Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Donald neste uke (nr41-2006)

Andeby Online > Diskusjonsforum > Donald neste uke (nr41-2006)

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Jeg bare må få skryte av forsiden på neste ukes Donald Duck & Co. Den er ganske enkelt nesten perfekt! En pen tegning, kun den vanlige "Donald Duck & Co"-logoen med dato og årgang. Ingen reklame for vedlegget, og ingen reklame/bilde fra ukens historier . Det eneste som trekker ned er firkanten med strekkoden og prisen på. Akkurat slik er det jeg ønsker meg at forsidene skal være, rene og enkle, uten så mye dill-dall.
Innholdet skal jeg ikke si noe om, bare at de som elsker laange gamle historier kan glede seg.....

"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"

whitesand
39 år, Kristiansund

05.10.2006, 23:53

En fin forside, et er ikke ofte vi ser så mye bruk av sort på forsidene lenger.

"Det er harde tider, gamle venn."

S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach

MatsGull
19 år, Kongsvinger

06.10.2006, 00:35

Mye reklame utenpå plastikken. Ikke lett å se den fine forsiden, som kunne vært et blikkfang i butikken, før man har kjøpt bladet og kastet plastikk og dingseboms.

Superboy
48 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

06.10.2006, 12:52

Whitesand skreiv:

Jeg bare må få skryte av forsiden på neste ukes Donald Duck & Co.

Neste ukes DD&Co? Er jeg den eneste som har fått den i posten?

Stormogulen
14 år, Notodden

06.10.2006, 15:22

Jeg har nå nødvendigvis fått det i posten jeg også da, siden jeg kan uttale meg over hvor fin forsiden var.....:-)

whitesand
39 år, Kristiansund

06.10.2006, 15:24

Stormogulen skreiv:

Neste ukes DD&Co? Er jeg den eneste som har fått den i posten?

Uansett om du har fått bladet i posten før det er i salg, er det bladet som kommer ut neste uke det er snakk om. Derfor blir det altså neste ukes DD&Co.

www.kelpie.no/tommy - Bloggen min!

Tommy
24 år, Odda

06.10.2006, 15:25

whitesand skreiv:

Jeg har nå nødvendigvis fått det i posten jeg også da, siden jeg kan uttale meg over hvor fin forsiden var.....:-)

Dette pleier man å kunne se på nest-siste side (inkl. baksiden) i bladet som kommer uken før... ;-)

Innlegget blei sist redigert 06.10.2006, 15:26 av Stormogulen

Stormogulen
14 år, Notodden

06.10.2006, 15:26

Det som er det rare, er at på baksiden av forrige ukes blad, så er forsiden avbildet med reklame, og bilder fra historier inne i bladet, men da jeg mottok bladet ble jeg altså positivt overrasket over at det var borte. Reklamen og sånt...

whitesand
39 år, Kristiansund

06.10.2006, 15:32

Stemmer det at det er en ny Van Horn historie i bladet? Ser sånn ut på tegningene på neste nummer siden i nr. 40 hvertfall.

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

06.10.2006, 15:33

Chrisron skreiv:

Stemmer det at det er en ny Van Horn historie i bladet? Ser sånn ut på tegningene på neste nummer siden i nr. 40 hvertfall.

Helt riktig det!

Stormogulen
14 år, Notodden

06.10.2006, 15:34

Flott! Da ser jeg fram til Mandag. :)

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

06.10.2006, 15:36

whitesand skreiv:

Det som er det rare, er at på baksiden av forrige ukes blad, så er forsiden avbildet med reklame, og bilder fra historier inne i bladet, men da jeg mottok bladet ble jeg altså positivt overrasket over at det var borte. Reklamen og sånt...

Dette har du helt rett i! Bildet av gutten som bruker "Mikro-spionen" (som ikke virket...) dekker jo halve forsiden!!

Stormogulen
14 år, Notodden

06.10.2006, 15:41

Mikrospionen funket perfekt hos meg...

når det gleder forsiden mener jeg at den hittil er årets beste. Ikke bare er enkelheten og fargene slående, men selve kvaliteten på Pacos strek er så god at man nesten kan //se// ujevneheten på papiret den er tegnet på.

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Innlegget blei sist redigert 06.10.2006, 19:03 av Kjetil Golid

Kjetil Golid
17 år, Tinn

06.10.2006, 19:02

Framsida var bra den, men "Nattlig galskap" på side 98 tok kaka etter mi meining. Av og til slår Kirsten de Graaf og Mau Heymans tim med nokon skikkeleg bra einsidarar. Denne var hysterisk morsom. Barks har ikkje gjort det betre!

«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.

Sølve
18 år, Ullensvang

06.10.2006, 20:23

På side 98? Er bladet ekstra tjukt? Yay.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

06.10.2006, 21:44

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Ukas blad sa vel at neste nummer skulle være på 100 sider med en lang Paul Murry-historie.

www.kelpie.no/tommy - Bloggen min!

Tommy
24 år, Odda

06.10.2006, 21:49

Tommy skreiv:

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Ukas blad sa vel at neste nummer skulle være på 100 sider med en lang Paul Murry-historie.

Det stemmer. Det er 100 sider.

www.olavskulen.no

Elise
49 år, Stord

06.10.2006, 22:37

Då kan eg berre krysse fingrane for at det ligger i postboksen i morgon, for dette har eg lyst til å lese så fort som mogleg! :-)

Når det gjelder Van Horn-historia, var den faktisk førehandsvarsla på side 133 i Plystrende lopper og svirrende fluer! :-)

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
25 år, Tromsø

06.10.2006, 22:41

Det merket jeg meg da jeg leste boka, men hadde helt glemt det igjen da jeg spurte om det var Van Horn i bladet. :S

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

06.10.2006, 23:00

Legg merke til hvem som har laget onkel Skrue historien på s. 65. Der står det:

SPOILER:

Manus: Gall Renard/ Unn Printz-Påhlson. **ART** Vicar!!!

Det står altså ikke på norsk...

Stormogulen
14 år, Notodden

07.10.2006, 14:18

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2

Andeby Online © Solstrand Tekst og Bobler, Vestregata 77, 9008 TROMSØ. Telefon: 957 08 325.
E-post: post@andebyonline.com. Ansvarleg redaktør: Olaf Moriarty Solstrand.
I redaksjonen: William Fuglset, Tommy Kvarsvik og Kristin Cecilia Saue Romundset.