Andeby Online > Diskusjonsforum > NM 2006
Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30

Tror jeg snakker for majoriteten når jeg sier at det hadde vært veldig synd hvis du måtte gå så langt som å stenge hele NM pga. krangel og negativt miljø.
Jeg må si jeg selv har utrolig stor glede av denne konkurransen og all letingen i blader og bøker som følger med
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
04.11.2006, 23:02

**Viktige** **merknadar** **om** **gårsdagens** **spørsmål:** (og ei moglegheit til å påverke poenggivinga!)
-- I spørsmål ein var det mange som valgte å svare berre «Bydelen der det bor fattige» eller noko i den dur. Eg meiner at det var ganske underforstått at eg var ute etter *namnet* på bydelen, så eg valde å ikkje gi poeng på det -- med mindre nokon kan kome med eit veldig godt argument for kvifor dette burde gi poeng.
-- I spørsmål 2 var det spesifisert at eg var ute etter ei Carl Barks-historie, så gode referater av andre trojansk hest-historier har blitt kategorisert som feil.
-- I spørsmål tre var eg ute etter «50 kr», men eg fekk så ei privat melding frå eit medlem som sit med eit *dansk* AA&Co der den oppgitte prisen er *100* kroner. Difor ser eg ikkje noko anna val enn å gi poeng for «100 kroner» òg, sjølv om mange av dei som fekk poeng på den måten sannsynlegvis svarte 100 kroner av ein heilt annan grunn enn at det står i den danske utgåva ...
-- I spørsmål 4 var eg ute etter Tello. Nokre personar har svart «Tello-Team». Eg har vald å ikkje gi poeng for dette foreløpig, men eg er usikker. Er det nokon som kan kome med ein veldig god grunn for at eg *skal* gi poeng for dette?
-- På spørsmål 5 godkjente eg «Rømmer fra rikdommen», «Onkel Skrue rømmer fra rikdommen» og «Tralla La» (amerikansk tittel). Nokre personar har svart henholdsvis «Xanadu» og «Reisen til tralala». Dette valde eg å gi feil på, men om nokon kan kome med ein VELDIG god grunn for at eg skal gjera om dette, sei ifrå.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
05.11.2006, 00:21

Tenk det, Tello - jeg var overbevist om at det var Paul Murry, spesielt på grunn av bollekinnene til servitøren.
"Det er harde tider, gamle venn."
S.N.U.F.S - Savner Nevneverdig Ukentlige Forsider av Santanach
MatsGull
20 år, Kongsvinger
05.11.2006, 00:24

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
I spørsmål 4 var eg ute etter Tello. Nokre personar har svart «Tello-Team». Eg har vald å ikkje gi poeng for dette foreløpig, men eg er usikker.
Forståelig.
På den ene siden er det umulig å se forskjell på Tello og Tello-Team.
På den andre siden er Tello-Team feil svar.
Jeg tar ikke standpunkt.
«Ha, ha! De tror jeg er sprø, men jeg er bare den usynlige mannen.»
Vegar
19 år, Trondheim
05.11.2006, 00:37

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:
-- I spørsmål 4 var eg ute etter Tello. Nokre personar har svart «Tello-Team». Eg har vald å ikkje gi poeng for dette foreløpig, men eg er usikker. Er det nokon som kan kome med ein veldig god grunn for at eg *skal* gi poeng for dette?
Kankje. Jeg oppfatter det slik at poenget med disse spørsmålene er å kjenne igjen **tegnestilen** - uten nødvendigvis å kjenne igjen den aktuelle historien.Spørsmålet er jo ikke "Hvilken historie er denne ruta fra?". Med Tellos enorme, og ganske monotone, produksjon er det uansett ikke særlig lett å identifisere en bestemt serie. Og i så fall har jeg sett serier fra "Tello-Team" som er helt umulig å skjelne fra historier hvor tegneren er angitt bare som "Tello".
Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.
Nils Petter
61 år, Moss
05.11.2006, 00:39

Hmm..
I sannhet et ganske vanskelig spørsmål, med gode argumenter for og imot.
Men det bør ha noe å si at Tello-Team faktisk ikke er riktig.
Mine filmanmeldelser på IMDB:
http://www.imdb.com/user/ur2484999/comments-expanded?order=alpha&start=0
SvK
25 år, Bergen
05.11.2006, 00:47

Mener at det ikke skal gies poeng for Tello-team, da det i inducks står tydelig Josep Tello Gonzalez, og ikke Tello-team på denne aktuelle historien.
"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"
Innlegget blei sist redigert 05.11.2006, 00:51 av whitesand
whitesand
39 år, Kristiansund
05.11.2006, 00:50

