Andeby Online > Diskusjonsforum > Over og ut for D.U.C.K.hunt?
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

D.U.C.K.hunt:
http://www.duckhunt.de/
har ikke vært oppdatert på svært lang tid og ligger nå nede.
Tiden er kanskje inne til å spørre seg om tiden nå er ute for D.U.C.K.hunt slik vi til nå har kjent denne portalen?
AC har alt tidligere etterlyst liknende initiativer fra yngre Don Rosa fans. Dette er tanker jeg støtter.
Mitt håp er at et nytt "D.U.C.K.hunt" kan stables på bena fra grunnen av og fortsette der det gamle slapp. Alle erfaringer viser vel at det er flere ulemper enn fordeler med å spre seksjonene på flere ulike tilfeldige servere. Et nytt "D.U.C.K.hunt" bør derfor, etter mitt skjønn, være samlet på én server UTEN reklame, o.l. Et nytt "D.U.C.K.hunt" bør vel også ha bånd til INDUCKS/COA, da et slik samarbeid vil være til fordel for begge parter (jfr. indexer, cover presentasjoner, o.l.). Et nytt "D.U.C.K.hunt" kan med fordel ha en markant grad av standard layout/design - en moderert form av Wiki-prinsippet tror jeg ville vært flott.
Hva sier dere?
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
27.06.2007, 15:38

Jeg sier som jeg sa i DDF(r)-forumet:
Ville det ikke være lettere om du tok hele "D.U.C.K.hunt" til din egen flotte hjemmeside, Sigvald?
Innlegget blei sist redigert 27.06.2007, 16:10 av borteherfra
borteherfra
15 år, Tromsø
27.06.2007, 16:10

Azzout skreiv:
Jeg sier som jeg sa i DDF(r)-forumet:
Ville det ikke være lettere om du tok hele "D.U.C.K.hunt" til din egen flotte hjemmeside, Sigvald?
Tviler på det. Jeg er glad så lenge jeg får ha sidene mine der de er. I så måte tror jeg ikke det vil være et sjakktrekk å legge inn alt det andre der i tillegg.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Sigvald
41 år, Stavanger
27.06.2007, 17:02

Don Rosa-interessa er kanskje ikkje så stor lenger, ettersom han ikkje lagar nye seriar for tida. Synd det, for D.U.C.K.hunt var ei bra og nyttig side.
«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.
Sølve
19 år, Ullensvang
28.06.2007, 13:17

Sølve skreiv:
Don Rosa-interessa er kanskje ikkje så stor lenger, ettersom han ikkje lagar nye seriar for tida. Synd det, for D.U.C.K.hunt var ei bra og nyttig side.
At D.U.C.K.hunt er nede skyldes ikke en eventuelt synkende interesse for Don Rosa, men heller serverproblemer OG at de fleste bak D.U.C.K.hunt etterhvert har flyttet sitt hovedfokus til annet hold. Så lenge D.U.C.K.hunt er tuftet på frivillig innsats - er det da også 100% legitimt å prioritere andre ting. Alle som opp gjennom årene har bidratt til å bygge opp D.U.C.K.hunt fortjener en velfortjent honnør for innsatsen - totalt uavhengig av deres nåværende forhold til D.U.C.K.hunt.
Personlig mener jeg at det fremdeles er behov for/plass til en side av D.U.C.K.hunts kaliber. Det er jeg da også 100% beredt til å bidra maksimalt til, men jeg kan IKKE gjøre det alene. Jeg har en hel del å bidra med, men har IKKE muligheter for å bidra med tilstrekkelig serverplass og har heller ikke de kunnskaper om javascript o.l. som trengs for å bygge opp en hovedside som er tilstrekkelig funksjonell i forhold til dagens krav.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Innlegget blei sist redigert 02.07.2007, 00:21 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
28.06.2007, 15:54

