Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Bug i programmet?

Andeby Online > Diskusjonsforum > Bug i programmet?

Gå tilbake til forumoversikta ...

Jeg ser at Anders fra Bergen nylig har deltatt i konkurransen, han har i likhet med 3 andre oppnådd 54 poeng.

Så langt har jeg trodd at man ved poenglikhet ble sortert etter "først-til mølla prinsippet" - I så fall skulle vel Anders kommet etter AC på listen. Det samme skulle gjelde dersom det er alfabetet som teller. Det siste virker imidlertid ikke sannsynlig fordi jeg er plassert bak Einar (noen som vet hvem han er?), mens Vegar er plassert foran Preben på den delte 6. plassen (med 64 poeng).

Da jeg ikke skjønner logikken i sorteringsrutinen ved poenglikhet, føler jeg meg forpliktet til, på ACs vegne, å be om en forklaring på hvorfor Anders har blitt plassert foran ham på listen.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Sigvald
41 år, Stavanger

16.05.2004, 02:59

Må innrømme at jeg ikke har sett listen (siden jeg enda ikke har deltatt), men jeg ser ikke helt problemet her. Delt tredjeplass er delt tredjeplass uansett hvordan det blir sortert.

Kanskje det er de som svarer sist som kommer øverst da (en slags "sist til mølla" om du vil). Ikke vet jeg.

Hørte jeg noen si "Kvakk!"???
Guffen Delbekk og Jørn McDuck på tur: Reiseguiden

Jørn McDuck
24 år, Trondheim

16.05.2004, 03:58

Sigvald skreiv:
Det siste virker imidlertid ikke sannsynlig fordi jeg er plassert bak Einar (noen som vet hvem han er?)

Ja. Eg trur det er sjefen for INDUCKS.

Steinøy
14 år, Gaular

16.05.2004, 09:12

Einar, du er vel chef for det norske Inducks? - Medlem af DDF(R) og den norske fan som først sendte mail til Rosa som svar til den kode der var på forsiden af første del af letter from home-serien.

Sorteringen i går i Eurovisionens Grand prix var heller ikke helt logisk - og jeres placering var trist, men vi røg ud i semifinalen, så vi kan vel snøfte lidt sammen, om mgp er af interesse.

Remember: It all started with a mouse

AC
29 år, Danmark

16.05.2004, 09:17

Sigvald skreiv:
"Einar (noen som vet hvem han er?)"

Jeg vet hvem Einar er. Einar Myre er en 18 år gammel gutt fra Vennesla. Han er Norges for tiden eneste indekser i Inducks, og fikk nylig en Don Rosa-tegning da han løste en kode på en forside av Donald Duck & Co.
(Edit: Jeg ser at noen andre også visste dette. Vel, vel.)

Riktignok er jeg ikke så aktiv på forumet for tiden, rett og slett fordi jeg ikke føler jeg har noe nyttig å bidra med. Likevel leser jeg det meste, så hvis noen trenger å kontakte meg (ang. Inducks eller noe helt annet) er det stor sjanse for at jeg kommer til å få det med meg.

Einar
22 år, Vennesla

16.05.2004, 09:20

Jørn McDuck skreiv:
"Kanskje det er de som svarer sist som kommer øverst da (en slags "sist til mølla" om du vil). Ikke vet jeg."

Nei, jeg mener å huske at jeg svarte før Preben... men er dette egentlig særlig viktig?

«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»

Vegar
19 år, Trondheim

16.05.2004, 10:46

Vegar skreiv:
Nei, jeg mener å huske at jeg svarte før Preben... men er dette egentlig særlig viktig?"

Nei.

DD-fan

16.05.2004, 11:07

Ved poenglikdom er alle brukarar likeverdige, så sorteringsrekkefølgja der er relativt tilfeldig. Det spelar inga rolle kva rekkefølgje dei har deltatt i eller alfabetet, fordi AC, Arnstein, Anders og Christiffer er like gode uansett.

Sorteringsmetoden her er rett og slett at folk med like mange poeng er sortert etter medlemsnummer. Ja, alle har eit medlemsnummer, som vi brukar til å halde orden på dykk. For å seie det enkelt, er det slik at når fleire har like mange poeng, er det rekkefølgja dei registrerte seg på Andeby Online i dei står i. Arnstein registrerte seg før Anders, Anders registrerte seg før AC og AC registrerte seg før Christiffer. Einar registrerte seg før Sigvald og Vegar registrerte seg før Preben.

