier dette bedre. www.carl-barks.dk har hele tiden hatt oppdateringer til glede for danske abonnenter.
Drikaton.
Guffen D. - sannsynligvis den morsomste skribenten i nyere, norsk nett-donaldisme
Drikaton
45 år, Nittedal
06.09.2007, 10:01

Drikaton skreiv:
176-167 skreiv:
Lurer om det er mange av oss som mister tro på å få CBSV 7-pakken i de nærmeste dager?
Egmont har sagt at CBSV-7 sendes ut fortløpende de 14 første dagene av september. Jeg fikk min pakke idag.
I har i dag fått vite at forsinkelsene skyldes sammenfall av små forsinkelser i flere ledd, som tilsammen medførte en merkbar forsinkelse i siste ledd. Videre heter det at dette ikke ventes å få noen konsekvenser for de neste boksene. Alle bokser i sett 7 skal nå være sendt ut.
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
06.09.2007, 17:33

Sigvald skreiv:
I har i dag fått vite at forsinkelsene skyldes sammenfall av små forsinkelser i flere ledd, som tilsammen medførte en merkbar forsinkelse i siste ledd. Videre heter det at dette ikke ventes å få noen konsekvenser for de neste boksene. Alle bokser i sett 7 skal nå være sendt ut.
Godt å høyra at alt er i orden -- takk for oppdateringa! :-)
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Innlegget blei sist redigert 07.09.2007, 08:20 av Olaf Moriarty Solstrand
Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø
06.09.2007, 19:50

Sigvald skreiv:
.... Alle bokser i sett 7 skal nå være sendt ut.
Da får jeg noe å lese på i høstferien.
Superboy
48 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
06.09.2007, 20:38

Muligens en litt kynisk måte å se det på, men: Hva går jeg glipp av ved å ikke abonnere på CBSV? Er ikke så å si alle historiene hans utgitt i Donald Duck & Co, samt gullbøker og kjempebøker opp gjennom årene?
Det jeg mener er at hvis du har alle Donald-bladene fra og med 1948, og alle gullbøkene, har man ikke da alt han har gitt ut? Eller har jeg misforstått kraftig her?
Samler jo mest på historier, og ikke utgivelser.
"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"
whitesand
39 år, Kristiansund
06.09.2007, 20:44

whitesand skreiv:
Muligens en litt kynisk måte å se det på, men: Hva går jeg glipp av ved å ikke abonnere på CBSV? Er ikke så å si alle historiene hans utgitt i Donald Duck & Co, samt gullbøker og kjempebøker opp gjennom årene?
Det jeg mener er at hvis du har alle Donald-bladene fra og med 1948, og alle gullbøkene, har man ikke da alt han har gitt ut? Eller har jeg misforstått kraftig her?
I bind 27 finnes bl.a. "Fantomet i Notre Duck" for første gang i komplett, uombrutt utgave på norsk.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Sigvald
41 år, Stavanger
06.09.2007, 22:42

Sigvald skreiv:
Alle bokser i sett 7 skal nå være sendt ut.
Høres bra ut. Jeg skal oppdatere Dere med når jeg som siste mann (som vanlig) mottar verket.
Sigvald skreiv:
I bind 27 finnes bl.a. "Fantomet i Notre Duck" for første gang i komplett, uombrutt utgave på norsk.
Har litt problemer med å forstå hva du egentlig mener her. Hva betyr eller mener du med
uombrudt ????
Nesten helt B O R T E herfra, Livet er for kort til å fylle det med andre sin syting .........
Hvorfor kan du lese her , eller her. En klassiker til glede for nye lesere.
Slike "eksperter" synes ofte å ha en overdrevet tro på egen smak og egen innsikt ©
MikroMidas
45 år, Trondheim
06.09.2007, 23:16

Regner med at han mener at den er trykket i sin originale layout, i forhold til f.eks kjempebøkene.
Men regner ikke med at det er så mye mer i den originale historien som kan heve lese-opplevelsen ut over den opplevelsen man får av å lese historien i DD 47-49 1996.
Men tenkte egentlig mest på om det er mange historier som utgis i CBSV som aldri har vært utgitt i Norge tidligere, som jeg går går glipp av. Noe jeg ikke tror det er.
whitesand
39 år, Kristiansund
06.09.2007, 23:25

whitesand skreiv:
Regner med at han mener at den er trykket i sin originale layout, i forhold til f.eks kjempebøkene.
Korrekt!
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Sigvald
41 år, Stavanger
07.09.2007, 00:15

