Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Hvor selger man tegneserier ?

Andeby Online > Diskusjonsforum > Hvor selger man tegneserier ?

Gå tilbake til forumoversikta ...

Hei. Jeg er ny her, men synes QXL og slikt er veldig tungvint.
Har endel tegneserier, jeg vil selge..
95% av dem er som nye, dvs veldig bra stand.
Noen som vet om andre steder å selge tegneserier på enn på qxl--
Jeg er ikke mobil, så å reise til Oslo eller andre storbyer for å selge er uaktuelt.

Alle råd/tips mottas gjerne..

Eirik

EirikGT
33 år, Arendal

27.06.2007, 15:56

La merke til at det også var bruktbørs her NÅ..
Er den grei å bruke ?

EirikGT
33 år, Arendal

27.06.2007, 16:03

Har solgt via bruktbørsen her og det var OK. Er det annet enn Disney, så send meg gjerne ei liste over det som er til salgs om du har...

Den som har flest dingser når man dør har vunnet!

GPLongford
42 år, Meløy

27.06.2007, 17:58

Har ikke noen liste, enda.. Vurderer å lage en..

Så bare at bruktbørsen her var på maks 50 linjer, og den gikk tilbake 2 år, så jeg antok at den ikke er superseriøs.

EirikGT
33 år, Arendal

27.06.2007, 19:44

EirikGT skreiv:

.....Jeg er ikke mobil, så å reise til Oslo eller andre storbyer for å selge er uaktuelt.

Eirik

Det er også noen småbyer som egner seg. Det spørs hvor du bor.

Superboy
48 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

27.06.2007, 20:07

EirikGT skreiv:

Har ikke noen liste, enda.. Vurderer å lage en..

Så bare at bruktbørsen her var på maks 50 linjer, og den gikk tilbake 2 år, så jeg antok at den ikke er superseriøs.

Heller de som legger ut annonser som ikke er flinke til å slette / redigere etter salg / kjøp?

Den som har flest dingser når man dør har vunnet!

GPLongford
42 år, Meløy

27.06.2007, 20:44

Bor i Arendal.. 7mil fr Kristiansand, 25 mil fra Oslo.

EirikGT
33 år, Arendal

27.06.2007, 21:02

Hvilke bruktbørser anser du for å være supersæriøs?

Det er mange som lager en bruker bare for å legge ut èn enkelt annonse.
Når varen er solgt, har de helt glemt denne siden, og annonsen blir værende helt til Olaf sletter den.
Jeg er sikkert ikke den eneste som har funnet dette svært plagsomt?

Men vi kan heller ikke forvente at Olaf skal oppsøke alle som har lagt noe ut til salg, for å finne ut om annonsen skal slettes...

Jeg er ikke overtroisk, men jeg tror på uflaks...

Innlegget blei sist redigert 27.06.2007, 21:05 av Azzout

Azzout
14 år, Tromsø

27.06.2007, 21:04

Prøv **Seriebutikken** . Her kan du ordne mye via posten, kommer nok litt an på hva du skal selge. Ring 69 14 95 00 eller mail sven@seriebutikken.no
http://www.seriebutikken.no/

Superboy
48 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

27.06.2007, 21:40

ok, wow.. Dette blir mange sider med tegneserier.
Ikke at jeg har enormt mye, men det er en del som kan bort. Mesteparten er også i veldig bra stand.. Mye er bare lest 1 gang..
Sprint, Tommy & Tigern, Disney album, Conan blad -album -spesial -softcover og -hardcover-bøker, Onkel Skrue Pocket + Kvakk, Spesialutgivelser (jubileumsblad), Donald Show, Tegneseriebokklubben, Walt Disney Godbiter og endel til..

EirikGT
33 år, Arendal

28.06.2007, 13:04

Hm, du kan sende meg en liste over Conan-greiene dine med prisforslag, så skal jeg se om jeg kan få overtatt noe av det.

blue blue glass moon
under the crimson air

Adamant
22 år, USA

01.07.2007, 20:24

EirikGT skreiv:

Hei. Jeg er ny her, men synes QXL og slikt er veldig tungvint.
Har endel tegneserier, jeg vil selge..
95% av dem er som nye, dvs veldig bra stand.
Noen som vet om andre steder å selge tegneserier på enn på qxl--
Jeg er ikke mobil, så å reise til Oslo eller andre storbyer for å selge er uaktuelt.

Eirik

Jeg tillater meg å lure på hva det er som så tungvint med QXL? Spesielt når du ikke er mobil så må da QXL være en av de enkleste måtene å selge på. Jeg gjør oppmerskom på at jeg ikke kjenner dine beveggrunner for å ville unngå QXL, og jeg snakker nå kun ut fra egen erfaring.

Jeg har selv solgt en hel del tegneserier via QXL det siste halvannet året, og jeg synes det er en særdeles enkel og sikker måte å selge på.

3 gode grunner til å velge QXL;
- Man når langt utover sitt eget distrikt og nærmiljø.
- Man kan selge direkte til samlere uten mellomledd.
- Ved budrunder kan man oppnå en tilnærmet riktig markedspris.