Verkar dette urettferdig? Hugs berre at dette er informasjon som spelar inga rolle. Ligg du på 6. plass ligg du på 6. plass uavhengig av kor mange du delar denne plassen med. Så same korleis desse blir sortert, spelar det inga rolle - difor sorterar vi dykk på den enklaste måten. Som i dette tilfellet er å sortere etter brukarnummer.

(og når det gjelder MGP / ESC: I det minste var det det beste landet som vann. Heia Ruslana, heia Ukraina!)

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Skriver flytande fjøslatin

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

16.05.2004, 14:03

Jørn McDuck skreiv:
Kanskje det er de som svarer sist som kommer øverst da (en slags "sist til mølla" om du vil). Ikke vet jeg."
---------------------
Nei, i så fall hadde jeg ligget foran Einar fordi jeg svarte etter ham.

Øystein skreiv:
Einar (noen som vet hvem han er?)

Ja. Eg trur det er sjefen for INDUCKS."
---------------------
Det burde jeg selvsagt ha husket! Han har bare gjort litt lite av seg i det siste. Einar hører så avgjort med på denne listen!

AC skreiv:
Sorteringen i går i Eurovisionens Grand prix var heller ikke helt logisk - og jeres placering var trist.
---------------------
Det kan vi bl.a. takke dere for - svenskene ga oss i det minste 3. poeng. Jeg håper inderlig at folk på AOL ikke lar eventuell irritasjon over den danske poenggivningen gå ut over deg, Thomas eller endre danske deltakere på denne gruppen.

Olaf Solstrand skreiv:
"Sorteringsmetoden her er rett og slett at folk med like mange poeng er sortert etter medlemsnummer."
---------------------
Det høres greit ut. Men er det slik at dette ikke har noen betydning? Hva skjer dersom flere kommer og oppnår 54 poeng eller mer - la oss si at de 4 som nå deler 12. plassen etter hvert havner på en delt 15. plass, vil da bare en av dem, eller vil alle listes opp blant "De 15 smarteste"?

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
41 år, Stavanger

16.05.2004, 14:27

Sigvald skreiv:
"Det høres greit ut. Men er det slik at dette ikke har noen betydning? Hva skjer dersom flere kommer får 54 poeng eller mer - la oss si at de 4 som nå deler 12. plassen havner på en delt 15. plass, vil da bare en av dem eller vil alle listes opp blant "De 15 smarteste"?"

Berre ein av dei for augeblikket - men for å vere heilt ærleg ser eg ikkje korleis det er eit problem. Den lista er der for moro skuld, for å gi litt meir informasjon. Ingenting av dette er blodalvorleg. Men - sluttar du å klage dersom eg legg til ein funksjon slik at alle som delar 15-plassen kjem på topp 15-lista?

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

16.05.2004, 14:41

Olaf Solstrand skreiv:
"Det høres greit ut. Men er det slik at dette ikke har noen betydning? Hva skjer dersom flere kommer får 54 poeng eller mer - la oss si at de 4 som nå deler 12. plassen havner på en delt 15. plass, vil da bare en av dem eller vil alle listes opp blant "De 15 smarteste"?"

Berre ein av dei for augeblikket - men for å vere heilt ærleg ser eg ikkje korleis det er eit problem.
---------------------
Det kan vare et "problem" for Christoffer som nå er ute av listen selv om han er like smart som 3 av dem som er inne på listen.

Den lista er der for moro skuld, for å gi litt meir informasjon. Ingenting av dette er blodalvorleg. Men - sluttar du å klage dersom eg legg til ein funksjon slik at alle som delar 15-plassen kjem på topp 15-lista?"
---------------------
Jeg er ikke komfortabel med ordet "klage" her. Men jeg vil helt klart mene at det vil være riktig å legge til en slik funksjon. AC har vunnet flere quizer i regi av Dansk Donaldist Forening - for ham ligger det således kanskje mye ære i dette.

Utover dette har jeg ikke mer å si i denne saken.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
41 år, Stavanger

16.05.2004, 14:49

Dere , Olaf har rett !

(unødvendige utropsteikn fjerna av administrator Olaf)

[img src="http://www.home.no/ce88/neon.gif"]

krister
17 år, Sula

16.05.2004, 15:07

Då er denne funksjonen lagt til, slik at lista inneheld alle dei som er like smarte som dei 15 smartaste. Fornøgd no?

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

16.05.2004, 15:27

Olaf Solstrand skreiv:
"Då er denne funksjonen lagt til, slik at lista inneheld alle dei som er like smarte som dei 15 smartaste. Fornøgd no?"

Det bør alle være!

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
41 år, Stavanger

16.05.2004, 15:29

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.