Sigvald skreiv:
At D.U.C.K.hunt er nede skyldes ikke eventuelt synkende interesse for Don Rosa, men heller serverproblemer og at de fleste bak D.U.C.K.hunt fokuserer på egen karriere fremfor hobbyrelaterte ting (jfr. Thomas og AC). Personlig mener jeg at det fremdeles er behov for/plass til en side av D.U.C.K.hunts kaliber.
Ja, Arpin Lusène holder visst på med noe slikt.
borteherfra
15 år, Tromsø
28.06.2007, 16:25

Sigvald skreiv:
At D.U.C.K.hunt er nede skyldes ikke eventuelt synkende interesse for Don Rosa, men heller serverproblemer og at de fleste bak D.U.C.K.hunt fokuserer på egen karriere fremfor hobbyrelaterte ting (jfr. Thomas og AC).
Så fik man lige skylden for det også... Sigvald, hvordan kan du sige, at du ikke vil tage noget af arbejdet ved DUCKhunt-siderne, og derefter isamme åndedræt begrunde inaktiviteten med, at AC og jeg ikke bruger tid på siderne?!? Pokkers til dobbeltmoral, siger jeg bare! Som sagt så mange gange før angående frivillige projekter: Hvis man er utilfreds, SÅ BIDRAG SELV!!
Thomas Pryds Lauritsen
pryds
28 år, Danmark
01.07.2007, 10:58

Sigvald skreiv
fokuserer på egen karriere fremfor hobbyrelaterte ting (jfr. Thomas og AC).
Den var under lavmålet, Sigvald...
Jeg har den holdning at det er fuldt legitimt at fokusere på det man interesserer sig mest for - for mig er det bibliotekarstudiet og DDF(R), og ikke lige duckhunt for tiden. Duckhunt har ikke rigtig været noget de sidste mange år - jeg har vist før foreslået dig og andre gode sider at gå i kompagniskab og lave en genoplivning.
Pas lige på, at du ikke gør folk kede af det!!!
Remember: It all started with a mouse
AC
29 år, Danmark
01.07.2007, 17:54

pryds skreiv:
Sigvald skreiv:
At D.U.C.K.hunt er nede skyldes ikke eventuelt synkende interesse for Don Rosa, men heller serverproblemer og at de fleste bak D.U.C.K.hunt fokuserer på egen karriere fremfor hobbyrelaterte ting (jfr. Thomas og AC).
Så fik man lige skylden for det også... Sigvald, hvordan kan du sige, at du ikke vil tage noget af arbejdet ved DUCKhunt-siderne, og derefter isamme åndedræt begrunde inaktiviteten med, at AC og jeg ikke bruger tid på siderne?!? Pokkers til dobbeltmoral, siger jeg bare! Som sagt så mange gange før angående frivillige projekter: Hvis man er utilfreds, SÅ BIDRAG SELV!!
Jeg har da hele tiden stått på og jobbet med mine sider - og føler slett ikke at jeg på noen måte skulle trenge å føle skam over manglende innsats. Jeg har dog ikke de samme kunnskaper om javascript o.l. som deg, Olaf og andre. Jeg har heller ingen egen serverplass som egner seg til å huse hele D.U.C.K.hunt. Det er derfor totalt urimelig å forlange at jeg skal overta hele D.U.C.K.hunt (dersom det var det du mente).
AC skreiv:
Jeg har den holdning at det er fuldt legitimt at fokusere på det man interesserer sig mest for - for mig er det bibliotekarstudiet og DDF(R), og ikke lige duckhunt for tiden.
Og det er da også helt i orden. Jeg har aldri påstått noe annet.
Duckhunt har ikke rigtig været noget de sidste mange år - jeg har vist før foreslået dig og andre gode sider at gå i kompagniskab og lave en genoplivning.
Dersom du leser mitt første innlegg i denne tråden på nytt vi du se at det også er mitt syn å samarbeide med unge ivrige Rosaister.
Jeg beklager forøvrig at jeg åpenbart må ha ordlagt meg på en uheldig måte som har lagt grunnen for misforståelser. Det har selvsagt aldri vært min hensikt å nedvurdere deres mangeårige innsats overfor D.U.C.K.hunt.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Innlegget blei sist redigert 02.07.2007, 02:39 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
01.07.2007, 18:01

