Andeby Online > Diskusjonsforum > Adventsserien
Gå tilbake til forumoversikta ...

Jeg kom plutselig på den eldgamle DD&Co-kalenderen som hadde en tegneserierute skjult under hver luke - det fungerte i grunn veldig bra.
"Det er harde tider, gamle venn."
S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach
MatsGull
20 år, Kongsvinger
08.12.2006, 16:37

Eldgammal er han vel ikkje. Trur det var same året som "Kampen om Sampo". 1999?
«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.
Sølve
19 år, Ullensvang
08.12.2006, 19:58

1999, ja.
I grunnnen er det en festlig liten historie med et par vittige kommentarer. Da Donald åpner julegaven sin fra Petter Smart, for eksempel, smeller det fra ham: "Bukseseler? Til meg? Til å være geni er Petter ganske dum!"
MatsGull
20 år, Kongsvinger
08.12.2006, 21:42

Adventsserien har kanskje fått en litt lunken mottakelse her på forumet, men jeg liker den! Jeg synes historien er oppfinnsom. Å ødelegge jula ved å stappe juletrær ned i pipene til folk er jo en kjempeide. Og handlingen er krydret med gode repilkker: "Det var et RETORISK spørsmål!" Dessuten er jeg svært begeistrert for tegningene fordi de er dynamiske og uttrykksfulle uten å bli frenetiske sånn som hos enkelte andre nyere Donald-tegnere. Det er morsomt å legge merke til hvordan Arild beherker mediet. Se for eksempel på dagens utgave. Hvor ofte ser vi en FOLKEMENGDE i en avis-stripe? Og se på Magicas kropps-språk i siste rute. Her er det trøkk! Dette er da sju reiser bedre en de valne "julestripene" som Disney selv produserte inntil for noen år siden?
Les Hakkum - Norges kuleste tegneserie.
Innlegget blei sist redigert 10.12.2006, 12:40 av Nils Petter
Nils Petter
61 år, Moss
10.12.2006, 12:39

Ja, tegningene er kjempeflotte, men historien er kanskje litt oppstyltet, og vanskelig å få flyt i. Men dette har selvsagt mye med at det er en stripe-serie. Hadde denne historien blitt tegnet som en helhetlig historie, så hadde den fortont seg annerledes tenker jeg.
"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"
whitesand
39 år, Kristiansund
10.12.2006, 15:01

Nei, ikkje endå. Sjå denne tråden: http://andebyonline.com/forum/2294/ . Det har, så vidt eg veit ikkje kome svar på e-postane endå. Problemet er at ein ikkje veit kven som har produsert stripene, og ein lurer difor på kva kode dei skal få.
14.12.2006, 22:32

whitesand skreiv:
Hadde denne historien blitt tegnet som en helhetlig historie, så hadde den fortont seg annerledes tenker jeg.
Må si meg enig, man føler liksom at her er noe serdeles bra "tvunget" inn i et format der det "ikke helt passer"...
Tegningene er flotte og innimellom glitrer det til med suverene detaljer, men totalt sett så halter det litt alikevel. Synd.
Den som har flest dingser når man dør har vunnet!
GPLongford
43 år, Meløy
14.12.2006, 23:12

Jeg har gjort den oppdagelsen at Olaf (tror jeg) også her har vært oppfinnsom med å navngi billedfilene :)
Innlegget blei sist redigert 17.12.2006, 19:55 av MatsGull
MatsGull
20 år, Kongsvinger
17.12.2006, 19:54

Diff skrev det 2. Desember ;p
Filch, do something constructive! Find Peeves!
Innlegget blei sist redigert 17.12.2006, 20:36 av Andungen
Andungen
19 år
17.12.2006, 20:35

Uffda - sorry Diff!
(Jeg har nok spist for mye twist og paranøtter :p)
MatsGull
20 år, Kongsvinger
17.12.2006, 21:23

Donalds Jul held høg standard. God historie og godt teikna. Det er kjempefint å lese den på nettet.
@:)
akelakk
38 år, Tingvoll
18.12.2006, 19:30

Må selv si at jeg ikke liker humoren som blir brukt her. Synes ikke den sarkastiske "pondus-humoren" passer noe særlig til Disney-striper. Kom heller tilbake i Taliaferro-stil!
For å si det på en annen måte; jeg liker ikke at våre Andeby-venner har denne litt subtile "uhm, ok?"-humoren, hvis noe skjønner hva jeg mener med det(?).
Edit: men tegningene sitter selvfølgelig som et skudd
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Innlegget blei sist redigert 20.12.2006, 13:22 av Kjetil Golid
Kjetil Golid
17 år, Tinn
20.12.2006, 13:22

Det er klart det
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
21.12.2006, 11:42

Kanskje det, men det er jo jul. Jeg synes forresten litt synd på Kalle. Vi er jo blitt kjent med ham, og nå er han plutselig bare en snøklump som kommer til å smelte når vårsola setter inn. Jeg hadde håpet at han hadde havnet på Nordpolen som julenissens assistent eller noe sånt. Men, men ...
Les Hakkum - Norges kuleste tegneserie.
Nils Petter
61 år, Moss
22.12.2006, 11:08

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.