Siste oppdatering: Donald Pocket får stive permar

Hugs meg :: Registrer ny brukar

NM 2006

Andeby Online > Diskusjonsforum > NM 2006

Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30

Uff, streng dømming på spørsmål nr 1 i runde 3.

Den som har flest dingser når man dør har vunnet!

GPLongford
42 år, Meløy

04.11.2006, 00:03

Nei, vi godtar både "Kameraer" og "En kjemisk formel", så der er vi ikkje særleg strenge. Og du fikk poeng :-)

Resultatlista er ute forresten.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Innlegget blei sist redigert 04.11.2006, 00:10 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

04.11.2006, 00:09

Jeg ble litt bekymret da jeg så fasiten, redd for at "kameraer" ikke ville bli godtatt. (Det **var** jo et viktig poeng i historien at kamerane var **billige** )

http://qj.no

Innlegget blei sist redigert 04.11.2006, 00:13 av Quarryman

Quarryman
25 år, Trondheim

04.11.2006, 00:13

Min feil, skal rette fasiten. «Kameraer» er godtatt.

«Jeg håper virkelig at vi slipper Andeby-online-liknende tilstander her.» (Sigvald)

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

04.11.2006, 00:14

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Nei, vi godtar både "Kameraer" og "En kjemisk formel", så der er vi ikkje særleg strenge. Og du fikk poeng :-)

Resultatlista er ute forresten.

Sorry, var litt ivrig og så på lista før den var oppdatert...

Derfor trodde jeg at "billige" måtte være med!

GPLongford
42 år, Meløy

04.11.2006, 00:23

Og da var morgendagens svar ferdig. Leggetid:-)

Edit: Ikke morgendagens xD Dagens såklart

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Innlegget blei sist redigert 04.11.2006, 00:28 av Kjetil Golid

Kjetil Golid
17 år, Tinn

04.11.2006, 00:28

Det går opp og ned her i verden. Etter 4/5 blinkskudd i andre runde var sølle 1 riktige i runde tre en gedigen nedtur - om enn ingen overraskelse. Den største overraskelsen (og skuffelsen) var vel mest at det faktisk var Vicar som sto bak denne ruta av forholdsvis tvilsom karakter. Apropos søppeltegnere: Håper og tror jeg iallfall skårer i dagens spm 4.

Barks | Scarpa | Gottfredson | Murry | Cavazzano
tkoren.webs.com

Karamell
40 år, Oslo

04.11.2006, 02:00

Olaf, har du undersøkt om regjerende NM-mester, Øyvind Braaten, er fornøyd med at hans navn ikke er uthevet på resultatlisten, og at han dessuten listes opp sist av dem som har full pott?

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 04.11.2006, 04:04 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

04.11.2006, 04:02

Sjølvsagt har eg ikkje det. Kvifor i alle dagar skulle eg ha gjort det?

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

04.11.2006, 05:30

Jeg var veldig redd for at jeg hadde fått feil på gårsdagens spørsmål nr. 2!
Jeg mener forresten svaret er noe stort og hårete og ikke en mammut... Ordet mammut blir jo aldri nevnt.

Stormogulen
14 år, Notodden

04.11.2006, 08:44

Ohoi! Jeg gjetta villt på gårsdagens spørsmål 4, men tror du søren ikke jeg fikk rett!?!? Vicar var den eneste tegneren jeg kom på sånn i farten, så jeg skrev det mest for å bare skrive noe...

herr_lommelun
23 år, Trondheim

04.11.2006, 09:31

herr_lommelun skreiv:

Ohoi! Jeg gjetta villt på gårsdagens spørsmål 4, men tror du søren ikke jeg fikk rett!?!?

Rent skudd i mørket herfra også, jeg syntest ikke tegningen var "typisk" for noen av de jeg følte jeg hadde kontrol på så Vicar var et slompetreff!

GPLongford
42 år, Meløy

04.11.2006, 09:59

Stormogulen skreiv:

Jeg mener forresten svaret er noe stort og hårete og ikke en mammut... Ordet mammut blir jo aldri nevnt.

Ordet mammut blir nevnt litt nedforbi, siste rute på sida tror jeg.

