Andeby Online > Diskusjonsforum > Forhåndsbestilling av Donaldismen - premier!
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

...nårjeg nå bare klare å ake fingran over tastaturet så skal jeg sende den sms'n, og det med navn og adresse.
Akkurat nå er jeg helt utpest etter en hard uke på arbeid i samfunnets tjeneste.
(Neste uke står Fedrenelandet for tur når det kommer til å forlange min innsats.)
"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter
Einherje
42 år, Tromsø
15.09.2006, 19:38

Til MatsGull:
Det har vært litt fram og tilbake om hard eller myk perm, og jeg tror vi endte med hardcover (uten at jeg er 100 prosent sikker). Førsteutgaven var paperback.
Det blir stint med fotnoter, både de som var i førsteutgaven og en del nye. Det er også fotnoter til noen av fotnotene, og det er fotnoter til det nye forordet. Dessuten er en av fotnotene illustrert med billedtekst, noe som må ha vært en spesiell utfordring for forlagets layoutmedarbeider....
Innlegget blei sist redigert 16.09.2006, 13:23 av Jon Gisle
16.09.2006, 13:22

Etter min mening hadde fotnoter sitt høydepunkt i salige "Fotbladet GÅ", men jeg ser ikke bort fra at jeg kan komme til å revurdere min mening etter neste utgave av Donaldismen!
16.09.2006, 16:55

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
....Bruk av mobiltelefon og SMS er faktisk ein veldig viktig og svært utbreidt kommunikasjonskanal i dag. ....
Joda, jeg har fått meg mobil, og lært meg sms. Men bruker det ikke så ofte. Følgende er faktisk helt sant: Da jeg slo på mobilen til påske (vi skulle bort, og det kunne være praktisk å ha med en mobil) kom det opp en sms fra søsteren min: "Godt nytt år!". 
49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
17.09.2006, 14:14

Nestor Burma skreiv:
Bestilling er lagt inn. Men la en tilårskommen herre få komme med et aldri så lite spørsmål: Skal man //bare// skrive DONALDISMEN eller skulle jeg ha skrevet inn adressen min også?
Har nettopp snakket med Gyldendal, og de sier at så lenge du ikke har blokkert nummeret ditt for visning, har hemmelig adr. eller lignende er det nok å skrive DONALDISMEN og sende til 1938.
Boken koster forøvrig 199,- kroner.
Bernie
36 år, Bergen
18.09.2006, 09:38

23.09.2006, 22:32

Intervju med Jon Gisle i dagens A-magasin!
Innlegget blei sist redigert 29.09.2006, 08:50 av Stormogulen
Stormogulen
15 år, Notodden
29.09.2006, 08:49

Intervjuet er ikke av de beste. Blant annet har journalisten gjort meg litt vel negativ på slutten. Kanskje hun skulle spare plass.
Benytter anledningen til å rette opp en feil opplysning jeg kom med 16. september: Den nye utgaven av boka får IKKE hardcover, men den tekniske kvaliteteten er mye bedre enn i førsteutgaven. Det gjelder blant annet illustrasjonsrepro og omslag.
29.09.2006, 12:08

Har forhåndsbestilt og sitter her og dirrer av spenning... Gleder meg gleder meg gleder meg gleder meg gleder meg gleder meg gleder meg gleder meg gleder meg gleder meg gleder meg gleder meg gleder meg !
"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter
Einherje
42 år, Tromsø
29.09.2006, 15:04

Stormogulen skreiv:
Intervju med Jon Gisle i dagens A-magasin!
Tusen takk for tipset! Takket være din årvåkenhet og hensynsfullhet har jeg nå sikret både meg selv og AC Sivebæk dagens A-magasin 
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
29.09.2006, 18:33