whitesand skreiv:
Har tatt en superrask gjennomgang av de 7 først boksene. (Så rask at det godt kan være ting jeg har oversett)
Ikke tidligere utgitt i Norge:
Pluto saves the ship
Donald Duck's Atom Bomb
The Lemonade King (bildebok)
Donald Duck and the Christmas Carol (bildebok)
Donald Duck and the Boys (bildebok)
Donald Duck Tells About Kites
2 Onkel Skrue ensidere
1 Donald ensider
Skrue 1/2 side
Ole, Dole og Doffen - 1/2 side
Utgitt, men ikke i Donald Duck (inkl. ekstrahefter) eller Gullbøker (Inkluderer CB julespesial siden den har lik design)
Maharajah Donald
The Riddle of the Red Hat
Daisy Duck's Diary: Daringly Different
Daisy Duck's Diary: False Flattery
The Invisible Intruder
August Accident
6 Onkel Skrue ensidere
1 Dolly ensider
3 Donald ensidere
Det vil vel dukke opp ennå litt i de tre siste kassettene. Det er vel hvertfall flere historier i bok 29 og 30 som ikke fins på norsk. (f.eks. enkelte hakkespetthistorier og Somewhere in Nowhere)
I tillegg er noen historier for første gang trykt komplette, usensurerte og/eller uredigerte.
De som ikke er tegnet av Barks blir også tegnet på nytt av Jippes for å likne Barks mest mulig. CBSV inneholder også mange forsider, malerier og annet som er upublisert i Norge og en ca. 1500 siders biografi.
ばか! (Baka!)
Innlegget blei sist redigert 07.09.2007, 00:52 av Chrisron
Chrisron
31 år, Tønsberg
07.09.2007, 00:51

Chrisron skreiv:
...... og en ca. 1500 siders biografi.
Chrisron har laget en fin oversikt her.
whitesand skreiv:
......Samler jo mest på historier, og ikke utgivelser.
Dette er en flott utgivelse. Er enig i at man ikke bør ha alle utgaver av alt som blir trykket av Barks. Men dette er den beste utgivelsen, med et flott format, god trykk. Mange av gullbøkene blir med sine grelle farger, noen skikkelige småtasser i forhold. I CBSV kommer alle historiene i kronologisk ordning og det er moro å se hvordan Barks tegninger forandret seg over tid.
Superboy
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
07.09.2007, 07:14

Øyvind Braaten skreiv:
Men dette er den beste utgivelsen, med et flott format, god trykk. Mange av gullbøkene blir med sine grelle farger, noen skikkelige småtasser i forhold. I CBSV kommer alle historiene i kronologisk ordning og det er moro å se hvordan Barks tegninger forandret seg over tid.
Gode poenger. Og veldig praktisk å kunne ha alt samlet på ett sted. Har uansett forståelse for at en som har nesten alle historiene kan velge å ikke kjøpe. Det koster jo tross alt ganske så mye penger.
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
07.09.2007, 11:33

Chrisron skreiv:
..... Har uansett forståelse for at en som har nesten alle historiene kan velge å ikke kjøpe. Det koster jo tross alt ganske så mye penger.
Alting er relativt. Jeg har en bil som koster mer, selv om vi har en annen bil fra før. Men jeg har mye mer glede av CBSV, og hadde gladelig solgt bilen dersom jeg måtte det.
Superboy
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
07.09.2007, 17:38

Maharajah Donald har jeg i kjempebokformat.
The Riddle of the Red Hat har jeg i Carl Barks 100 år-heftet.
Resten har jeg nok ikke, men tror nok jeg klarer og leve uten.
Men for all del: Misforstå meg ikke, all ære til de som har sett seg råd til denne samlingen. Det er utelukkende økonomiske grunner til at jeg ikke abonnerer, og ikke fordi jeg "har alt fra før".. Skulle nok ønsket meg denne samlingen, men det ble andre ting som vant på prioriteringslisten denne gang.
whitesand
39 år, Kristiansund
07.09.2007, 19:02

Jeg skulle gjerne hatt CBSV, men jeg har Carl Barks Library in Color fra før og såvidt jeg skjønner har denne samlingen like bra trykk-kvalitet og farger som Samlede Verker, selv om den ikke tar seg like flott ut i bokhylla (sukk).
Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.
Nils Petter
61 år, Moss
07.09.2007, 21:19

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.