Nessa
16 år, Karmøy

04.11.2006, 10:22

Nytt morsomt filnavn:
VELDIG_vanskelig_oppgave_(Gullhjelmen).jpg :-)

Tegneserien min Bertil

Morten H
15 år, Sandnes

04.11.2006, 10:29

Johannes skreiv:

Stormogulen skreiv:

Vel, det som skjer er jo at Gulda blir overrasket over å se en stor mammaut i isbreen. Deretter sier Skrue noe sånt som "Noe så stort og hårete har du vel aldri sett?". Da svarer Gulda "Vel, det var en gang en stor svenske fra Malmö en gang, men..."

Det er vel ganske innlysende at det er mammuten de snakker om.

Tidligere ANDonym
••••••••••••••Why are you wearing that stupid man suit? -Frank the Rabbit••••••••••••••••
Kvitsund Gymnas!

Kjetil Golid
17 år, Tinn

04.11.2006, 10:53

ANDonym skreiv:

Johannes skreiv:

Stormogulen skreiv:

Vel, det som skjer er jo at Gulda blir overrasket over å se en stor mammaut i isbreen. Deretter sier Skrue noe sånt som "Noe så stort og hårete har du vel aldri sett?". Da svarer Gulda "Vel, det var en gang en stor svenske fra Malmö en gang, men..."

Det er vel ganske innlysende at det er mammuten de snakker om.

Joda, det er det.
Poenget mitt var at det virket som at de ikke visste hva en mammut er. De uttaler det som "istidselefant".

Stormogulen
14 år, Notodden

04.11.2006, 11:53

Veldig bra kvalitet på konkurransen hittil, Olaf. Kan dessverre ikke delta i år på grunn av stort arbeidspress på jobben (det vil si den delen av jobben min som jeg får betalt for), men jeg følger med på spørsmål og resultatliste. Og filnavnene: Nice touch.

Blir man lykkelig av å være klok? Nei. Å være intelligent er som å ha firehjulstrekk på bilen. Den eneste forskjellen er at du kjører deg fast på mer fjerntliggende steder.

Nils Petter
61 år, Moss

04.11.2006, 13:49

Stormogulen skreiv:

Poenget mitt var at det virket som at de ikke visste hva en mammut er. De uttaler det som "istidselefant".

"Istidselefant" er sikkert greit svar, men i nest siste bilde på samme side sier Skrue:"Veien til Sølvdalen går mellom mammutbeina. Opp med farten!" Så mammut bør også være et greit svar.

Superboy
48 År. Anbefales: MIRANDA av Inkalill

Øyvind Braaten
49 år, Sarpsborg

04.11.2006, 15:43

Olaf Moriarty Solstrand skreiv:

Sjølvsagt har eg ikkje det. Kvifor i alle dagar skulle eg ha gjort det?

For å gjøre litt stas på regjernede mester vel. Det er neppe noen som har vondt av det? (PS! Jeg deltar i dagens runde av NM for å kunne delta i denne tråden uten å bli møtt med usaklige, sure kommentarer.)

Amerikansk Don Rosa Index (1987-2007) til salgs:
http://duckman.pettho.com/usindex.html

Gode råd om norsk rettskriving:
LES HER

Sigvald Grøsfjeld jr.
http://duckman.pettho.com/

Innlegget blei sist redigert 04.11.2006, 17:27 av Sigvald

Sigvald
41 år, Stavanger

04.11.2006, 17:01

Sigvald skreiv:

(PS! Jeg deltar i dagens runde av NM for å kunne delta i denne tråden uten å bli møtt med usaklige, sure kommentarer.)

Sukk. NM er meint å vera ei tid for glede. Dersom folk føler at dei er nøydt til å delta for å slippe å bli rakka ned på i forumet, er det tydelegvis noko som har gått galent ...

Kan ikkje alle berre vera vener og slutte å kaste bæsj på kvarandre? Har rydda bort dei aktuelle innlegga. Og berre så det er sagt: Det står absolutt ingen stader at ein skal vera nøydt til å delta i NM for å diskutere NM. Sigvald stilte berre eit spørsmål.

Dersom NM held fram med å avle krangel på grensa til hat, er det framleis ikkje for seint for meg å avblåse det.

Innlegget blei sist redigert 04.11.2006, 22:25 av Olaf Moriarty Solstrand

Olaf Moriarty Solstrand
26 år, Tromsø

04.11.2006, 22:23

Skriv svar | Gå tilbake til forumoversikta ...

Side 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30

Andeby Online er drive av Olaf Moriarty Solstrand. Alle bilete av Disney-figurar på sidene er © DISNEY og brukt i samsvar med norsk åndsverkslov.