Andeby Online > Diskusjonsforum > (Litt OT.) Skaperen av Tom og Jerry er død
Gå tilbake til forumoversikta ...

Joseph Barbera (og partneren William Hanna) som skapte seriene som Tom og Jerry, The Flintstones, Scooby-Doo og Smurfene døde i dag mandag, 95 år gammel.
http://www.kjendis.no/2006/12/19/486494.html
Mickey
18 år, Horten
19.12.2006, 12:58

Jeg tror nok, at Peyo ville være ked af, hvis Hanna & Barbera skule tilskrives æren for at have skabt Smurfene. Men det er rigtigt, at H&B har produceret en tegnefilmsserie med de små blå.
He had complaints about life, but never any solutions.
oledamgaard
29 år, Danmark
19.12.2006, 20:13

De gutta hadde noen gode ideer. Å lage en tegnefilm-serie om en katt og en mus, er genialt i all sin enkelhet. Katter jager mus, det vet alle. Man behøver ikke forklare noe, men kan gå rett inn i historien.
Og Flintstones: Var det mulig å lage en halvtimes animert TV-film i uka (husk at dette var før man begynte å produsere i lavkostland)? Jo, ved å kjøpe inn en bunke manus fra en gammel radioserie og utvikle en enkel men uttrykksfull animasjonsteknikk. Samt hyre inn gode skuespillere. En ny suksess.
Selv mener jeg at de beste Tom & Jerry-filmene representerer den fineste animasjonen verden noen gang har sett - og den aller beste er "Mouse on Manhattan".
Godt jobbet, gutter. Takk.
Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.
Nils Petter
61 år, Moss
19.12.2006, 20:14

Nils Petter skreiv:
Selv mener jeg at de beste Tom & Jerry-filmene representerer den fineste animasjonen verden noen gang har sett -
R.I.P
De "tidlige" Tom og Jerry filmene er de jeg ler aller aller mest av. Voldelige - ja, men på en så utspekulert og absurd måte at det aldri blir "for mye".
Den som har flest dingser når man dør har vunnet!
GPLongford
42 år, Meløy
19.12.2006, 20:17

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.