Sigvald skreiv:
Ikke la din eventuelt dårlige samvittighet over at du nedprioriterer din hobby gå ut over andre.
Hvordan kan noen ha dårlig samvittighet over ikke å holde på med hobbyen sin? Er ikke en hobby noe en driver med hvis en har tid til overs, overskudd og lyst? Du nevner at du ikke trenger føle noen skam, siden du har stått på og jobbet med sidene dine. Bør altså de som ikke har gjort det føle skam? Det blir som å fortelle en som samler på frimerker og som av mange ulike årsaker (liten tid, manglende interesse) slutter å samle på nye frimerker, at han burde skamme seg! Er det ikke hans egen privatsak om han vil fortsette å samle på frimerker eller ikke?
Tommy
24 år, Odda
01.07.2007, 19:25

Tommy skreiv:
Sigvald skreiv:
Ikke la din eventuelt dårlige samvittighet over at du nedprioriterer din hobby gå ut over andre.
Hvordan kan noen ha dårlig samvittighet over ikke å holde på med hobbyen sin? Er ikke en hobby noe en driver med hvis en har tid til overs, overskudd og lyst?
Helt korrekt!
Du nevner at du ikke trenger føle noen skam, siden du har stått på og jobbet med sidene dine.
Korrekt - Dette er mitt tilsvar til utsagnet: "Hvis man er utilfreds, SÅ BIDRAG SELV!!" som vel er en påstand om at jeg selv IKKE har vært flink nok til å bidra i forhold D.U.C.K.hunt??? Ingen bør være i tvil om at jeg både har bidratt OG fortsatt ønsker å bidra så godt jeg kan på dette området.
Bør altså de som ikke har gjort det føle skam?
Nei, overhodet ikke. Det jeg reagerer på er påstanden (slik jeg oppfatter/føler det) om at det står dårlig til med min egen innsatsvilje og innsats. Slike påstander er det overhodet intet reelt grunnlag for.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Innlegget blei sist redigert 02.07.2007, 00:12 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
01.07.2007, 20:23

Sigvald, hele denne uverdige krangelen oppsto fordi du skrev
de fleste bak D.U.C.K.hunt fokuserer på egen karriere fremfor hobbyrelaterte ting.
Er det helt umulig for deg å tilegne deg en liten smule høflighet og dannelse slik at slutter å tillegge andre forum-medlemmer motiver som du umulig kan være sikker på om de har? Eller fortelle dem hva de etter din mening burde drive med, engasjere seg i og mene. Her på AOL er det bare du som skriver slike innlegg. Selv har jeg blitt kritisert av deg fordi jeg hadde "feil" musikk-smak, samtidig som du kom med forslag til hva slags musikk det ville være "naturlig" for meg å like.
Les Hakkum - Norges kuleste tegneserie.
Nils Petter
61 år, Moss
01.07.2007, 20:41

