Andeby Online > Diskusjonsforum > Favoritt-tegner på lengre historier.
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Det kommer jo også litt an på HVA SLAGS lang historie det gjelder - om det er et gag-fylt action-eventyr eller et mer episk verk. Cavazzano kunne ha laget en herlig versjon av "Trick or Treat", Marco Rotas stil ville egnet seg godt i "Dangerous Disguise", William van Horm hadde kommet hederlig fra "Forbidden Valley" og Vicar på sitt beste hadde turnert flere av de klassiske Onkel Skrue-historiene. Men INGEN av dem hadde kunnet lage "The Golden Helmet", "Only a Poor Old Man" eller "A Christmas for Shacktown".
Les Hakkum - Norges kuleste tegneserie.
Nils Petter
61 år, Moss
24.10.2006, 21:57

MatsGull skreiv:
En ung og lystig Mikke, kombinert med råere og mørkere skurkeoppførsel enn det vi er vant med i dag er en bra kombinasjon.
JA!! Det er en slik Mikke jeg vil se! Ikke en sabel-svingende fantasy-gnom. Jeg har sendt Egmont en ide til nettopp en slik historie som du beskriver, men de virker ikke interessert.
PS: Ikke et vondt ord om teamet McGreal/Ferioli. Shambor-historiene er flotte, de er bare ikke "min" Mikke.
Les Hakkum - Norges kuleste tegneserie.
Nils Petter
61 år, Moss
24.10.2006, 22:02

Etter Carl Barks, kommer selvsagt Don Rosa og Marco Rota.
(Vicar har jo ikke tegnet så mange _lange_ historier.)
Paul Murrys og Gottfredsons Mikke-klassikere sier jeg heller ikke nei takk til... 
Mvh,
Håvard
http://home.no.net/piacere/
Håvard
19 år
25.10.2006, 17:00

MatsGull skreiv:
En ung og lystig Mikke, kombinert med råere og mørkere skurkeoppførsel enn det vi er vant med i dag er en bra kombinasjon.
Ett stort JAAA(!!!) från mig också. Det hade t.o.m. kunnat få mig att börja abbonera på Donald igen. Gottfredson är i en klass för sig själv när det gäller äventyrs-serier med Mikke. Lika konservativt får jag rösta på Barks som bäste författare av långa Donald-äventyr.
Comedy is tragedy plus time! (Woody Allen, Crimes and Misdemeanors)
germund
34 år, Sverige
25.10.2006, 17:55

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.