Jippi! Full pott! Skjer ikke ofte her i gården, så la meg dele gleden.
MatsGull skreiv:
Tenk det, Tello - jeg var overbevist om at det var Paul Murry, spesielt på grunn av bollekinnene til servitøren.
Forståelig. Tello er jo ikke uten grunn kjent som "psevdo-Murry". Et av de mørkere kapitler i donaldismens historie, spør De meg. (Tello, altså - ikke Murry.)
Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
torgnyland.blogspot.com
Karamell
40 år, Oslo
05.11.2006, 01:41

For nysgjerrighetens skyld, hvor mange var det som svarte Murry på det spørsmålet? (Jada, gjorde nok det jeg også)
blue blue glass moon
under the crimson air
Innlegget blei sist redigert 05.11.2006, 04:22 av Adamant
Adamant
22 år, USA
05.11.2006, 04:21

28 personar svarte Murry.
«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
05.11.2006, 06:07

Så at det ikke var Murry, men stilen var helt lik Tello Team, så det ble svaret.
49 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill
Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg
05.11.2006, 08:24

Eg sto og vippa veldig lenge mellom Tello og Bancells, men landa til slutt på Tello på grunn av at Bancells pleier å teikna toppen av Langbein sin hatt litt rundare. Uansett synest eg det spørsmålet var litt vanskelegare enn dei fleste 1-poengarane, sidan Tello teiknar nesten prikk likt Bancells og Tello-Team.
«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.
Sølve
18 år, Ullensvang
05.11.2006, 09:14

Hm, etter å ha bladd litt i COA og slikt, finner eg fram til følgjande aspekter:
-- Tello-Team blei oppretta i 1980. Denne historia kom ut første gong i 1984.
-- Dersom det er kjent kven teiknaren bak ei historie er, blir denne teiknaren oppgitt som teiknar i INDUCKS i staden for Tello-Team. Det er altså fullt mogleg at dette var ei historie som var levert av Tello-Team, sjølv om det ikkje er det som står i INDUCKS.
-- INDUCKS har eit spørsmålsteikn på kven tusjeren av denne historia er. Det er ikkje usannsynleg at det kan ha vore ein annan person i Tello-Team som gjorde den jobben.
Basert på dette skal eg no gå inn og gi poeng til dei personane som har svart Tello-Team, ettersom det sannsynlegvis ikkje er feil svar i det heile tatt.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
05.11.2006, 09:20

Blæ, Tello meg her og Tello meg der (jeg var en av Murry-svarerne, jeppsann).
Det er skremmende hvor engasjert jeg blir i dette. "Hvilken historie er dette bildet hentet fra"-oppgaven i går er jo et godt skrekkeksempel. Jeg hadde ikke snøring (helt sant), så jeg bladde gjennom ca. 20-25 "Beste Historier"-hefter og _samtlige_ jubileumsbøker (det er vel bortimot tjue av dem også
, og da det ikke ga noe svar søkte jeg på Inducks etter ... Barks-historier med både Donald og Skrue i. Jaddah. Heldigvis var Tralla La-historien en av de få jeg vurderte som sannsynlige, og den andre jeg slo op på
Da ble jeg lykkelig, da. Men førsteplassen røyk gitt. Blæ.
da da da og hepp.
Kristin
22 år, Trondheim
05.11.2006, 10:04

Det er alltids ein sjanse til å få førsteplassen tilbake. I fjor var det vel ... 21 poeng eller noko slikt frå førsteplassvinnaren og opp til høgast oppnåeleg poengsum. Så eitt poeng er ingenting.
Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø
05.11.2006, 10:06

Jeg var også en av de som svarte Murry.
Kan en av de som svarte Tello, være så snille å si hvordan de ser forskjellen på han og Murry?
Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!
Kjetil Golid
17 år, Tinn
05.11.2006, 11:26

Skal jeg være helt ærlig, så så jeg ikke forskjellen, men for noen få uker siden leste jeg historien og kjente igjen bildet... Og da var det ingen sak å finne tegneren!
Mickey
18 år, Horten
05.11.2006, 11:32

synes det er en markant forskjell på de to, (Murry og Tello), blant annet syns jeg Murry har en "fetere" strek, altså bredere konturlinjer rundt figurene, hvis dere skjønner.
"Barometeret faller, Onkel Donald"
"Så spikre det opp igjen, jeg kan ikke gjøre alt her ombord"
whitesand
39 år, Kristiansund
05.11.2006, 11:40

Einig med whitesand i at det er ganske stor forskjell på Murry og Tello. Men det er vanskeleg å forklara //korleis// ein skal sjå forskjell. Dei teikner berre ganske enkelt ulikt.
«Å, Donald! Nå kan ingenting få meg i dårlig humør.»
Dolly Duck.
Sølve
18 år, Ullensvang
05.11.2006, 11:43

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...
Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.