Andeby Online > Diskusjonsforum > "Tempelskatten"
Gå tilbake til forumoversikta ...

Det er ikke ofte jeg kjøper Donaldbladet lenger, men siden jeg skulle ta toget i ti timer igår gikk jeg til innkjøp av påskenummeret. Og for et herlig bilag det var!
Etter å ha kastet et kjapt blikk på forsiden av bilaget før jeg gikk løs på hovedbladet (bilag skal spares til slutt) trodde jeg faktisk det var selveste Van Horn som hadde tegnet historien, men det var visst en av disse dusinvareskaperne fra Holland 
Jeg syns denne historien både var godt skrevet og hadde gode tegninger.
Og før noen hyler om at historien ikke er spekket med masse korrekte historiske detaljer: Det enkle er ofte det beste 
Ja, vi elsker suspekte striper - som de stiger frem
En stil som ikke alle begriper - men elsket i stripefolkets hjem
Det er latterlig, nymotens og harry - mener ihvertfall én Rosaist
Og mens han leser Frank Sels og Dan Barry - så er det vi som ler til sist
http://www.dingus.be - bloggen til Det Gode Selskap.
Innlegget blei sist redigert 08.04.2007, 19:25 av Guffen Delbekk
Guffen Delbekk
23 år, Halden
08.04.2007, 19:23

Jepp, en svinaktig bra historie, både tegningene og handlingen holdt absolutt mål.
"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"
whitesand
39 år, Kristiansund
08.04.2007, 19:49

Guffen Delbekk skreiv:
Etter å ha kastet et kjapt blikk på forsiden av bilaget før jeg gikk løs på hovedbladet (bilag skal spares til slutt) trodde jeg faktisk det var selveste Van Horn som hadde tegnet historien, men det var visst en av disse dusinvareskaperne fra Holland
I kolofonen til bilaget (nedst på fyrste teikneseriesida) står det at framsida er teikna av Michel Nadorp, men dette er feil. Framsida er teikna av William van Horn, slik Inducks seier.
Ben Verhagen (teiknaren av historia) er vel ein av dei nederlandske teiknarane som pleier å teikne eventyrhistorier. Elles er William van Horn oppført med ein god del fleire historier enn Verhagen. 
Innlegget blei sist redigert 08.04.2007, 20:45 av Eirikb
08.04.2007, 20:45

Fleire enn meg som la merke til namnet på bifiguren Kheno Ben Rhosa?
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
07.05.2007, 17:45

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.