Andeby Online > Diskusjonsforum > Hemmelig Disney-brorskap?
Gå tilbake til forumoversikta ...

I butikken la jeg merke til et blad som het DisneyKult. Er dette et tidsskrift for en hemmelig sekt som driver med mystiske Donald-ritualer?
Eller kanskje Egmont redaktørene skulle tenkt på at man bør unngå ord med dobbelt betydning? De kunne jo gjort tittelen litt mer ... vel ... kul ved å kalle bladet Disney-kuult.
Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.
Nils Petter
61 år, Moss
09.12.2006, 12:58

Nils Petter skreiv:
I butikken la jeg merke til et blad som het DisneyKult. Er dette et tidsskrift for en hemmelig sekt som driver med mystiske Donald-ritualer?
Eller kanskje Egmont redaktørene skulle tenkt på at man bør unngå ord med dobbelt betydning? De kunne jo gjort tittelen litt mer ... vel ... kul ved å kalle bladet Disney-kuult.
At navnet var høyst suspekt er det ingen tvil om, men all respekt Nils Petter, men "Disney-kuult" er vel ikke korrekt norsk skrivemåte.
Hva slags blad er dette da? Hva inneholder det? Kan ikke huske å ha sett det.
Hørte jeg noen si "Kvakk!"???
Seriemannen.net
Jørn McDuck
24 år, Trondheim
09.12.2006, 16:42

Jørn McDuck skreiv:
"Disney-kuult" er vel ikke korrekt norsk skrivemåte.
Nei, men det er ikke DisneyKult (i ett ord og med stor K) heller. Det morsomme med å lage et navn er jo at man kan tulle litt med språket. Her skulle jeg hatt et godt eksempel, men i farten kommer jeg bare på vinyl-platebutikken "Finyl Vinyl".
Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.
Nils Petter
61 år, Moss
09.12.2006, 22:41

Så deilig å vite et vi nå er fedig med den delen av tråden som alltid omhandler skrivemåter
Men det jeg fortsatt lurer på er hva slags type blad dette er. Noen på forumet som har kjøpt det? Har dessverre enda ikke funnet det i butikken (eller har vel strengt talt glamt å lete etter det).
Hørte jeg noen si "Kvakk!"???
Seriemannen.net
Jørn McDuck
24 år, Trondheim
10.12.2006, 15:47

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.