Nils Petter skreiv:
Sigvald, hele denne uverdige krangelen oppsto fordi du skrev
de fleste bak D.U.C.K.hunt fokuserer på egen karriere fremfor hobbyrelaterte ting.
Er det helt umulig for deg å tilegne deg en liten smule høflighet og dannelse slik at [du] slutter å tillegge andre forum-medlemmer motiver som du umulig kan være sikker på om de har?
Jeg har IKKE skrevet noe det ikke er dekning for, men så har jeg heller ikke skrevet at det er galt å satse på egen karriere - jeg har KUN forsøkt å påpeke at de fleste bak D.U.C.K.hunt faktisk har et annet fokus nå enn for 5-10 år siden. Mitt syn er nettopp at man skal RESPEKTERE at folk i perioder løpet av livet har et større fokus på sin personlige karriere enn i andre perioder. På den bakgrunn har jeg i dette forumet, såvel som i DDF(r)-forumet, antydet at det nok må bygges opp et nytt team dersom D.U.C.K.hunt skal gjenoppstå. Det er forøvrig en tanke AC har kommet med lenge før meg. Dersom jeg på en eller annen måte (som jeg selv ikke helt klarer å se) har uttrykt meg på en dum måte så beklager jeg selvsagt det. La meg også legge til at det at jeg ikke har anledning til å legge ut hele D.U.C.K.hunt på samme server som The D.U.C.K.man ikke har noe som helst med manglende innsatsvilje å gjøre. Å eventuelt antyde noe slikt er å skyte langt over mål.
Selv har jeg blitt kritisert av deg fordi jeg hadde "feil" musikk-smak, samtidig som du kom med forslag til hva slags musikk det ville være "naturlig" for meg å like.
Nå er dette strengt tatt en avsporing i forhold til denne trådens emne, men jeg har vel kun påpekt at det virker en smule underlig dersom du i smak/holdninger dilter etter folk som er en til to generasjoner yngre enn deg selv?
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Innlegget blei sist redigert 02.07.2007, 00:16 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
01.07.2007, 22:16

Nok en idiotdiskusjon på dette forumet, som jeg ikke kan skjønne oppstår.
Etter min mening er det flere enn Sigvald som burde tenke over hva de skriver.
Det folk reagerte på oppfattet jeg ikke som annet enn en ren faktaopplysning, som i ettertid også har blitt bekreftet av de det gjaldt.
Er det virkelig nødvendig å alltid tolke innlegg i verste mening?
Ser at Sigvald i ettertid har korrigert mye i innlegget sitt for å gjøre folk fornøyde, og da begynner tingene nesten å bli komiske.
Ellers føler jeg at terskelen for å bli fornærmet ofte er veldig lav her inne, og det gjelder mange personer. Takler ikke folk at man kaller en spade for en spade?
Mine filmanmeldelser på IMDB:
http://www.imdb.com/user/ur2484999/comments-expanded?order=alpha&start=0
Innlegget blei sist redigert 02.07.2007, 00:34 av SvK
SvK
25 år, Bergen
02.07.2007, 00:34

Seier meg einig med SvK her, eigentleg. Då eg leste Sølves innlegg vurderte eg sjølv å skrive eit innlegg av typen «Eg tviler på at dalande Don Rosa-interesse i samfunnet generelt er grunnen til at D.U.C.K.hunt ikkje er så aktivt lenger -- det skuldast sannsynlegvis det same som grunnen til at det blir stadig mindre aktivitet i dei redaksjonelle delane av Andeby Online: At folk som på eitt tidspunkt har veldig mykje fritid å dedikere til slik aktivitet, gjerne får andre og viktigare prioritetar over tid.»
Det er to forskjellar på innlegget Sigvald skreiv og på innlegget eg aldri rakk å skrive. Den eine er at Sigvald så utruleg ofte føler for å navngi døme på det han meiner -- og ein ser jo veldig godt at dei som i hovudsak reagerte på dette innlegget, var dei menneska som Sigvald navngav. Den andre forskjellen er at Sigvald rett og slett er Sigvald, og at dei fleste av oss har lest så mange av innlegga hans at vi trur vi veit alt om han, og at vi difor trur vi veit kva han legger i innlegg som i utgangspunktet er nøytrale. Det er absolutt ingenting negativt i å «fokusere på egen karriere fremfor hobbyrelaterte ting» -- tvert imot vil eg tru at det er heilt normalt. Men ettersom det er SIGVALD som skriver det, og vi tidlegare har lest veldig mykje Sigvald har skrive der han verker krass og negativ til alt som innebærer å ha eit liv utanfor hobbyen sin, klarer vi å lese noko inn i innlegget hans som faktisk ikkje står der. For det er absolutt ingenting negativt i å fokusere på karrieren. Vi berre oppfatter det som negativt lada fordi det er Sigvald som skriver det.
At Sigvald er Sigvald kan ein ikkje forandre på, men akkurat her meinte han faktisk ikkje noko negativt, vi berre oppfatta det slik fordi Sigvald er Sigvald. Nils Petter har sjølvsagt rett i at Sigvald tillegg andre forummedlemer meiningar han ikkje kan vera sikker på at dei har, men i dette tilfellet er det då ei heilt plausibel gjetning Sigvald kjem med, er det ikkje? Som sagt, eg skreiv nesten det same sjølv. At han navngir folk kan kanskje vera med på å gi innlegget hans eit meir negativt preg, men ettersom alle dei navngitte no har uttalt seg om saka, og Sigvald i tillegg har moderert bort alt det som han føler kan verke fornærmande på nokon, foreslår eg at vi legg den diskusjonen død, og går tilbake til å diskutere vidare det som blei diskutert i denne trådens tre første innlegg.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
02.07.2007, 07:26

