Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

Forhåndsbestilling av Donaldismen - premier!

Andeby Online > Diskusjonsforum > Forhåndsbestilling av Donaldismen - premier!

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Takk for sist til alle som var på Raptus! Som alle vel nå vet, kommer den nye utgaven av Donaldismen 23. oktober.

Det er mulig å forhåndsbestille boka på SMS. Send DONALDISMEN til 1938 innen 23. oktober, og du får boka i posten fersk fra trykkeriet samtidig som du deltar i trekningen av 10 signerte gratiseksemplarer!

Innlegget blei sist redigert 14.09.2006, 11:16 av Jon Gisle

Jon Gisle

14.09.2006, 11:16

Jon Gisle skreiv:

Takk for sist til alle som var på Raptus! Som alle vel nå vet, kommer den nye utgaven av Donaldismen 23. oktober.

Det er mulig å forhåndsbestille boka på SMS. Send DONALDISMEN til 1938 innen 23. oktober, og du får boka i posten fersk fra trykkeriet samtidig som du deltar i trekningen av 10 signerte gratiseksemplarer!

Jeg synes at dette virker en smule harry (ikke vondt ment). Personlig klarer jeg meg utmerket godt uten mobiltelefon. Bøker klarer jeg utmerket godt å bestille via en bokhandler. SMS klarer jeg meg også utmerket godt uten. Personlig trives jeg bedre fremfor en PC og et skikkelig tastatur. Jeg skal selvsagt kjøpe den nye utgaven av Donaldismen, men det blir uansett ikke via SMS.

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 14.09.2006, 18:22 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

14.09.2006, 13:30

Jon Gisle skreiv:

Bestilling er lagt inn. Men la en tilårskommen herre få komme med et aldri så lite spørsmål: Skal man //bare// skrive DONALDISMEN eller skulle jeg ha skrevet inn adressen min også?

Innlegget blei sist redigert 14.09.2006, 13:52 av Nestor Burma

Nestor Burma
43 år, Trondheim

14.09.2006, 13:51

Nestor Burma skreiv:

Skal man //bare// skrive DONALDISMEN eller skulle jeg ha skrevet inn adressen min også?

Samme lurer jeg på. Har derfor valgt å ikke bestille ennå, slik at jeg er sikker på at jeg ikke gjør noe feil.

ばか! (Baka!)

Chrisron
31 år, Tønsberg

14.09.2006, 14:59

Sigvald skreiv:

Personlig klarer jeg meg utmerket godt uten mobiltelefon. [...] SMS klarer jeg meg også utmerket godt uten.

Det gøyale er at eg kjenner folk som har hatt omtrent den innstillinga heilt til dei *fekk seg* mobiltelefon.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

14.09.2006, 15:31

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Sigvald skreiv:

Personlig klarer jeg meg utmerket godt uten mobiltelefon. [...] SMS klarer jeg meg også utmerket godt uten.

Det gøyale er at eg kjenner folk som har hatt omtrent den innstillinga heilt til dei *fekk seg* mobiltelefon.

Jeg fikk meg da mobiltelefon i 2001, men har ikke brukt den etter at fastabonnementet kom på plass igjen.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Sigvald
41 år, Stavanger

14.09.2006, 17:24

No skal eg ikkje dvele så veldig på dette, då det er ganske så langt frå det tråden handler om. Men Sigvald, hugsar du då vi to møttes i Trondheim i 2002? Før vi møttes, ergra eg meg faktisk ein smule over at du tilsynelatande ikkje hadde mobiltelefon, fordi det etter mi meining hadde vore *veldig* greitt å ha ein eller annan måte å få tak i deg på når du ikkje sat heime ved telefonen og leste mail.

Neidå, du må sjølvsagt ha det synet du vil på at verda faktisk utvikler seg. Men eg byrjar å bli lei av at du omtaler alle som *bruker* moderne teknologi som harry. Bruk av mobiltelefon og SMS er faktisk ein veldig viktig og svært utbreidt kommunikasjonskanal i dag. Vi har fått med oss at du ikkje er interessert i å bruke det, men det hadde vore fint om du kunne slutte å gjera narr av oss som gjer det.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Innlegget blei sist redigert 14.09.2006, 17:33 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

14.09.2006, 17:30

SMS er helt riktig for menn, korte greie beskjeder med korte greie svar. **HALLELUJA!!!x1000**

"This plan is so perfect it's retarded."
- Peter

Einherje
42 år, Tromsø

14.09.2006, 18:01

Ugh, sterke menn ut og jakte mammut, sterke menn ut og drikke masse øl, sterke menn ikkje sitja heime i hule og vente på at sterke menns mor skal ringe.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

14.09.2006, 18:06

Du må sjølvsagt ha det synet du vil på at verda faktisk utvikler seg. Men eg byrjar å bli lei av at du omtaler alle som *bruker* moderne teknologi som harry. Bruk av mobiltelefon og SMS er faktisk ein veldig viktig og svært utbreidt kommunikasjonskanal i dag. Vi har fått med oss at du ikkje er interessert i å bruke det, men det hadde vore fint om du kunne slutte å gjera narr av oss som gjer det.

