Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Hemmelig Disney-brorskap?

Andeby Online > Diskusjonsforum > Hemmelig Disney-brorskap?

Gå tilbake til forumoversikta ...

I butikken la jeg merke til et blad som het DisneyKult. Er dette et tidsskrift for en hemmelig sekt som driver med mystiske Donald-ritualer?

Eller kanskje Egmont redaktørene skulle tenkt på at man bør unngå ord med dobbelt betydning? De kunne jo gjort tittelen litt mer ... vel ... kul ved å kalle bladet Disney-kuult.

Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.

Nils Petter
61 år, Moss

09.12.2006, 12:58

Nils Petter skreiv:

I butikken la jeg merke til et blad som het DisneyKult. Er dette et tidsskrift for en hemmelig sekt som driver med mystiske Donald-ritualer?

Eller kanskje Egmont redaktørene skulle tenkt på at man bør unngå ord med dobbelt betydning? De kunne jo gjort tittelen litt mer ... vel ... kul ved å kalle bladet Disney-kuult.

At navnet var høyst suspekt er det ingen tvil om, men all respekt Nils Petter, men "Disney-kuult" er vel ikke korrekt norsk skrivemåte.

Hva slags blad er dette da? Hva inneholder det? Kan ikke huske å ha sett det.

Hørte jeg noen si "Kvakk!"???
Seriemannen.net

Jørn McDuck
24 år, Trondheim

09.12.2006, 16:42

Jørn McDuck skreiv:

"Disney-kuult" er vel ikke korrekt norsk skrivemåte.

Nei, men det er ikke DisneyKult (i ett ord og med stor K) heller. Det morsomme med å lage et navn er jo at man kan tulle litt med språket. Her skulle jeg hatt et godt eksempel, men i farten kommer jeg bare på vinyl-platebutikken "Finyl Vinyl".

Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.

Nils Petter
61 år, Moss

09.12.2006, 22:41

Så deilig å vite et vi nå er fedig med den delen av tråden som alltid omhandler skrivemåter:-)

Men det jeg fortsatt lurer på er hva slags type blad dette er. Noen på forumet som har kjøpt det? Har dessverre enda ikke funnet det i butikken (eller har vel strengt talt glamt å lete etter det).

Hørte jeg noen si "Kvakk!"???
Seriemannen.net

Jørn McDuck
24 år, Trondheim

10.12.2006, 15:47

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.