Eg påstod aldri at synkande Don Rosa-interesse er grunnen til at D.U.C.K.hunt ikkje er så aktivt lengre. Eg burde vel gjort det klarare, men det eg meinte var at synkande Don Rosa-interesse kanskje er grunnen til at yngre Don Rosa-fans ikkje tar initiativ til å fortsetta å driva D.U.C.K.hunt, eventuelt starta opp ei ny side.
Og ein ting til: Eg er sterkt imot at debattantar endrar på tidlegare innlegg, utan ein gong å skriva at dei han endra noko. Sigvald gjer dette ofte. Redigeringsfunksjonen bør fyrst og fremst brukast til å retta skrivefeil og leggja til ting ein ikkje kom på når ein skreiv innlegget (med tydeleg EDIT-merking). Å moderera bort det som folk vart fornærma av, gjer at reaksjonen til dei som vart fornærma vert merkeleg for dei som les innlegget til Sigvald etter at han redigerte det. Ting som er skrive bør få stå i fred. Viss Sigvald angrer på noko han skreiv, bør han skriva eit nytt innlegg der han beklager dette, og ikkje endra på det han allereie er skrive.
EDIT: Vil visa til denne tråden: http://andebyonline.com/forum/1665/4/ . Slik eg forstår det, seier Sigvald seg her einig i at me kan ha ein uskriven regel om å skriva kva som vert endra når me endrer på innhaldet i eit innlegg. Hadde vore fint om Sigvald hugsa på dette.
«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.
Innlegget blei sist redigert 02.07.2007, 23:55 av Sølve
Sølve
19 år, Ullensvang
02.07.2007, 23:47

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
Eg tviler på at dalande Don Rosa-interesse i samfunnet generelt er grunnen til at D.U.C.K.hunt ikkje er så aktivt lenger -- det skuldast sannsynlegvis det same som grunnen til at det blir stadig mindre aktivitet i dei redaksjonelle delane av Andeby Online: At folk som på eitt tidspunkt har veldig mykje fritid å dedikere til slik aktivitet, gjerne får andre og viktigare prioritetar over tid.
Akkurat hva jeg mente å si. Jeg beklager at jeg formulerte meg dumt og nevnte navn. Ingen skal forøvrig være i tvil om at såvel AC som Thomas de siste årene har lagt ned en kjempeinnsats for DDF(r) og derved donaldistisk virksomhet generelt.
Edit:
D.U.C.K.hunt er nå oppe igjen. Noen seksjoner er dog stadig nede. Det gjelder de seksjonene som hører til på Thomas' D.U.C.K.burg sider.
Sølve skreiv:
Eg påstod aldri at synkande Don Rosa-interesse er grunnen til at D.U.C.K.hunt ikkje er så aktivt lengre... Det eg meinte var at synkande Don Rosa-interesse kanskje er grunnen til at yngre Don Rosa-fans ikkje tar initiativ til å fortsetta å driva D.U.C.K.hunt.
Det finnes da mange unge fremmadstormende Rosaister der ute. Skal man få dem med på laget, må det dog nok bare en invitasjon til. Jeg ser i hvert fall ikke bort fra at D.U.C.K.hunt blir oppfattet som et litt lukket selskap av leserne der ute.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Innlegget blei sist redigert 03.07.2007, 19:14 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
03.07.2007, 18:59

