Andeby Online > Diskusjonsforum > Julekalender på serie.no
Gå tilbake til forumoversikta ...

Vet at det skal gå en Donald relatert julekalender fra 1 - 24 des på Serie.no Mulig det er meg som bør komme meg i seng og få meg litt søvn - men ikke snakk om at jeg klarer å finne den kalenderen! Noen som har sett den og kan hjelpe meg??
Anita
40 år, Arendal
03.12.2006, 00:36

det er ikke sikkert det er noe galt med maskinen din. Det kan være noe med nettleseren, jeg kan bare se julekalenderen når jeg bruker Firefox, med siste versjon av internet explorer eller opera ser jeg heller ikke kalenderen.
Gyrid
23 år
05.12.2006, 10:40

Jeg ser tallet med både ny og gammel versjon av Internet Explorer. Kanskje man må ha Flash installert?
Nestor Burma
43 år, Trondheim
05.12.2006, 12:27

Nestor Burma skreiv:
Jeg ser tallet med både ny og gammel versjon av Internet Explorer. Kanskje man må ha Flash installert?
Nope, tror ikke det. Jeg kan ikke spille av "wink" på MSN fordi jeg ikke har installert ny nok versjon av Flash. Men det kan allikevel hende at jeg har flash, bare ikke den nyeste versjonen....
Stormogulen
14 år, Notodden
05.12.2006, 12:44

Etter hva jeg kan se er det verken Flash eller Java i den siden. Det røde tallet er et GIF-bilde, og burde dermed synes i de vanligste webleserne. Men for at «linken» til siden med spørsmålet på skal fungere må man ha støtte for JavaScript.
Hofstadter's Law: "It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law". (Douglas R. Hofstadter)
Øystein Skartsæterhagen
23 år, Trondheim
05.12.2006, 19:51

Dagens oppgave har ingen riktige svaralternativer. Tipper at "1947" er trykkfeil for det riktige svaret.
Superboy
48 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
07.12.2006, 17:21

Øyvind Braaten skreiv:
Dagens oppgave har ingen riktige svaralternativer. Tipper at "1947" er trykkfeil for det riktige svaret.
Mener du at de mener første gang han dukket opp i Norge? For hvis de mener første gang han dukket opp i det hele tatt er det da et riktig alternativ der, så vidt jeg kan forstå.
Hofstadter's Law: "It always takes longer than you expect, even when you take into account Hofstadter's Law". (Douglas R. Hofstadter)
Øystein Skartsæterhagen
23 år, Trondheim
07.12.2006, 17:26

Øystein Skartsæterhagen skreiv:
Mener du at de mener første gang han dukket opp i Norge? For hvis de mener første gang han dukket opp i det hele tatt er det da et riktig alternativ der, så vidt jeg kan forstå.
Har jeg klart å lese feil? Nå får jeg ikke sjekket det lenger. "Jul på Bjørnefjell" kom da første gang i 1957, og ikke 1947 eller 1949?
Er dagens spørsmål et lurespørsmål? Det **italienske** navnet på Onkel Skrue. Jeg er litt nerd sånn. Stoler ikke på at fasiten er riktig. Ble lurt på teoriprøven da jeg skulle ta sertifikatet (en gang for lenge siden i forrige århundre). Spørsmålet da var om jeg skulle stoppe i et lyskryss, og så var det bilde av et lys uten farge. Men jeg burde ha forstått at rødfargen to cm bortenfor skulle vært plassert i lyset, det var bare en dårlig trykk. 
Superboy
Innlegget blei sist redigert 08.12.2006, 09:19 av Øyvind Braaten
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
08.12.2006, 09:18

Øyvind Braaten skreiv:
Har jeg klart å lese feil? Nå får jeg ikke sjekket det lenger. "Jul på Bjørnefjell" kom da første gang i 1957, og ikke 1947 eller 1949?
1957 var første gang i **Norge.** Det blir ikke spurt om spesifikt land så man må regne med at de mener første noensinne som jo blir 1947 i USA.
ばか! (Baka!)
Chrisron
31 år, Tønsberg
08.12.2006, 10:16

Chrisron skreiv:
Øyvind Braaten skreiv:
1957 var første gang i **Norge.** Det blir ikke spurt om spesifikt land så man må regne med at de mener første noensinne som jo blir 1947 i USA.
Sånn å forstå. Da ble jeg lurt av den norske tittelen. Da er nok dagens spørsmål et lurespørsmål allikevel, på linje med hvor mange dyr hadde Moses i arken?
Superboy
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
08.12.2006, 15:35

Fra serie.no
1. Ole, Dole og Doffen heter Knatte, Fnatte og Kjatte på
Dansk
Svensk
Jeg synes Ole og Doffen høres litt rart ut på svensk, ut i fra serie.no sitt spørsmål. I følge COA er det Tjatte som er riktig.
Min lille teori er at Egmont har gått nesten tom for bøker, derfor setter de ut spørsmål med alternativer som ikke er riktige. Dermed tar alle feil, og Egmont har spart fem bøker. Eller så er det bare jeg som er på jordet halv to om natta.
Mickey
18 år, Horten
09.12.2006, 01:31

DonaldDuck skreiv:
Fra serie.no
1. Ole, Dole og Doffen heter Knatte, Fnatte og Kjatte på
Dansk
Svensk
Jeg synes Ole og Doffen høres litt rart ut på svensk, ut i fra serie.no sitt spørsmål. I følge COA er det Tjatte som er riktig....
Det skal være Tjatte med **T,** men det kan bare være en trykkleif i oppgaven. Alle kan gjøre feil.
Superboy
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
09.12.2006, 08:55

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.