Jon Gisle skreiv:
Den nye utgaven av boka får IKKE hardcover
Det synes jeg i grunn er ganske flott, for meg skal Donaldismen være paperback; det er sjarmerende.
"Det er harde tider, gamle venn."
S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach
MatsGull
20 år, Kongsvinger
29.09.2006, 21:03

Absolutt, og det pleier å ha ein sjarmerande effekt på utsalgspris 
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
29.09.2006, 21:20

Absolutt, og det pleier å ha ein sjarmerande effekt på utsalgspris :-)
Jeg er ikke så opptatt av prisen. Synes det er viktigere med en bra presentasjon. Kjøper f.eks. hardcoverutgavene av Prins Valiant fra Thule forlag (samt praktutgavene).
Innlegget blei sist redigert 30.09.2006, 11:06 av Øyvind Braaten
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
30.09.2006, 11:04

Øyvind Braaten skreiv:
Synes det er viktigere med en bra presentasjon. Kjøper f.eks. hardcoverutgavene av Prins Valiant fra Thule forlag (samt praktutgavene).
Da bør du så avgjort ta en ekstra titt på rute 4 på side 14 i bind 7 - "Romermuren"...
Så et spørsmål til Jon Gisle:
Hvordan ligger det an med nye utgaver på dansk "Andologien" og svensk "Ankismen"?
Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html
Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER
Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/
Sigvald
41 år, Stavanger
30.09.2006, 15:50

Sigvald skreiv:
..Da bør du så avgjort ta en ekstra titt på rute 4 på side 14 i bind 7 - "Romermuren"...
Er litt usikker på hvilken side du mener, da de er uten nummerering. Er det plansje 290?
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
30.09.2006, 16:20

Øyvind Braaten skreiv:
Jeg er ikke så opptatt av prisen. Synes det er viktigere med en bra presentasjon.
Bra presentasjon er sjølvsagt eit pluss, men når ein kjøper ein del teikneseriar og ikkje har så mykje pengar i utgangspunktet, er det ein fordel å ha råd til så mykje som mogleg òg.
Ser på mi eiga hylle at det meste eg har av iallfall amerikanske teikneseriar er i paperback. Ikkje fordi eg er ein motstander av praktutgaver, men det er greitt å spare pengar. Har eg valet mellom å kjøpe ein paperback og å kjøpe ei hardcoverbok som medfører at eg ikkje har råd til middag den komande veka, går eg for paperbacken, enkelt og greitt :-)
No er det jo slik her i landet at ein sjeldan har valmoglegheit på dette området -- difor nytter eg heller sjansen til å smile litt når eit forlag med jamne mellomrom faktisk nytter høvet til å gjera ei bok eg er interessert i så billig som mogleg, slik som eg no sender ein stille takk til Gyldendal. Sjølvsagt, bra presentasjon er positivt, men all presentasjon er betre enn ingen presentasjon, noko som fort blir tilfelle for meg med veldig mange bøker når prisen passerer eit visst nivå. Eller, ikkje for det, vi har heldigvis biblioteka. Men det er jo kjekt å eie òg.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
30.09.2006, 16:33

Bra presentasjon er sjølvsagt eit pluss, men når ein kjøper ein del teikneseriar og ikkje har så mykje pengar i utgangspunktet, er det ein fordel å ha råd til så mykje som mogleg òg....
Er egentlig enig med deg i det meste. Men vi er ikke så bortskjemte med dyre utgivelser her i landet. Det er bare i de senere år at vi har fått dyre tegneseriebøker, og kona har foreløpig ikke forlangt noe regnskap over mine innkjøp. Men jeg har ingen vanskeligheter med å forstå at pris kan være viktig. Tror ikke at hardcover koster så mye å produsere, men det gir forlaga en mulighet til å sette utgivelsen i en annen prisklasse.
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
30.09.2006, 16:39

Det er mulig dette er et **veldig** dumt spørsmål, men allikevel: hva er paperback og hva er hardcover?
Stormogulen
15 år, Notodden
30.09.2006, 17:22

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.