Jeg synes det er ganske artig å putte ut en haug med tegneserier på QXL og la de ligge der å godgjøre seg i ca. 10 dager for så å se hvordan det har gått. Av og til er det liten respons, men noen ganger blir man også overrasket over hva som vekker interesse hos folk.

Som eksempel la jeg en gang ut et Mikke Mus giveaway som hadde fulgt med Hjemmet en gang på 80-tallet. Jeg trodde 5 kroner kunne være en passende pris for en slik lefse, men før jeg visste ordet av det var prisen nådd opp i ca. 300 kroner. Slikt gjør det både artig og inspirerende å bruke nettauksjoner fremfor å selge til f.eks. antikvariater.

Innlegget blei sist redigert 01.07.2007, 20:52 av Nestor Burma

Nestor Burma
43 år, Trondheim

01.07.2007, 20:49

Man risikerer selvsagt også å få langt mindre enn ønsket for en vare dersom folk som kunne tenke seg å betale for den ikke oppdager auksjonen - det bor ikke så mange folk i Norge, og auksjonen er ikke på nett alt for mange dagene. Riktignok er Donald-relatert materiale populært nok til at en kan få en god pris, men mer uvanlige saker er mer risikabelt.

blue blue glass moon
under the crimson air

Adamant
22 år, USA

02.07.2007, 03:59

Adamant skreiv:

Man risikerer selvsagt også å få langt mindre enn ønsket for en vare dersom folk som kunne tenke seg å betale for den ikke oppdager auksjonen - det bor ikke så mange folk i Norge, og auksjonen er ikke på nett alt for mange dagene. Riktignok er Donald-relatert materiale populært nok til at en kan få en god pris, men mer uvanlige saker er mer risikabelt.

Det er det som er utfordringen når man skal selge noe, nemlig å nå ut til de som er interessert. Der tror jeg generelt sett at QXL er blant de salgsstedene som når videst ut.

Men om man skal selge mer spesifike ting som Disney-serier eller f.eks. Fantomet-blader, så er det kanskje like nyttig å forsøke henholdsvis Andeby Online eller fantomet.org.

For det skal innrømmes, av og til er responsen overraskende lav på QXL også. Nevnte Fantomet-blader har vist seg utrolig vanskelig å selge, og da jeg la ut noen Onkel Skrue-pocket, et par Donald julehefter fra sent 70-tall samt et par andre Disney-ting så var også interessen der bemerkelsesverdig lav.

Kanskje jeg burde ha prøvd AOLs bruktbørs også.

Nestor Burma
43 år, Trondheim

02.07.2007, 08:12

Det er dette med enkeltobjekter kontra hele årganger som er "problemet" synes jeg. Ser selv det når jeg finner komplette ting på nettet, eller sammenstillinger hvor jeg bare vil ha noen få av bladene.. Da dropper jeg heller budet ofte.
I tillegg er det dette med prisen. Noen ting selger man jo for det man kan få for dem, endre ting ønsker man litt mer for. Det er ikke sikkert markedet vil gi dette, dermed kan man fort sitte med skjegget i postkassa økonomisk.
Nå skal ikke jeg si at man kan tjene stort på slikt. Men som du selv sa Nestor, noen ting kan overraske ..
Jeg har heller ikke rukket å få tak i en index, så jeg vet ikke om jeg sitter på noen småting her og der som faktisk er verdt noe..
Index/prisliste er bestilt hos seriebutikken..

EirikGT
33 år, Arendal

02.07.2007, 15:46

EirikGT skreiv:

(..), endre ting ønsker man litt mer for. Det er ikke sikkert markedet vil gi dette, dermed kan man fort sitte med skjegget i postkassa økonomisk.

QXL opererer jo med minstepris. Da taper du jo ingenting annet enn at du risikerer at ingen vil kjøpe..

Diff

02.07.2007, 17:33

Problemet er at folk sjelden er villige til å by dersom minsteprisen er høy. Har de først begynt å by, og havner i en budkrig med andre interesserte, kan de derimot øke budet en god del, siden de har bestemt seg for at de vil ha denne gjenstanden. Dette gjelder mer ebay enn QXL, ettersom QXL forlenger auksjonen slik at det alltid vil være minst 5 minutter igjen å by etter at siste bud er gitt, som gir folk muligheten til å by det de faktisk vil gi. På ebay ender auksjonen det fastsatte klokkeslettet, og den som bød mest før dette skjer, vinner - dermed er det ofte lurt å komme med et relativt høyt bud mot slutten av auksjonen, slik at folk som ser dette ikke overgår det med et eget bud før tiden er ute.

blue blue glass moon
under the crimson air

Adamant
22 år, USA

03.07.2007, 02:56

Adamant skreiv:

ettersom QXL forlenger auksjonen slik at det alltid vil være minst 5 minutter igjen å by etter at siste bud er gitt, som gir folk muligheten til å by det de faktisk vil gi.

Mon tro hva Einherje tenker nå... :-)

Jeg er ikke overtroisk, men jeg tror på uflaks...

Azzout
14 år, Tromsø

03.07.2007, 12:50

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.