Du misforstår, Olaf! Mitt poeng er at det er Gisle som "diskriminerer" dem som ikke har mobiltelefon. Jeg liker ikke å bli "oversett" bare fordi jeg ikke er helt A4 - om du forstår hva jeg mener? Ettersom jeg er flittig bruker av e-post/internet føler jeg forøvrig også at jeg bruker moderne teknologi og følger med i tiden. Boken skal jeg kjøpe når den en gang kommer i bokhandelen.

LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.

Innlegget blei sist redigert 14.09.2006, 18:21 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

14.09.2006, 18:19

Gisle, hadde det vært en fordel å å lese den første boken din, før jeg leser den du gir ut nå? Er denne boken en slags fortsettelses-bok?

Mickey
18 år, Horten

14.09.2006, 18:24

Til Nestor Burma og Chisron: Jeg har sendt spørsmålet videre til Gyldendals markedsavdeling og skal oppdatere dere så snart jeg får svar derfra.

Til Sigvald: Det er i så fall forlaget som "diskriminerer".

Til DonaldDuck: Alt som står i den første utgaven, er (med noen helt små omformuleringer) også med i den nye utgaven. I tillegg inneholder den nye utgaven noen nye ting, men den er ingen fortsettelsesbok. Det er altså ingen vits i å lese førsteutgaven først.

Innlegget blei sist redigert 14.09.2006, 18:29 av Jon Gisle

Jon Gisle

14.09.2006, 18:25

Åh! her skal det legges inn bestilling! Har aldri hatt gleden av å lese den første (fordi den på mystisk vis ikke finnes på mitt lokale bibliotek;-)), så dette blir brrrra!

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

14.09.2006, 18:52

Merkeleg nok har eg klart å lese boka på to forskjellige bibliotek på forskjellige kantar av landet, og til og med på denne sida av millenniumsskiftet.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

14.09.2006, 19:03

På biblioteket i Notodden har de den i førsteutgave fra 1973...

Innlegget blei sist redigert 14.09.2006, 20:20 av Stormogulen

Stormogulen
14 år, Notodden

14.09.2006, 20:20

Kommer den nye Donaldismen i hard eller mjuk perm?

Vil den være krydret med fotnoter? :)

"Det er harde tider, gamle venn."

S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach

MatsGull
20 år, Kongsvinger

14.09.2006, 21:05

må si jeg gleder meg til å kjøpe boken, men tror jeg venter litt med å bestille over sms ettersom jeg ikke er helt stø på hvordan det fungerer med betaling o.l. :-D

Sigvald skrev:

(.....)Mitt poeng er at det er Gisle som "diskriminerer" dem som ikke har mobiltelefon. Jeg liker ikke å bli "oversett" bare fordi jeg ikke er helt A4(.....)

(OT)What?! Ikke bare er det flere måter å skaffe seg boken på, men å si at det er diskriminering at han forteller at det nå er mulig å bestille boken over SMS også, som foresten er brukt av en stor del av befolkningen og er ganske så vanlig nå for tiden, syns jeg blir for dumt.... Å selge boken på mange forskjellige måter er nettopp for å ungå å overse noen, så de gjør det ikke for å overse deg.... (ironi)Forresten skikkelig teit at de skal selge boken i butikken når jeg er for lat til å dra å kjøpe den der, når de like godt kunne levert den til meg på døren...(/ironi)(/OT)

:-)

I'm not worthless... I can be used as a bad example:P

General med blant annet hederstitlene T.R.O.P.P.S.S.J.E.F. og T.H.O.M.A.S.
Talentfulle, Hederlige, Orienterte, Mesterlige og Allvitende Speidergeneral

Talentfulle, Raske, Ordentlige, Pålitelige, Praktiske Snartenkte Sjef for Juniorhakkespettenes Eventyrlystne Flokk.

Ted
16 år, Bergen

15.09.2006, 18:36

Ted skreiv:

må si jeg gleder meg til å kjøpe boken, men tror jeg venter litt med å bestille over sms ettersom jeg ikke er helt stø på hvordan det fungerer med betaling o.l. :D

Det vil garantert fungere slik at du får boka i posten med ein faktura påklistra, slik at det berre er å betale den fakturaen.

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

15.09.2006, 19:19

Det vil garantert fungere slik at du får boka i posten med ein faktura påklistra, slik at det berre er å betale den fakturaen.

Hvordan kan vi få den i posten hvis vi ikke skal skrive inn adresse?

Stormogulen
14 år, Notodden

15.09.2006, 19:24

Eg gjetter at det ER meininga at ein skal skrive inn adresse. Om det ikkje er tilfelle vil ting kanskje bli sendt til den adressa som er registrert på telefonen, eller ein vil få spørsmål om adresse ved ei seinare anledning. Men dette blir gjetning.

Innlegget blei sist redigert 15.09.2006, 19:27 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

15.09.2006, 19:27

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.