Sorry. Jeg indser, at Sigvald nok ikke havde den intention med sit indlæg, som jeg læste i første omgang. Men jeg kunne kun læse indlægget sådan: Sigvald konstaterer, at websidens inaktivitet (og her tænker jeg DUCKhunt-hovedsiden, ikke de enkelte undersider) skyldes, at navngivne personer ikke lægger den af Sigvald forventede mængde arbejde i projektet. Når man så tænker på, at Sigvald selv ikke har vedligeholdt DUCKhunt-hovedsiden de seneste år (selvom dette ikke kræver nogen form for teknisk kunnen), hopper min kæde af. Men som sagt: Dette var ikke det, Sigvald mente, det var blot sådan, jeg læste hans besked, og det beklager jeg.
Når det kommer til de enkelte undersider, er Sigvald nok en af de eneste, der stadig aktivt vedligeholder websiderne. Selv har jeg mistet interessen for "webmasteriet", og tiden siden jeg sidst opdaterede mine undersider skal tælles i år frem for i måneder. Jeg har dog valgt at lade indholdet ligge frem for at lukke websiderne ned, da de så vidt jeg ved indeholder information, som ikke er tilgængelig andet steds (eller sådan var det i hvert fald for en håndfuld år siden).
Men jeg kan vel lige så godt annoncere det her som så mange andre steder: Jeg søger en aktiv donaldist/rosaist, der kan overtage og videreudvikle indholdet (som indtil for nylig fandtes på duckburg.dk), og sætte det i mere tidssvarende rammer. Det er dog meget vigtigt, at vedkommende er påholdende og engageret, så vi ikke ender i samme situation som nu om kort tid igen. Allerhelst skal vedkommende allerede vedligeholde en Don Rosa/Disney-webside, som indholdet kan integreres i, og som kan give mig et hint om, hvem jeg kan forvente at overdrage indholdet til.
Thomas Pryds Lauritsen
Innlegget blei sist redigert 03.07.2007, 21:06 av pryds
pryds
28 år, Danmark
03.07.2007, 21:05

pryds skreiv:
Allerhelst skal vedkommende allerede vedligeholde en Don Rosa/Disney-webside, som indholdet kan integreres i, og som kan give mig et hint om, hvem jeg kan forvente at overdrage indholdet til.
Ja, Sigvald?
borteherfra
15 år, Tromsø
03.07.2007, 22:03

Først vil jeg si at jeg er lettet over at misforståelsene nå ser ut til å være oppklart. D.U.C.K.hunts hovedsider har de siste årene vært styrt av tyske Alexander Grünke - så lenge jeg ikke har den nødvendige tilgang til disse har jeg heller ikke mulighet for å endre/oppdatere disse. Det er således undersidene jeg har siktet til. La meg også legger til at ACs "The Two Worlds of Don Rosa" sider også er fullt oppdatert - la det ikke herske tvil om det.
Azzout skreiv:
pryds skreiv:
Allerhelst skal vedkommende allerede vedligeholde en Don Rosa/Disney-webside, som indholdet kan integreres i, og som kan give mig et hint om, hvem jeg kan forvente at overdrage indholdet til.
Ja, Sigvald?
Jeg har ingenting imot å bidra i så måte, problemet/utfordringen er at Thomas' D.U.C.K.burg er bygget opp på en helt annen måte enn min egen The D.U.C.K.man. Dersom det likevel er mulig å overta og videreføre D.U.C.K.burg uten å ha kjennskap til JAVA-script og annen avansert programering er jeg parat til bidra såfremt det ikke finnes bedre egnede kandidater.
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
Innlegget blei sist redigert 03.07.2007, 22:37 av Sigvald
Sigvald
41 år, Stavanger
03.07.2007, 22:34

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.